Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Psalm 150 voor internetters

• Ellen-Josee

Ik vind het wel leuk eigenlijk.

Vooral ‘looft hem om zijn machtig profiel’ vind ik erg leuk.

• Boris

Hij stond ook op Pinkpop vorige week. Hier de volledige show.

http://www.youtube.com/watch?v=614ZhnygIKs

• Frederik D

Mooi voor vanavond. Eerst is er nog werk aan de winkel.

• Boris

En? Nog gekeken?

• Frederik D

Ja.

De meeste nummers, en ook praatjes, waren mij bekend. Vergelijk Diddley Bo. Vergelijk Walking Man, waarbij een schone op het podium mag.

Het NRCH noemde de muziek van Seasick Steve vuilnisbakkenblues. Steve maakt van oude rotzooi muziekinstrumenten. En zijn muziek heeft ook iets groezeligs. Maar ik vind het aardig klinken.

• Boris

Prachtig al die gitaren gemaakt van oude rotzooi, zoals die van een oude wieldop. En het klinkt inderdaad nog heel aardig ook.

En hij heeft er overduidelijk plezier in.

• Frederik D

Ja, en zijn, vaste, drummer ook.

Pas na zijn zestigste is hij ontdekt. Door Jools (Jules) Holland van de BBC.

Hij kreeg wieldoppen van Jackie White (van de voormalige White Stripes). De heer White is zeer geïnteresseerd in de roots van de Amerikaanse folkmuziek (folkmuziek in de brede betekenis van het woord). De Amerikanen koesteren hun historische volksmuziek. Ook Bruce Springsteen, die vaak optrad met andere artiesten zoals John Fogerty (van CCR). En ook Bob Dylan.

Nou ja, ik heb weinig met de Britse beatmuziek maar wel iets met de Amerikaanse volksmuziek, vooral met de (rauwe plattelandse) blues. En ik zie de soul als een vreselijke ontaarding. :)

• Boris

Ik had al het een en ander over hem gelezen op wikipedia.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Seasick_Steve

Later with Jools Holland is een goed muziekprogramma.