Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

@ de hemelse moslima´s

• rudi bijbelstudie

lieve hemelse moslima's

ik begin steeds beter te snappen wat onze taak is, die van de ecclesia. Niet de taak van Israel.

Wij gaan straks de hemelse moslima´s bekeren. Immers, de aarde is een afspiegeling van de hemel. Dus de moslima´s in de hemel moeten het ook snappen dat Jezus de Zoon van God is.

Met een computer heb je wel eens dat je een bestand niet kunt veranderen om allerlei technische redenen. De schuld ligt dan bij het besturingssysteem. Daar kom je pas na enige tijd achter. Als je dan met het besturingssysteem aan de slag gaat, kun je later eenvoudig het bestand veranderen.

Zo is het met de islam op aarde ook. Je kunt nog zo hard tegen moslima;'s roepen dat ze verkeerd geloven. Dit dringt toch niet tot hen door. Pas als je met hun tegenhangers in de hemel aan het werk gaat, gaat er op aarde ook een lichtje branden.

• Michiel...

Misschien zou het op aarde al helpen als alle moslima's op de wereld zouden kunnen lezen en schrijven en alle moslima's ter wereld vrij zouden zijn om alles te lezen en te schrijven wat zij zich zouden wensen. Op dit moment - 2012 - een utopie.

Miljoenen moslima's op deze wereld hebben geen idee van wat er in de Koran staat omdat ze niet kunnen lezen en schrijven - die krijgen hun kennis van hetgeen anderen hun vertellen en zeggen. Laat staan dat ze ooit kennis hebben genomen op de een of andere wijze van andere gedachten cq geloven.

Veel moslima's leven in onze wereld in omstandigheden die wij in het westen niet anders kunnen omschrijven dan barbaars en ongelofelijk.

In het westen richt de vrouwenemancipatie zich op het doel om door te kunnen dringen in de top van het bedrijfsleven en bestuurderskringen. Op het verkrijgen van een gelijkwaardige beloning als mannen. En terecht, niets mis mee op zich.

Maar in veel islamitische landen hebben vrouwen geen tot weinig rechten en zijn de omstandigheden ten hemelschreiend. En veel te vaak worden daaar de westerse ogen voor gesloten. Omdat men dat niet wil zien.

• Boris

Nog maar een keer.

http://www.youtube.com/watch?v=7adi7OMaWnA

• rudi bijbelstudie

je reactie is wel heel erg braaf en humanistisch. Het is aan Israel de taak om de wereld te verbeteren. Niet aan ons.

wij zijn hemels gericht. Voordat de situatie op aarde beter wordt, moet er eerst in de hemel wat gebeuren.

• rudi bijbelstudie

dankje, de reactie van een kritiosche intellectuele vrijdenker.

• Michiel...

rudi bijbelstudie Schreef:

——————————————————-

> je reactie is wel heel erg braaf en humanistisch.

> Het is aan Israel de taak om de wereld te

> verbeteren. Niet aan ons.

>

> wij zijn hemels gericht. Voordat de situatie op

> aarde beter wordt, moet er eerst in de hemel wat

> gebeuren.

Mijn reactie geeft een beeld van de huidige situatie op onze wereld. En die is jammerlijk genoeg niet braaf en humanistisch. Was die dat maar.

• rudi bijbelstudie

jij snapt de kern van mijn verhaal net namelijk dat de ecclesia hemels gericht is. Heeft niks te maken met onrecht op aarde.

• Boris

Geen dank.

• LeSage

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de discussie onder de 12 discipelen over het veronderstelde goddelijke zoonschap.

Ooit moet iemand op het idee gekomen zijn om Jezus als door God zelf verwekt te zien.

Zoiets te denken over een mens is echt een grove zonde voor een jood. Hoe zou zo'n discussie gegaan zijn?

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de discussie

> onder de 12 discipelen over het veronderstelde

> goddelijke zoonschap.

> Ooit moet iemand op het idee gekomen zijn om Jezus

> als door God zelf verwekt te zien.

> Zoiets te denken over een mens is echt een grove

> zonde voor een jood. Hoe zou zo'n discussie gegaan

> zijn?

Lucas 1:35

De engel antwoordde: ‘De heilige Geest zal over je komen en de kracht van de Allerhoogste zal je als een schaduw bedekken. Daarom zal het kind dat geboren wordt, heilig worden genoemd en Zoon van God.

Johannes 1:32-51

32 En Johannes getuigde: ‘Ik heb de Geest als een duif uit de hemel zien neerdalen, en hij bleef op hem rusten. 33 Nog wist ik niet wie hij was, maar hij die mij gezonden heeft om met water te dopen, zei tegen mij: “Wanneer je ziet dat de Geest op iemand neerdaalt en blijft rusten, dan is dat degene die doopt met de heilige Geest.” 34 En dat heb ik gezien, en ik getuig dat hij de Zoon van God is.’

35 De volgende dag stond Johannes er weer met twee van zijn leerlingen. 36 Toen hij Jezus voorbij zag komen, zei hij: ‘Daar is het lam van God.’ 37 De twee leerlingen hoorden wat hij zei en gingen met Jezus mee. 38 Jezus draaide zich om, en toen hij zag dat ze hem volgden, zei hij: ‘Wat zoeken jullie?’ ‘Rabbi,’ zeiden zij tegen hem (dat is in onze taal ‘meester’), ‘waar logeert u?’ 39 Hij zei: ‘Kom maar mee, dan zul je het zien.’ Ze gingen met hem mee en zagen waar hij onderdak had gevonden; het was ongeveer twee uur voor zonsondergang en ze bleven die dag bij hem.

40 Een van de twee die gehoord hadden wat Johannes zei en Jezus gevolgd waren, was Andreas, de broer van Simon Petrus. 41 Vlak daarna kwam hij zijn broer Simon tegen, en hij zei tegen hem: ‘Wij hebben de messias gevonden’ (dat is Christus, ‘gezalfde’), 42 en hij nam hem mee naar Jezus. Jezus keek hem aan en zei: ‘Jij bent Simon, de zoon van Johannes, maar voortaan zul je Kefas heten’ (dat is Petrus, ‘rots’).

43 De volgende dag besloot Jezus naar Galilea te gaan en daar ontmoette hij Filippus. Hij zei tegen hem: ‘Ga met mij mee.’ 44 Filippus kwam uit Betsaïda, uit dezelfde stad als Andreas en Petrus. 45 Hij kwam Natanaël tegen en zei tegen hem: ‘We hebben de man gevonden over wie Mozes in de wet geschreven heeft en over wie ook de profeten spreken: Jezus, de zoon van Jozef, uit Nazaret!’ 46 ‘Uit Nazaret?’ zei Natanaël. ‘Kan daar iets goeds vandaan komen?’ ‘Ga zelf maar kijken,’ zei Filippus. 47 Jezus zag Natanaël aankomen en zei: ‘Dat is nu een echte Israëliet, een mens zonder bedrog.’ 48 ‘Waar kent u mij van?’ vroeg Natanaël. Jezus antwoordde: ‘Ik had je al gezien voordat Filippus je riep, toen je onder de vijgenboom zat.’ 49 ‘Rabbi, u bent de Zoon van God, u bent de koning van Israël!’ zei Natanaël. 50 Jezus vroeg: ‘Geloof je omdat ik tegen je zei dat ik je onder de vijgenboom zag zitten? Je zult nog grotere dingen zien.’ 51 ‘Waarachtig, ik verzeker jullie,’ voegde hij eraan toe, ‘jullie zullen de hemel geopend zien, en de engelen van God zien omhooggaan en neerdalen naar de Mensenzoon.’

Lucas 22:66-71

Toen het dag werd, kwam de raad van oudsten van het volk bijeen, hogepriesters zowel als schriftgeleerden, en ze leidden hem voor in hun raadszitting. Ze zeiden: ‘Als u de messias bent, zeg het ons dan.’ Maar Jezus antwoordde: ‘Als ik het u zeg, gelooft u mij toch niet. En als ik een vraag stel, antwoordt u toch niet. Maar vanaf nu zal de Mensenzoon gezeten zijn aan de rechterhand van de Almachtige.’ Toen zeiden allen: ‘U bent dus de Zoon van God?’ Hij antwoordde: ‘U zegt dat ik het ben.’ Ze zeiden: ‘Waarvoor hebben we nog getuigenverklaringen nodig? We hebben het immers zelf uit zijn eigen mond gehoord!’