Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

onze bescherm engelen in de hemel

• rudi bijbelstudie

de hemel is de hemel boven het heelal. wie wonen daar?

antwoord: wezens die er exact zo uitzien als wij en vaak zelfs dezelfde namen hebben. Het zijn onze dubbelgangers met dit verschil dat ze hemelse wezens zijn en geen mensen. Ze zijn onze beschermengelen.

Mensen op aarde hebben hun hemelse tegenhangers in de vorm van engelen in de hemel. Jezus zei dat kinderen hun beschermengelen hebben (Mat. 18:10). Petrus had een engel die er precies als hijzelf uitzag, Hand. 12:15. De engel van de profeer Samuel heette zelfs Samuel (1 Sam. 28:11-15).

De aarde is dus een patroon van de hemel maar dan in het klein. De hemelse regionen zijn gigantisch veel groter dan onze aardse regionen maar de inwoners zien er net zo uit als wijzelf. In de hemel is er evenveel diversiteit als op aarde. In de hemel zijn dezelfde oorlogen gevoerd als op aarde. Maar spoedig zal dit allemaal voorbij zijn.

Er is dus een hemelse PS, een hemelse Boris, een hemelse Douce, een hemelse Toeter, een hemelse Lotje en er zijn hemelse moslima´s. Ook zij moeten bekeerd worden.

• Michiel...

Speciaal voor mijn engel in de hemel. Ik zal proberen op mijn uiterlijk te letten - en ik zal die paar overtollige kilo's zo snel mogelijk proberen kwijt te raken.

En als muzikale genoegdoening - cq verzoek:

http://www.youtube.com/watch?v=n3rDvR2mz6A

• rudi bijbelstudie

dat is aardig.

• rudi bijbelstudie

die kilo´s moeten er eerst in de hemel af. dan pas op aarde.

• Michiel...

rudi bijbelstudie Schreef:

——————————————————-

> die kilo´s moeten er eerst in de hemel af. dan

> pas op aarde.

Nou. IK hoop dat mijn engel in de hemel dan een beetje voortmaakt zodat ik op aarde zonder schaamrood op de kaken wegens overhellende randjes over de zwembroek het zomerse strand kan betreden over 2 maanden.

• perihelium

Michiel… Schreef:

——————————————————-

> rudi bijbelstudie Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > die kilo´s moeten er eerst in de hemel af. dan

> > pas op aarde.

>

> Nou. IK hoop dat mijn engel in de hemel dan een

> beetje voortmaakt zodat ik op aarde zonder

> schaamrood op de kaken wegens overhellende randjes

> over de zwembroek het zomerse strand kan betreden

> over 2 maanden.

Dat schamen doe je zelf. Als jij nu meer gaat bewegen en minder en gezonder gaat eten dan hoef je straks ook niet iemand anders de schuld te geven dat je niet bent afgevallen. ;)

• Boris

Wat een fantasie.

• rudi bijbelstudie

geen fantasie maar Daniel 7

• Boris

Dat zeg ik, fantasie.

• rudi bijbelstudie

leg maar eens uit waarom het volgens jou fantasie is, dat kun je niet.

korte antwoorden dat het gewoon onzin is omdat het onzin is, reken ik niet mee.