Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Cruciaal jaar voor Israel

• Frederik D

Zuinig aan. Want morgen is er wellicht geen eten meer te koop. Wees waakzaam.

• Frederik D

Ze is weggelopen want ja, het was het einde van de tijd met Keessie.

• Ellen-Josee

BOAZ Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > BOAZ Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > Douce Schreef:

> > >

> >

> ————————————————–

>

> >

> > > —–

> > > > Als je vertrouwen hebt, grijp je niet

> iedere

> > > > strohalm aan om ellende te prediken, dat is

> > > > zwelgen in angst. Waarom?

> > > > Jij weet net zo goed als ik dat ik ben

> groot

> > > > gebracht met een uitstekend zicht op de

> > > eindtijd

> > > > etc. Toch prevaleert bij mij altijd de

> trouw

> > > van

> > > > God en niet de angst voor morgen.

> > > > Beter is om mensen die trouw te prediken,

> hen

> > > de

> > > > kans te geven zich met God te verzoenen

> > i.p.v.

> > > > angst en beven te promoten.

> > >

> > > Een groot gedeelte van de Bijbel gaat over de

> > > eindtijd en het laatste oordeel.

> > > Daarover schrijven op PB is terecht en heeft

> > niets

> > > te maken met het promoten van angst en beven.

> > >

> > > Boaz.

> > >

> > > >

> > > > Douce

> >

> >

> >

> > Het grootste teken van de eindtijd is de

> > wereldwijde verkondiging van het Evangelie!

>

> Amen!

> Persoonlijk draag ik Wycliffe Bijbelvertalers een

> warm hart toe.

>

> http://www.wycliffe.nl/

>

> Boaz.

Ik ben lid van de ‘Bijbel per maand club’, draag ik ook een warm hart toe :)

http://www.bijbelgenootschap.nl/geef/

Ellen

• Johanan

keessie Schreef:

——————————————————-

> Nee Douce, wat de opname betreft ik heb zo mijn

> twijfels dat er grote aantallen mensen worden

> weggerukt

voor of net tijdens de grote

> verdrukking.

> Laat ik het zo zeggen ik ben er niet van

> overtuigt.

Waar heen ?

• M*j*r**

Douce Schreef:

——————————————————-

> Mag hoor, jij bent de beste. Alle anderen zijn

> niet alert, maar……terwijl jij xandernieuws en

> marcverhoeven zit te bestuderen, sta ik wellicht

> met mijn brandende lamp op de

> uitkijk…………:D Daar wel eens aan gedacht?

>

> Douce

Dat ben ik met je eens Douce. Het wil helemaal niet zeggen dat als je niet met hun meegaat in die eindtijdprediking dat je lampje niet brandend is.

Ik las nog een leuk stukje over Marc Verhoeven op internet.

'Het fenomeen':

Marc Verhoeven, hij lijkt wel een Vlaamse Paus, want hij spreekt als geen ander: Ex Cathedra!!

december 21, 2009 By: silviavideler Category: Diverse artikelen

Marc Verhoeven ( B.)

“Deze man móet haast wel de nieuwe ‘plaatsvervanger’ van Jezus Christus zijn”.

Zijn lijst van groepen, kerken, bewegingen, gedachten, sekten, ideeën, visies, leerstellingen etc., etc. waar hij ‘allemaal’ op TEUGEN is, blijkt schier oneindig te zijn.

Meer dan, schrik niet, DUIZEND van bovenstaande groeperingen heeft hij bij elkaar gesprokkeld op zijn website en van de meeste; daar heeft hij een keurig PDF-bestand, dan wel een WORD-bestand van gemaakt. Met een uitvoerige analyse en conclusie, die eigenlijk allemaal op één en dezelfde manier door hem gewogen zijn en……uiteraard: Te licht bevonden zijn.

Eerlijk toegegeven, hij hééft er werk van gemaakt, niet te flauw. Een hele bibliotheek van aanvallen, weerleggingen en vooral waarschuwingen die het volume van de hele bijbel vele en vele malen weet te overtreffen. Dat op zich is al een prestatie van een buitengewone orde! Een welgemeend chapeau voor het verrichtte werk op zich!

Als consequentie moeten we ons dan wel realiseren dat honderden groepen en bewegingen en dus miljoenen, veelal toch oprecht zoekende mensen, waarvan ik overtuigd ben dat zij de Heere van harte lief hebben, maar inderdaad ook voor een deel verblind kunnen zijn, allemaal letterlijk naar Marc’s hel kunnen lopen, dan wel worden gestuurd.

En dat die hel zoals Verhoeven hem ziet niet te flauw is, dat blijkt wel uit zijn monologen, die menige hel- en verdoemenis prediker hem maar niet zo een, twee, drie na kan doen. Alleen ben ik nog niet tegengekomen hoeveel graden het daar is in die hel. Toch een manko hoor in Marc’s opsommingen! Maar ja, who is perfect?

Verdorie, dat is het natuurlijk, want dit alles overziende, moet Marc Verhoeven zelf uiteraard PERFECT zijn, het volledig bij het juiste en rechte ‘eind’ hebben en uiteraard zonder een enkele zweem van twijfel of dwaling. Laten we dan concluderen dat deze onheil prediker nog niet volledig is in zijn monologen en opsommingen. Dat kan haast ook niet, want bijna dagelijks, dan toch wekelijks, ontdekt hij nieuwe dwalingen en tekortkomingen bij gelovige mensen, waar hij dus zijn vinger tegen op moet steken en hen uiteraard en onverbiddelijk moet voorzien van een enkeltje “hellevuur”.

Waarom zult u vragen, om zo cynisch te schrijven over een medegelovige? Temeer daar u dat ook niet gewend bent van mij dat ik rechtstreeks mensen aanval en dus te kijk zet voor een breder publiek.

Het antwoord is kort en simpel. De heer M.Verhoeven meent met een negatieve boodschap zijn vermeend en zijn gevonden heil te moeten proclameren. Zijn woord is waarheid en de rest…..? Nou ja, de rest dwaalt dus. Daarom is de heer Verhoeven ook nergens bij aangesloten en de enkelingen die dan eventueel wel deels zijn zegen krijgen, daarvan zegt hij dan nog ook dat hij niet alles kan onderschrijven wat zij beweren.

M.a.w., als u de boodschap goed leest, is er eigenlijk dus maar één die de volle waarheid in pacht heeft. En dat is dus het evangelie, nee, fout woord, want evangelie heet een blijde boodschap te zijn, nee dus, dat is dan de waarheid volgens M.Verhoeven. En voor de rest is zo’ n beetje alles verdoemd of toch aardig op weg naar die verdoemenis.

Kortom een boodschap waar je niet blij van wordt. Dus: Geen evangelie, maar een onheilstijding!

En dat, terwijl de bijbel zo is dat zelfs kinderen Het levende Woord kunnen begrijpen. Namelijk dat Hij, Christus Jezus vanuit God in de wereld is gekomen om de wereld met God te verzoenen. En geloof me, lieve mensen, daarin is Hij geslaagd en zal Hij slagen, ook al gelooft u niet exact alles en precies alles en dan ook nog eens alles nauwgezet volgens de precieze richtlijnen van deze zelfbenoemde Vlaamse paus.

Het enige ‘voordeel’ aan Verhoeven’s lijst van dwalingen en tekortkomingen is dat u een bijna compleet overzicht kunt vinden van allerlei stromingen en groepen waarvoor u in vroeger dagen veel geld moest neerleggen in de vorm van een duur naslagwerk, zij het dat dit naslagwerk onbevooroordeeld informatie gaf en Verhoeven er uiteraard zijn eigen visie nog eens (gratis) bijgeeft.

Al met al een lijst, een site, waar je niet echt vrolijk van wordt en waar de Heere der Heerscharen, de Liefdevolle Schepper en Redder van deze wereld in concreto wordt afgebeeld als de grootste boeman aller tijden.

Silvia Videler

Bron: http://boinnk.nl/blog/1774/1774/

• Eliyahu

Bs'd

:D

• Eliyahu

keessie Schreef:

——————————————————-

> Israel gaat straks de verkeerde keuze maken door

> de ac als hun verlosser te zien, hoe denk je daar

> over?

Bs'd

Ik denk dat dat totale onzin is, net als het NT.

Zie hier: http://bergzion.notlong.com