Frederik van veel dingen heb jij geen kaas gegeten maar misschien lust je dat ook wel niet.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlAls je waakzaam bent en gewoon de kranten leest weet je dat ook wel en heel wat objectiever.
Maar, het is voor een gelovige niet zo interessant, want die vertrouwen en dan is er niets aan de hand.
De boodschap voor de “wereld” heb ik in mijn topic gezet:
http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15541531/het-beste-nieuws!!!#msg-15541531
Douce
>Jij weet net zo goed als ik dat ik ben groot gebracht met een uitstekend zicht op de eindtijd etc.
> Toch prevaleert bij mij altijd de trouw van God en niet de angst voor morgen.
>Beter is om mensen die trouw te prediken, hen de kans te geven zich met God te verzoenen i.p.v. angst en beven te promoten.
Maar erg bijbels/christelijk is dat natuurlijk niet.
Jezus heeft het steeds over de “laatste dingen”, het werpen in de eeuwige poel van zwavel en vuur dan wel de buitenste duisternis. (zouden we mogen kiezen?)
Paulus, de uiteindelijke leermeester van het christelijk geloof, heeft het nauwelijks over iets anders dan de terugkeer van Jezus.
En dan is er ook nog de Openbaring.
Als het aan God, Jezus, Paulus en Openbaring ligt, doen wij niet anders dan vrezen en beven.
Keessie en de zijnen prediken met hun eindtijdonheil gewoon het christendom zoals het is.
Dat vind jij, ik ben een andere mening toegedaan op grond van dezelfde Bijbel.
Wat keessie en de zijnen prediken is hun zaak, ik heb me daar altijd tegen verzet.
Ik leg (altijd) de nadruk op het positieve van God en houd niet van hel en verdoemenis gezanik, daar doe je de boodschap geen recht mee.
De Klaagliederen van Jeremia zijn op zo'n sombere en regenachtige dag toch niet te behappen?
M.a.w. dat zwaarmoedige gereutel is niets voor mij. Het ligt er dus duidelijk aan waarop je de nadruk legt.
Douce
Nee, daar worden we het niet over eens.
Jij praat graag over iets waarin je niet gelooft en zelfs een aversie tegen hebt, ik praat over iets waar ik achter sta, zij het kennelijk vanuit een andere hoek dan diverse anderen.
Dat op zich is al een aparte combinatie.
Liefde bouwt op en haat is destructief. Met zoveel haat en aversie zou ik niet kunnen leven.
Douce
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?