Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Het Beste Nieuws!!!

• Douce.

“En dit alles is uit God, die door Christus ons met Zich verzoend heeft en ons de bediening der verzoening gegeven heeft, welke immers hierin bestaat, dat God in Christus de wereld met Zichzelf verzoenende was, door hun hun overtredingen niet toe te rekenen, en dat Hij ons het woord der verzoening heeft toevertrouwd. Wij zijn dus gezanten van Christus, alsof God door onze mond u vermaande; in naam van Christus smeken wij u: wees met God verzoend.”

(2Kor. 5:18-20;CV)

Onze boodschap aan de wereld is niet dat zij Jezus Christus moeten “aanvaarden”, opdat zij niet de gevolgen zullen ondervinden van “eeuwige” pijniging.

Wij moet uit gaan en de wereld vertellen dat zij verzoend zijn met God door Christus, en dat God hun zonden niet tegen hen houdt. Wij moeten ze aanmoedigen zelf met God verzoend te zijn. Dit is de boodschap van ambassadeurschap die we naar de wereld mogen brengen.

Paulus sprak in Handelingen 17:31 tegen de filosofen op de Areopagus in Athene en waarschuwde hen voor een komend oordeel. Ik geloof dat we onvolledig zouden zijn in onze vertegenwoordiging van God, als we zouden falen de mensen(inclusief de Christenen!) te waarschuwen dat er gevolgen zijn aan zonde. Paulus' boodschap aan deze filosofen was dat God op strikte wijze alle mensen overal oproept zich te bekeren(vers 31).

Er is echter een groot verschil tussen het waarschuwen van mensen voor een komende dag, wanneer God alle mensen zal oordelen(wat Hij zeer zeker zal doen), en de mededeling dat de gevolgen van het niet aanvaarden van Jezus Christus een “eeuwige” pijniging in vurige vlammen zal zijn. Het laatste is niet het evangelie!

Het evangelie van God in Christus is dat God de wereld(en niet alleen de Christenen) heeft verzoend met Zichzelf door het bloed van het Zijn kruis.

Bron: http://www.hetbestenieuws.nl/artikelen/Eckerty/eckerty_grootste_leugen.htm

Douce

• perihelium

Bedoel je met dat “beste nieuws” alverzoening?

• Douce.

Lezen Peri, lezen. Wat ik bedoel dat staat er duidelijk Heel duidelijk zelfs.

Ik neem aan dat je niet twijfelt aan de Bijbel.

Douce

• perihelium

Douce Schreef:

——————————————————-

> Lezen Peri, lezen. Wat ik bedoel dat staat er

> duidelijk Heel duidelijk zelfs.

> Ik neem aan dat je niet twijfelt aan de Bijbel.

>

> Douce

Die site en persoon (Ken Eckerty) verkondigt universalisme/alverzoening.

• Douce.

Klopt het niet wat in de topic staat? Jij ontkent toch hopelijk niet wat er staat?

Douce

• perihelium

Douce Schreef:

——————————————————-

> Klopt het niet wat in de topic staat? Jij ontkent

> toch hopelijk niet wat er staat?

>

> Douce

Het impliceert dat iedereen wordt gered en spreekt Johannes 3:16 tegen:

“Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.”

• rudi bijbelstudie

perihelium,

wanneer leer jij nu eens luisteren naar mensen. Douce ontkent Johannes helemaal niet maar ze geeft aan dat er ook andere dingen in de bijbel staan.

De tekst die ze aangeeft is gewoon een bijbelse tekst en heeft niks met alverzoening te maken.

Je hebt een waas voor je ogen, je bent geìndoctrineerd en dat is de schuld van je KUT kerk.

• Douce.

Het impliceert niets, het impliceert wat er staat. Heb jij moeite met wat er in de Bijbel staat?

Het Evangelie is duidelijk en daarover gaat het. Of jij dat nu leuk vind of niet.

Daar ik meen dat met jou niet te discussiëren valt, je ontkent gewoon wat er staat, doe ik dat dan ook niet meer.

Dat heb ik je laatst gezegd. Ik ben jouw spelletjes meer dan beu.

Punt.

Douce

• Douce.

Dankjewel toeter:) Duidelijk!

Douce

• perihelium

Ergens anders zeg je dat alverzoening niet christelijk is en dan kom je hier met een alverzoeningssite aan.