Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Een gedachte om gelukkig mee te worden.

• LeSage

Lees mijn reactie onder jouw reaktie op Gonnie.

• LeSage

Precies wat ik bedoel!

• Douce.

Ik praat als een mens die veel zo niet teveel verwachtte (op grond van mijn eigen opvoeding) en dat (gelukkig) heeft afgeleerd.

Juist ik heb mijn kinderen heel dicht naast me opgevoed (ik heb het alleen moeten doen….) en me van hen los moeten weken. Is niet hun makke.

Vandaar dat ik heel goed weet waarover ik praat.

Ik houd heel veel van mijn zoons en ben er ook erg trots op, de opvoeding die ze genoten hebben -van mij- in striktheid en in consequentheid, heeft z´n vruchten afgeworpen.

In mijn eentje heb ik voor mijn kinderen gewerkt en hen laten studeren, waarvan één uiterst succesvol terecht is gekomen als wetenschapper.

Beiden zijn ook nog eens goede schakers.

Ze roken niet en drinken nauwelijks, hebben nooit geëxperimenteerd met drugs noch vrouwen;), dus mijn `regime` heeft dienaangaande zijn vruchten afgeworpen.

´t Zijn ook nog eens sociale niet starre mensen geworden met een ruim gevoel voor humor en houden ook nog van me…., kortom……….

Misschien ben ik zelfs wel trots op mezelf, dat ik het in mijn eentje goed heb gedaan -volgens zeggen;)-, voor wat dat laatste waard is.

Dus ik denk toch dat je me niet hebt begrepen. Ik ben juist helemaal niet negatief, waarom zou ik.

Nou ja, ik vind het wel weer even goed zo, straks ga ik m´n leven nog verdedigen t.a.v. mensen die niet in mijn schoenen hebben gelopen, laat staan m´n tas hebben gedragen. Wat doe ik mezelf eigenlijk aanX(

Douce

Douce

• Douce.

Dat ijkpunt ben ik in mijn eentje altijd geweest voor mijn zoons -met bepaalde zaken nog-, met een strikte opvoeding, zie mijn reactie aan LeSage, en heb daarin gelukkig geen wroeging en/of spijt.

Niets gaat foutloos, maar wie kan dat over opvoeding of zijn/haar leven zeggen. Niemand dus.

Van sommige dingen kun je hooguit constateren dat het wellicht anders had gekund.

Douce

• Ellen-Josee

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Waarom vraag je dat aan mij?

> Zit daar voor jou dan wél verschil tussen?

UIteraard zit daar een enorm groot verschil tussen, het is zelfs totaal iets anders!

Goedkoop is naar de Wibra gaan om weinig geld uit te geven.

Kwijtschelden van schuld is, dat je je schuld niet meer hoeft te betalen.

• Ellen-Josee

Douce Schreef:

——————————————————-

> Dat ijkpunt ben ik in mijn eentje altijd geweest

> voor mijn zoons -met bepaalde zaken nog-, met een

> strikte opvoeding, zie mijn reactie aan LeSage, en

> heb daarin gelukkig geen wroeging en/of spijt.

Ik had het al gelezen.

> Niets gaat foutloos, maar wie kan dat over

> opvoeding of zijn/haar leven zeggen. Niemand dus.

> Van sommige dingen kun je hooguit constateren dat

> het wellicht anders had gekund.

Vergeet niet dat wij een heel andere achtergrond hebben.

Ik had ouders die mij hun wil oplegden wat betreft mijn toekomst (dat is anders dan verwachtingen) en dat moest ik dan ‘uit het niets’ waarmaken, want ze gaven zelf nu niet het goede voorbeeld. Omdat mijn ouders geen verwachtingen hadden, had ik het ook niet en ik vraag me af of mijn kinderen het nu wel hebben.

Het was en is meer een prestige kwestie geworden; ‘kijk mij eens een goede baan / positie hebben’. Maar in menselijkheid ontbreekt het nogal.

Overigens heb ik ook mijn kinderen alleen opgevoed. Ik heb zeker geconstateerd dat het beter of anders had gekund, maar dat is praten achteraf.

Net zoals over mijn ouders. Misschien ben ik toch wat realistischer (vind ik) aangezien bij jou het verhaal nogal perfect over komt en ik mijn eigen fouten nogal scherp zie.

Ellen

>

> Douce

• LeSage

Het ging me zeker niet om jouw persoonlijke situatie, met jouw eigen kinderen, en dat ik je reaktie wat negatief vond, heeft dan ook helemaal niets met jouw persoonlijke opvoeding van je kinderen te maken.

En als jij vindt dat dat zonder verwachtingen naar hen toe gegaan is, vind ik het weliswaar moeilijk te geloven maar wil ik het wel van je aan nemen; jij bent niet iemand die daarover onwaarheid zal spreken.

Mijn reaktie gaat aover (bijvoorbeeld) opvoeden in zijn algemeenheid. En in zijn algemeenheid vind ik dat een kind wat hééft aan verwachtingen van zijn opvoeder, mits….etc., heb ik al uitgelegd.

• Douce.

Natuurlijk ben jij weer realistischer en jij ziet je fouten scherp, ´t zal toch niet waar zijn, pffffffff…daar loop ik weer compleet van leeg.

Ik vind mezelf zeer realistisch, weet je waarom? Omdat ik het niet nodig vind om continu stil te staan bij dingen die ik fout of mogelijk fout heb gedaan. Je kunt het namelijk niet meer overdoen en dat is realisme. In het nu leven en accepteren (daar heb je m´n acceptatie weer) dat er dingen zijn gebeurd of dat je dingen hebt gedaan die je nu heel anders zou doen. Logisch, je bent anders, ouder, wijzer etc. Het heeft totaal geen nut om daarbij stil te blijven staan, dat is realisme.

Douce

• LeSage

Het gaat hier natuurlijk niet over de Wibra.

Het OT is duidelijk:

“de zie die zondigt, zal sterven”. Zo simpel en zo rechtvaardig is het. Uitzondering daarbij is oprecht berouw.

Goedkoop wordt het, als je te horen krijgt: Jezus heeft de straf betaald voor al je zonden. Zó is het dus niet, en kan en mag het ook nooit zijn; het is de Wibra niet!

• perihelium

Romeinen 6:3-14

3 Weet u niet dat wij die gedoopt zijn in Christus Jezus, zijn gedoopt in zijn dood? 4 We zijn door de doop in zijn dood met hem begraven om, zoals Christus door de macht van de Vader uit de dood is opgewekt, een nieuw leven te leiden. 5 Als wij delen in zijn dood, zullen wij ook delen in zijn opstanding. 6 Immers, we weten dat ons oude bestaan met hem gekruisigd is omdat er een einde moest komen aan ons zondige leven: we mochten niet langer slaven van de zonde zijn. 7 Wie gestorven is, is rechtens vrij van de zonde. 8 Wanneer wij met Christus zijn gestorven, geloven we dat we ook met hem zullen leven, 9 omdat we weten dat hij, die uit de dood is opgewekt, niet meer sterft. De dood heeft geen macht meer over hem. 10 Hij is gestorven om een einde te maken aan de zonde, voor eens en altijd; en nu hij leeft, leeft hij voor God. 11 Zo moet u ook uzelf zien: dood voor de zonde, maar in Christus Jezus levend voor God. 12 Laat de zonde dus niet heersen over uw sterfelijke bestaan, geef niet toe aan uw begeerten. 13 Stel uzelf niet langer in dienst van de zonde als een werktuig voor het onrecht, maar stel uzelf in dienst van God. Denk aan uzelf als levenden die uit de dood zijn opgewekt en stel uzelf in dienst van God als een werktuig voor de gerechtigheid. 14 De zonde mag niet langer over u heersen, want u staat niet onder de wet, maar leeft onder de genade.