Ik lees hier een kern van waarheid in, in het topic.
Maar dit is niet het complete verhaal van de ziel, maar alleen het natuurlijke deel, waar Paulus het ook over heeft; eerst het natuurlijke, dan het geestelijke..
1 Kor. 15:42 Alzo zal ook de opstanding der doden zijn.
Het lichaam wordt gezaaid in verderfelijkheid, het wordt opgewekt in onverderfelijkheid;
Het wordt gezaaid in oneer, het wordt opgewekt in heerlijkheid;
het wordt gezaaid in zwakheid, het wordt opgewekt in kracht.
Een natuurlijk lichaam wordt er gezaaid, een geestelijk lichaam wordt er opgewekt.
Er is een natuurlijk lichaam, en er is een geestelijk lichaam.
Alzo is er ook geschreven: De eerste mens Adam is geworden tot een levende ziel;
de laatste Adam tot een levendmakende Geest.
Doch het geestelijke is niet eerst, maar het natuurlijke, daarna het geestelijke.
De eerste mens is uit de aarde, aards; de tweede Mens is de Heere uit de hemel.
Gelijk de aardse is, zo zijn ook de aardsen; en gelijk de hemelse is, zo zijn ook de hemelsen.
En gelijk wij het beeld van de aardse gedragen hebben, alzo zullen wij ook het beeld van de hemelse dragen.
Doch dit zeg ik, broeders, dat vlees en bloed het Koninkrijk Gods niet beërven kunnen,
en de verderfelijkheid beërft de onverderfelijkheid niet.
Ziet, ik zeg u een verborgenheid: wij zullen wel niet allen ontslapen, maar wij zullen allen veranderd worden;
In een punt des tijds, in een ogenblik, met de laatste bazuin; want de bazuin zal slaan,
en de doden zullen onverderfelijk opgewekt worden, en wij zullen veranderd worden.
Want dit verderfelijke moet onverderfelijkheid aandoen, en dit sterfelijke moet onsterfelijkheid aandoen.
5En wanneer dit verderfelijke onverderfelijkheid zal aangedaan hebben,
en dit sterfelijke onsterfelijkheid zal aangedaan hebben, alsdan zal het woord geschieden, dat geschreven is:
De dood is verslonden tot overwinning.
En in deze tekst lees ik de conclusie uit het andere topic, over de schepping die we nu zijn door de ‘'huidige’' ziel, als de in-eigen god, en de Schepping die we kunnen worden door ''de opgewekte, Die uit God is; een geestelijk lichaam wordt er opgewekt''..
Conclusie : dus die Wetten zelf moeten dan het enige absolute en voor de gelovigen ook God zijn ; en god zelf is dan niets meer dan die eeuwige, energieke wetten ; want ook een god kan die logica niet ontlopen .