Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Het Absolute, Logisch Godsbewijs.

• Frederik D

Goed gegoogled, meisje.

Wat bedoelde Heidegger met het Zijn?

• Douce.

Laat ik het er maar op houden, dat ik niet aan je kan tippen:D Dat heb ik ook niet nodig, want ik accepteer mij zelf zoals ik ben en blaak van zelfvertrouwen en niet van zelfingenomenheid. Zonder scepticisme, maar met andere kwaliteiten.

Van wie de uitspraak is, moet ik opzoeken -zal wel van een of ander onbeduidend typetje zijn-, niet van mezelf, want hij staat tussen “ en ”:)

)Mijn leestekens doen weer eens vreemd, waarschijnlijk omdat die kleine deugniet over m´n toetsenbord heeft gelopen'

Douce

• Douce.

Hoe zou de kringloop dan moeten gaan Gonnie:S

Douce

• Frederik D

Dus God maakte de wrede roofdieren. Dus God is wreed.

Kan jij wel logisch denken? Logisch denken. Ik heb het nog niet eens over filosoferen.

• Frederik D

Misschien zou er helemaal geen kringloop moeten zijn.

• Frederik D

Of omdat je je toetsenbord met een plumeau hebt afgestoft zoals ik gister? Ik vraag me nog steeds af hoe de toetsen van leestekens kunnen veranderen. Dankzij welke toets?

• Douce.

't Is de realiteit en gelukkig maakt hierin de mens de dienst niet uit, al is al veel van de oorspronkelijkheid van de natuur naar de knoppen gegaan.

Ik heb totaal geen moeite met de gang van zake zoals deze van origine is. Wel als mensen moedwillig de zaak verzieken (maar dat heb ik op ieder gebied, niet alleen m.b.t. de natuur).

In de topic van LeSage zei ik al dat acceptatie maakt dat je minder leed voelt, leed dat ontstaat door je te verzetten tegen de dingen die je niet kunt veranderen.

Douce

• Gonnie

Het gaat mij hierom dat ik de natuur wreed vind, en als men beweerd dat zij God vinden in de natuur, dan moeten zij ook God wreed vinden.

Ik eet ook vlees maar niet dat ik daar vrede mee heb, maar ik leef nu eenmaal in deze wrede wereld.

Fijn dat er mensen zijn die ondanks al dat doden, toch zonder kritiek op God, gelukzalig kunnen leven.

• Douce.

Ik snap er ook geen lor van.

Het toetsenbord maak ik altijd schoon als de pc uit staat, tussendoor blaas ik de kattenharen van het kleine monster eraf:)

Plumeau (of swifter-duster, haha), zou moeten kunnen, is vederlicht.

Douce

• Douce.

Ook ik denk over God wel eens het mijne (en dan heb ik een minder leuk gesprek onder vier ogen met de man hierboven - nou ja, bij wijze van spreken:D), maar ik heb het vertrouwen dat het goed is/komt en dat ik niet alles kan overzien als mens.

Douce