Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Het Absolute, Logisch Godsbewijs.

• ¥ Lotje ¥

Precies . Gonnie moet helemaal geen vlees en vis eten . zijn allemaal dieren die geslacht worden zooooooooooooooo wreed. En al die slagers die bestaan moet ze naar binnen gaan en gaan zeggen jullie zijn wreed . . Als mensen BBQ . hup gelijk aan gaan vallen en roepen jullie zijn wreed . Ze weet niet waar ze het over heb . Ook geen bloemen in huis nemen want die sterven ook . gossie dat is wreed . Al die bloemenwinkels laten sluiten want alles is wreed. ………….. je broek ga er van af zakken van zulke mensen . oja je mag lichamelijk niet doodgaan want de pieren komen in je lichaam en die knabbelen je op tjee wat wreed……..ja sorry op zo,n dom bericht van Gonnie………. ach laat ook maar ze is nog niet zover …….. en weet je sommige mensen zien dat nooit .

• Gonnie

Jij bent te onwijs om op jou normaal te reageren.!

Maar Ellen zal heel blij zijn op jouw bijval.:D

• Valère De Brabandere

-Vraag blijft hier : wat doet die wetten als puzzelstukjes in elkander passen ? Omzetten van massa in energie en vice versa ; het ontstaan van deeltjes uit het quasi niets om er weer in te vergaan, enz. ; wat is daar de oorzaak, de aanleiding en het doel voor en van ? Een enige oorzaak kan men ook de ‘natuur’ noemen ; maar wat is dan die natuur ? Zeker niet absoluut te noemen …

-Enige oplossing kan dan liggen in dat absolute van die wetten zelf, die eeuwig gelden…

-En hier blijven we zeker ook vaag; immers wat zijn dan die wetten of die logica ? Maar men kan hiervan tenminste hun ‘absoluut-zijn’ vaststellen …

-En zodoende wordt die oplossing een zogenaamd ‘weten van niet-weten’ (Socrates) …; waar we het maar moeten mee doen .

• ¥ Lotje ¥

Gonnie de vlooien van je hondje moet je ook laten leven . Want het is wreed als je die doodmaak X(:D

• Gonnie

Mijn hond heeft echt geen vlooien, dus ik hoef ze ook niet te doden.

Vlooien krijgen geen kans zich in mijn huis en zeker niet bij mijn hond zich te vermeerderen, want mijn hond krijgt zodra het mooi weer wordt een pipet tussen zijn schouder gewreven, en dat houd de vlooien tegen.

En Ja er is bij mij wel eens een grote hommel in mijn huis gevlogen en die heb ik via een glas tegen het raam en met een dun blad papier kunnen vangen en naar buiten kunnen brengen en dat geeft een goed gevoel, die hommel ging de zon te gemoed.:D X(

• Frederik D

Je hebt een onbedwingbare drang tot metafysica. Je wilt koste wat het kost een metafysische bovenwereld creëren.

Maar in die bovenwereld moeten dan alle wetten komen. Ook de subsubsubwetjes. Voorts moet je al die wetten en wetjes substantie geven, dus een fysische belichaming. En zo wordt die metafysische bovenwereld de fysische wereld.

De natuur kent geen doelen, alleen maar oorzaken. De mens kent doelen maar doelen worden vaker niet dan wel gerealiseerd.

De natuur is alles wat er is. En wil je iets van de natuur kennen, ga dan een natuurwetenschap studeren.

Filosofie staat niet boven de natuurwetenschap maar zij is de dienstmaagd van de wetenschap. Filosofie behoort het ijs te vegen zodat de natuurwetenschap ruim baan heeft om een rechte schaats te schaatsen. Filosofie behoort dus de metafysica's zoals die van jou op te ruimen.

• samuel

Wil je het stokje overnemen van Frederik? Dan raad ik je aan de draad opnieuw te lezen!

• Gonnie

Laat ik nu in de veronderstelling zijn dat ik als ieder ander op elk onderwerp mag reageren.?

Ik wist niet dat dat een gesloten discussie was.:S

• samuel

Ik gaf je een tip, dat jij daar een andere veronderstelling van maakt kan ik niks aan doen :S , zodat ik niet in herhaling hoef te blijven vallen.B)

• Gonnie

Het is beter om te stoppen met het betreffende onderwerp, want ik blijf bij het standpunt als als men God ziet enkel door de natuur dan komt God bij mij overkomt als een wrede God. Maar ik accepteer het hoor dat een ander daar geen problemen mee heeft.:)