Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

topic under construction

• perihelium

In deze topic stelde ik (jou) Theo een aantal vragen en kreeg, uiteindelijk, deze antwoorden en de vraag hoe ik er over denk.

Mede en vooral door het lekkere weer was eerder reageren niet mogelijk en nu die topic is gezakt en ik niet wil verzaken plaats ik deze topic. Under construction omdat het makkelijker is om het in gedeeltes te behandelen en onze antwoorden nogal verschillen en we samen naar het juiste antwoord zouden kunnen zoeken.

• perihelium

Volgens mij is een Christen iemand die gelooft in de naam van Jezus en de eenvoudige stap heeft gemaakt om Christus te vragen in je te komen wonen als Heer en Heiland.

Theo Schreef:

Iemand die Gods wil doet, al naargelang de door God aan hem of haar gegeven talenten.

Die talenten mag je niet verspillen want dat is jammer, in bijbelse zin: dat is zonde.

• perihelium

De Bijbel is het Woord van God en geeft de openbaring van Gods reddingsplan en voornemen in Christus.

Theo Schreef:

Als inspiratiebron ( geen put maar en bron dus) om zelf te leren, te laten leren en als staf om te steunen.

Als woorden van God op onze levensweg, vaak als een woestijnreis met hier en daar een oase.

Als kracht- moedgevend om het goede te doen en het goede voor te hebben met alle (ALLE) mensen.

Als troost voor mensen met (intens)verdriet en om te leren om als christen zo in het leven te stan dat het heilzaam is voor anderen en voor de mens zelf.

God dienen is mensen dienen en mensen dienen is God dienen.

De bijbel niet/nooit misbruiken om anderen mee om de oren te slaan maar om anderen et steunen.

Om te leren dat het goed is voor de mens zelf om God lief te hebben boven alles en de naaste als je zelf.

Ik kan het verder nog wel meer aanvullen maar dat kan een ieder voor zichzelf ( en jij dus ook) wel.

• theo

Had ik net…sorry o sorry een oproep elders gedaan–nogmaals sorry.

• theo

O ??

Ik dacht dat nu je antwoorden zouden komen.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Had ik net…sorry o sorry een oproep elders

> gedaan–nogmaals sorry.

Ja zag het en wilde ik net op reageren. Maar mijn excuses voor mijn late reactie.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> O ??

>

> Ik dacht dat nu je antwoorden zouden komen.

Voor de duidelijkheid doe ik het al in stukjes maar laat ik voor nog meer duidelijkheid mijn woorden vetgedrukt maken.

Wat is volgens jou het belang van de Bijbel?

De Bijbel is het Woord van God en geeft de openbaring van Gods reddingsplan en voornemen in Christus.

Theo Schreef:

Als inspiratiebron ( geen put maar en bron dus) om zelf te leren, te laten leren en als staf om te steunen.

Als woorden van God op onze levensweg, vaak als een woestijnreis met hier en daar een oase.

Als kracht- moedgevend om het goede te doen en het goede voor te hebben met alle (ALLE) mensen.

Als troost voor mensen met (intens)verdriet en om te leren om als christen zo in het leven te stan dat het heilzaam is voor anderen en voor de mens zelf.

God dienen is mensen dienen en mensen dienen is God dienen.

De bijbel niet/nooit misbruiken om anderen mee om de oren te slaan maar om anderen et steunen.

Om te leren dat het goed is voor de mens zelf om God lief te hebben boven alles en de naaste als je zelf.

Ik kan het verder nog wel meer aanvullen maar dat kan een ieder voor zichzelf ( en jij dus ook) wel.

• theo

Een mooie aanvulling.

• perihelium

Hoezo aanvulling? Een humanist, buddist of new-ager zou jouw woorden ook kunnen onderschrijven en die van mij niet.

• theo

EN ??