Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

n.a.v. de campingavonturen van Frederik

• Alma

Ik vraag me nav de post van Lotje en de antwoorden van Frederik daarop nu al de hele dag af hoe dat toch vroeger ging zonder al die geluidsapparatuur. Frederik beseft het nog niet, maar hij heeft de moderne versie van de Hagepreek bij mogen wonen.

Iemand enig idee hoe predikanten in die tijd, terwijl er buiten toch ook vogeltjes floten en koeien loeiden zichzelf verstaanbaar maakten voor een grote schare? Wat vroeger goed ging, moet nu toch ook kunnen? Van mij hoeft die herrie in ieder geval niet. Ook wij zaten dit weekend op een camping en genoten van de geluiden van zee en strand. Heerlijk rustig.

Alma

• theo

Vroeger was er geen verkeer en waren er geen laagvliegende straaljagers.

Ik heb wel eens meegemaakt dat op de begraafplaats terwijl ik daar de geloofsbelijdenis las en/of het Onze Vader bad een straaljager overvloog, met dank aan vliegbasis Leeuwarden.

Overigens als je bij ons in NO Friesland een hagepreek gaat houden op een zondagochtend Wat ik ook wel eens doe ) kan het best zonder geluidsapparatuur, althans met mijn stemvolume.

Voor een grote groep met je het natuurlijk des savonds doen, dan draagt het geluid veel beter.

• Alma

tja, verkeer en straaljagers dienen ook op zondag verboden te worden ;)

• samuel

Waarom op zondag?

• rudi bijbelstudie

johannes de doper en Paulus waren her en der bekend zonder email of internet of telefoon of kerkklokken.

Ik moet Fred D. voor 1 keer gelijk geven. ik heb zelf last van insomnie en erger me groen en geel aan die kerkklokken die me ´s ochtends uit de slaap halen. Ben ik eindelijk in slaap, en dan gaan die klokken tekeer. En waarvoor? Dat is me niet helemaal duidelijk.

• Alma

duhhh omdat we dan hagepreken kunnen houden, net als na de reformatie.

• theo

Militaire straaljagers vliegen op de dag des Heren alleen als de russen in de buurt komen. Uitvaartdiensten hebben wij nooit op den zondag.

• Boris

Geen Holybol meer?

• Alma

en zo hoort het ook.

• theo

Om je op te roepen om de samenkomsten in de gemeente niet te verzuimen zoals in de bijbel staat en dus uit je warme nestje te komen met je luie kont