Schepping versus evolutie
De introductie van Genesis, Gen 1:1-2:3 schrijft alles toe aan de levende god die schept, maakt, handelt, beweegt en spreekt.
Er is geen ruimte voor evolutie zonder de Goddelijke openbaring zelfs maar een beetje te moeten ontkennen. Of het scheppingsverhaal klopt of de evolutie klopt. Al Gods werken werden 7 keer benadrukt dat ze goed waren. Gen. 1:4, 10, 12, 18, 21, 25, 31. Ps. 111:2. Openb. 15:3. Job 37:14. Deut. 32:4.
De mens begint met niets. Hij begint in hulpeloosheid, onverschilligheid, onwetendheid en onervarenheid. Zijn werken zijn gebaseerd op evolutie. Dit principe gaat alleen op bij menselijke aangelegenheden, van het hutje op de heide tot aan het paleis, van de kano tot de oceaanstormer. Van de spade en ploegscharen tot de drillmachine. Maar de vogels bouwen hun nesten net als ze altijd deden.
Op het moment dat we de grens passeren van de goddelijke sfeer, zien we nergens meer een spoor van evolutie. Er is groei en ontwikkeling binnenin, maar geen verandering of overgang of een evolutie van het één naar het andere. Dit, terwijl al Gods werken perfect zijn.
In de introductie van genesis is alles 46 keer toegeschreven aan directe handelingen van God als de schepper.
Het woord god/ Elohim komt 35 keer voor in de introductie, het product van 7 x 5 en de nummers van geestelijke perfectie. Er zijn 10 woorden verbonden met het woord “god”. Dit is het getal van orderlijke perfectie.
Slechts één werkwoord wordt in combinatie met Hij gebruikt in plaats van god. Dit is het woord rustte. Dit maakt het 11 in totaal.
Het woord “en” wordt 102 keer herhaald waarbij elke afzonderlijke handeling wordt gemarkeerd en beandrukt en zijnde even gelijk en belangrijk.
Evolutie is één van de vele theorieën die in omloop zijn over het ontstaan van alles. Geen enkele theorie is volledig dekkend of verklaart alles. De enige claim van evolutie is dat deze theorie meer dingen verklaart dan andere theorieën.
Het woord van god verklaart wel alles maar wordt vijandig tegemoet getreden door de zogenaamde kritische intellectuelen. Hun kritiek is gebaseerd op een stapel vooroordelen, koppigheid, menselijke aannames en heel veel rede in plaats van op het grondig analyseren van de vele bijbelse documenten en manuscripten.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GNuLPUJaUzc