http://www.animatiesfunplaatjes.nl/MapP/pinksteren/pinksteren1.gif
Douce
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDouce Schreef:
——————————————————-
> http://www.animatiesfunplaatjes.nl/MapP/pinksteren
> /pinksteren1.gif
>
> Douce
Ja, een fijne zonnige Pinksteren toegewenst!
Dit jaar valt Pinksteren precies samen met het Joodse Shavoe'ot.
De betekenis hiervan is dat de Torá toen (precies 7 weken na Pesach) aan het Joodse volk gegeven werd (Exodus 20).
De overlevering zegt dat op dat moment de hele woestijn bloeide
Shalom,
Ellen
we zitten anno 2012 in een geestelijke revolutie die verder gaat dan Pinksteren. De kerken lopen leeg maar het lichaam van christus wordt wereldwijd vernieuwd buiten de kerk om. Het lijkt me beter om hierbij stil te staan dan steeds weer naar het oude te kijken. De grote wegrukking en transformatie staan voor de deur. Daar is pinksteren vergeleken niets bij.
Overigens;
Vóór het verhaal in Handelingen 2….
Johannes 20,19-21,25
Verschijningen
19 Op de avond van die eerste dag van de week waren de leerlingen bij elkaar; ze hadden de deuren afgesloten, omdat ze bang waren voor de Joden. Jezus kwam in hun midden staan en zei: ‘Ik wens jullie vrede!’ 20 Na deze woorden toonde hij hun zijn handen en zijn zijde. De leerlingen waren blij omdat ze de Heer zagen. 21 Nog eens zei Jezus: ‘Ik wens jullie vrede! Zoals de Vader mij heeft uitgezonden, zo zend ik jullie uit.’ 22 Na deze woorden blies hij over hen heen en zei: ‘Ontvang de heilige Geest.
Het had dus (ook) al eerder plaatsgevonden.
Ik neem aan dat het beide een andere functie had. De Here met de twaalven of de manifestatie met Pinksteren met als direct gevolg de bekering, spreken in tongen en de doop van de duizenden.
In het OT is natuurlijk ook al sprake van Gods Geest b.v. Simson die de tempel met de Filistijnen omver trok (nog meer voorbeelden zijn te noemen).
Wat ik echter opvallend vind is Joh. 20 vers 23. Hoe denk jij over die vergeving van zonden door de apostels (toen nog twaalven genoemd - Thomas)?
Douce
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?