Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

menswording

• holybol

sommige gelovigen denken dat we in de hemel geen mensen meer zijn maar wezens met vleugels die kriskras rondtoeren door de hemel.

—————————————————————————————————–

Toen God mens werd in Christus hield God niet op met God te zijn. Toen Jezus opstond uit de dood en Christus Jezus werd, hield hij niet op met mens te zijn.

Er zit een MENS, een MAN naast god aan de rechterhand op de troon.

Wij kunnen alleen geestelijk worden als we steeds meer en echt mens worden. We moeten geen transcendente wezens met vleugeltjes worden om geestelijk te zijn. We moeten juist meer mens worden. Uw mens zijn is juist vastgelegd in hem.

• CU

Natuurlijk hebben we dan geen vleugels.

Jezus zit je dan gewoon uit te lachen als iedereen als een zombie hem aan het zoeken is met een spelletje verstoppertje spelen, want hij zei in Johannes 7:34

Gij zult Mij zoeken, en gij zult Mij niet vinden; en waar Ik ben, kunt gij niet komen.

:D:D:D:)-D

• Frederik D

Zegt de Bijbel niet dat wij stof zijn?

Nergens heeft de Bijbel het specifiek over het onstoffelijke.

• holybol

de bijbel heeft het over stof tot nadenken

• holybol

en over stof afnemen

• LeSage

Hoezo: ‘ons menszijn is juist vastgelegd in hem’?

Dat zou betekenen dat wij vanuit onze natuur op een soort van goddelijke manier handelen. De bijbel kent echter veel plaatsen waar je kunt lezen dat je, als je vanuit je natuur handelt, juist zondig handelt.