Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Niet allemaal mensen hier die in GOD geloven???????

• theo

Tsja, nu jullie het zeggen uh schrijven: Ik was vroeger al kwaad op de meester want de ene dag zei hij ; 3 + 12 = 17 en de volgende dag dat 9 + 8…. 17 zou zijn.

Erg verwarrend allemaal.

• nikkie

Het bijbelprikbord is voor diegenen die positief staan tegenover de bijbel en vanuit hun geloof over de bijbel willen discussiëren. Voor mensen die sceptisch staan tegenover de bijbel is speciaal het bijbel-sceptisch prikbord geopend. Verder is het niet toegestaan verwijderde berichten opnieuw te plaatsen.

Helaas heeft Startpagina het bijbel-sceptisch prikbord moeten sluiten vanwege herhaaldelijk misbruik door de prikkers.

Dat betekent natuurlijk niet dat het bijbelprikbord ineens is opengesteld voor bijbel-sceptische berichten.

Het thema van dit prikbord blijft zoals die is.

De discussies moeten dus over de bijbel gaan en niet over bijvoorbeeld religie.

Daarvoor kon je in het verleden terecht op het religie prikbord.

Helaas is dit prikbord nu ook gesloten.

Paul (webmaster)

• holybol

daarom hoor je hier niet

• CU

Wat wil je hiermee zeggen? Dat er bijvoorbeeld alleen Pinkstermensen hier mogen prikken? En, ongeloof is toch ook geloof?

• nikkie

Voor mensen die sceptisch staan tegenover de bijbel is speciaal het bijbel-sceptisch prikbord geopend.

*maar ja hoe zal het ook….die is ook al gesloten….hoe zou dat nou kunnen…..

• theo

Vind je ook dat er verschil is tussen kritisch of sceptisch kijken ?

• nikkie

Waarom zou ik hier niet horen en jij wel……….vertel mij maar waarom ik hier weg moet……….ik heb niets kwetsend gezegd en ben een serieuze christenen die graag wil praten over het geloof en de bijbel……zou niet weten wat ik verkeerd doe……..groeten Nikkie…….

• nikkie

Nou ik weet het nu allemaal even niet meer hoor pffffff……nu hoor ik door holybol dat ik hier niet hoor….pfffff als ik geweten had dat dit allemaal over mij heen kwam had ik wel 100 keer nagedacht om hier te posten…………groeten Nikkie die maar naar bed gaat……..en heeeeeeeeel erg teleurgesteld ben……….trusten allemaal…………

• theo

Niet zo snel op je teentjes…

Kom eens met een boeiende/kritische bijbelse vraag/opmerking.

———————–

Heilig bolletje gaf een reactie aan Frederik.

• David

holybol Schreef:

——————————————————-

> je moet je niet laten dopen in water, echte

> gelovigen zijn gedoopt in de geest. Wie heeft

> paulus gedoopt?

Dat is dan tegenstrijdig met wat Jezus geboden heeft voor alle volken.

Uitzending van de leerlingen

Mattheus 28:16 De elf leerlingen gingen naar Galilea, naar de berg die Jezus hun had genoemd, 17 en toen ze hem zagen bewezen ze hem eer, al twijfelden enkelen nog. 18 Jezus kwam op hen toe en zei: ‘Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde. 19 Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest, 20 en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb. En houd dit voor ogen: ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld.’