Wat is volgens jou een Christen?
Wat is volgens jou het belang van de Bijbel?
Wie is Jezus volgens jou?
Wat is evangelisatie en wat is voor jou daarvan het belang?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlWat is volgens jou een Christen?
Moet je aan perihelium vragen, die vertelt het jou direct!
Wat is volgens jou het belang van de Bijbel?
Wie is Jezus volgens jou?
Wat is evangelisatie en wat is voor jou daarvan het belang?
Perihelium (betekenis kun je vinden op Google) staat het dichts bij God.
Bijnaam: Icarus!
Douce
Douce laat theo voor zich zelf opkomen, hij heeft anders ook al praatjes genoeg.
En daarbij hij zegt dat hij een fries is, die zijn onversaagd toch! Maar het siert je dat je het voor hem wil opnemen.
En perihelium is niet dichter bij God, althans als je de zon niet aanbid als een god zijnde, maar dichter bij de zon.
Ik neem het voor niemand op, beiden draven door (daarover heb ik theo ook al aangesproken). Theo beschuldigt echter perihelium er niet van “niet gered” te zijn, dat is het grote verschil. De Troon van God is reeds bezet!!!! Niet door een 020-freak (gelukkig:D).
Maar ik vind een dergelijke topic, mede door de titel, beneden alle peil. Perihelium draaft en draait de laatste dagen volledig door.
Perihelium heeft zelf ooit uitgelegd waarom deze naam gekozen is, dat was lang voordat jij hier prikte, vandaar mijn opmerking.
Overigens weet je wat er gebeurde met Icarus en waarom.
Er zijn hier een paar prikkers die het met de regels van goed fatsoen m.b.t. communicatie niet te nauw nemen en menen dat te kunnen maskeren door een veelheid van, zij het mooie, Bijbelteksten. Een bepaald bizar milieu laat zich hierin kennen.
Overigens heb ik door mijn Friese opa van vaderszijde ook genoeg Fries bloed veronderstel ik:D
Douce
Ach ik zie mijn naam ook wel eens verschijnen als topic, en wellicht is dat niet zo fatsoenlijk maar het gebeurd toch. Theo heeft nu ook de kans om van zijn geloof te getuigen.
Ja dan kan je er niet zo veel aan doen dat je het voor hem opneemt, als er bloedverwantschap is dan kruipt het waar het niet gaan kan.
Wij hebben allemaal een bloedverwantschap als christenen, wij zijn verwant door en in het bloed van Jezus. En gelukkig is de troon al bezet, wie gered zijn en wie niet daar is de Bijbel duidelijk over.
Zou de Heer ook van voetbal houden? ik moet altijd een beetje lachen als ik hoor dat mensen bidden voor hun cluppie om deze kampieon te laten worden, terwijl de mensen van de andere cluppie`s precies hetzelfde doen bidden dat ze kampioen worden.
Je weet heel goed wat ik bedoel samuel, al probeer je nu de zaak een andere richting te geven.
En iemand dwingen van zijn geloof te getuigen c.q. op geloof te testen is een rotstreek, dat vind ik van niemand een juiste houding.
Diverse prikkers (waaronder ondergetekende) ergeren zich groen en geel aan de ongebreidelde hoogmoed van een aantal christenen hier. Schaamteloze vertoning.
Jezus volgen heeft niets met imiteren te maken, Jezus volgen = zijn zoals Hij.
Douce
samuel Schreef:
——————————————————-
>
> Zou de Heer ook van voetbal houden? ik moet altijd
> een beetje lachen als ik hoor dat mensen bidden
> voor hun cluppie om deze kampieon te laten worden,
> terwijl de mensen van de andere cluppie`s precies
> hetzelfde doen bidden dat ze kampioen worden.
Zou de Heer ook van christenen houden? Ik moet altijd een beetje lachen als ik hoor dat mensen bidden voor hun genezing om langer te mogen leven, terwijl de mensen van de andere kerken precies hetzelfde doen en bidden om genezen teworden worden.
Ook dat is een bidwedstrijdje.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?