Dat zal vast niet. Maar vind je het gek dat de meeste mensen van buiten de PKN het niet weten?
Douce
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nltheo Schreef:
——————————————————-
> Nou ja, de naam wezenzondag is natuurlijk ook niet
> zomaar uit de lucht komen vallen…PATS BOEM.. in
> de kerk of in de pastorie.
Wat vier jij precies aan wezenzondag als je nooit de keuze hebt gemaakt om in Jezus te geloven en je te bekeren? Daar heb je het hier tenminste nooit over gehad, net als met je getuigenis.
Nou, als ik in de put zit of problemen heb, dan ga ik praten met een paar goede vrienden en vriendinnen. Mn pleegouders zeiden ook wel eens dat ik bij problemen moest bidden enzo, maar ik geloof niet dat zij zo nou echt antwoord kregen. Met Jezus praten is toch een beetje praten met jezelf, tenminste, zo zag ik dat, en m'n vrienden zeggen tenminste wat terug. Omdat ik goed contact met ze heb, zeggen ze ook dingen terug waar ik wat aan heb. Daar heb ik meer aan dan aan wat jij noemt een zegel van Gods Geest. Dat zag ik ook bij mijn pleegouders, al wilden die dat niet toegeven. Dat geloof niet werkt, wil ik niet zeggen, hoor, maar mijn vrienden werken beter, zogezegd. Dat vind je toch niet erg, dat ik dat zeg?
De vraag wie God heeft gemaakt, da's als je in God gelooft, best een lastige. Heb je dat programma gezien met Robert Dijkgraaf, waar hier ook een onderwerpje over staat? In DWDD? Als er een eeuwige keten is van heelallen dan hoef je de vraag over een eerste oorzaak niet meer te stellen. Lijkt me, want ik weet er niet zoveel van, maar ik lees er wel eens over en denk er dan op mijn manier over na, voor zover ik het allemaal snap.
Zal ik, om mij net als jij , goed te profileren 7 keer per dag hier schrijven dat ik wedergeboren ben en 8 keer roepen; HEERE HEERE . ??
Zodat een ander goed kan zien welk een voorbeeldig superchristen ik ben?
Doe ik toch maar niet als je het niet erg vindt.
Lezers moeten dat “gewoon”" tussen de regels door aan me kunnen zien/lezen . Niet zien dat ik een voorbeeldig superchristen ben trouwens maar dat ik christen ben.
Douce Schreef:
——————————————————-
> Ben ik blij dat het kwartje bij mij 12.22 u viel.
> Soms doet een Bijbeltekst
> wonderen……………..
>
> Douce
Het is wel fijn dat jij zo snel van begrip bent, maar is het begrip ook ingedaald in je hart en je hele wezen?
Of blijft het hangen op het niveau van een interessant nieuw theorietje?
Bijbeltekst bij?
8-)
theo Schreef:
——————————————————-
> Als het goed is dan staat de kerk midden in de
> wereld om overal , daar waar nood is nabij te
> staan in woord en/of daad.
>
> Dat kwartje viel al bij de eerste gemeente.
>
> Welk kwartje zou er dan volgens jou alsnog moeten
> vallen?
Ik begon niet over ‘kwartje’, je schreef:
Gepost door: theo (—.sub227.ddfr.nl)
Datum: 20 mei 2012 16:57
Daarom staat ook Joh.14 centraal;
:15 Als je mij liefhebt, houd je dan aan mijn geboden. 16 Dan zal ik de Vader vragen jullie een andere pleitbezorger te geven, die altijd bij je zal zijn: 17 de Geest van de waarheid. De wereld kan hem niet ontvangen, want ze ziet hem niet en kent hem niet. Jullie kennen hem wel, want hij woont in jullie en zal in jullie blijven. 18 Ik laat jullie niet als wezen achter, ik kom bij jullie terug.
Met name vers 18; Ik laat jullie niet als wezen achter.
Het duurt voor sommigen even voordat het kwartje valt.
theo Schreef:
——————————————————-
> epost door: Ellen-Josee ()
> Datum: 20 mei 2012 17:06
>
> Het is mijn verlangen dat de kerk niet gaat
> wachten totdat bij de treurenden het kwartje valt.
> Misschien dat dat kwartje eens bij de kerk moet
> vallen.
Als Jezus ons niet als wezen achterlaat dan is er dus geen “wezenzondag” voor ons, hoogstens voor mensen die Jezus niet kennen en/of die geen ouders hebben.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?