Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wezenzondag

• theo

Morgen in de traditie van de kerken ; Wezenzondag.

Voor zover jullie ter kerke gaan of gingen, beste(ed)den “ze”daar aandacht aan?

Voor mensen die er zinnig over willen debatteren: Morgen(avond) verslagje van de gehoorde preek of inhoudelijk op welke wijze dan ook proberen er over na te denken?

• Frederik D

Die traditie is mij onbekend.

• theo

Morgen(avond) kom ik er wel op terug nadat er hopelijk meer reacties komen( op een volwassen wijze)

• Frederik D

Okay. En probeer dan ook die traditie in de kerkgeschiedenis te plaatsen. Komt zij ook voor bij katholieken? Waarom komt zij niet voor bij ultragereformeerden (of is mij toen iets ontgaan?)?

Mocht je morgen preken, dan wens ik je veel begeestering toe. En anders een mooie dienst toegewenst.

Truste.

• theo

Inderdaad preek ik morgen en dankjewel .

• Douce.

Deze traditie ken ik niet en dit soort themadagen waren bij mijn “richting” zeker niet in zwang.

M.i. is het de bedoeling dat je naar je medemens omkijkt en niet alleen naar wezen en weduwen. Er zijn, zeker heden ten dage veel meer eenzamen dan de eerder genoemden.

Eenzamen met hele hordes mensen om zich heen, dus op het eerste gezicht niet zo zichtbaar.

Verleden week zondag was het moederdag, is dat bij de PKN ook een speciale preekdag? Ben dat vergeten aan mijn buurman te vragen;)

Was mijn reactie zinnig en volwassen genoeg (jouw woorden gebruikend)?:D

Douce

• Paulette

Grappig. Ben zelf een wees, toch nooit van gehoord.

Leuk om dat dan zomaar in een forum tegen te komen.

• holybol

Traditie van de Kerken

kan dit prikbord nog dieper zinken… en wat is een wezenzondag nou weer.

• holybol

verwacht je ook nog volwassen reacties?

• holybol

ik ben bang dat alleen Theo weet wat een wezenzondag is en de rest van de 7 miljard aardbewoners er nooit van gehoord heeft.

Als je niks zinnigs te melden hebt, inhoudelijk, verzin je dit soort onzin die gevaarlijk genoeg ook nog traditie heet.