Wat doen al die mensen dan volgende week in Biddinghuizen bij Opwekking?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlGokken en wedden = hebzucht
Lucas 12,15
Hij zei tegen hen: ‘Pas op, hoed je voor iedere vorm van hebzucht, want iemands leven hangt niet af van zijn bezittingen, zelfs niet wanneer hij die in overvloed heeft.’
Als je goed 1 Tim. 6 leest dan valt op dat Paulus in vers 11 tegen Timoteüs zegt: ‘vlucht voor deze dingen’ (HSV). Met ‘deze dingen’ doelt Paulus op wat hij daarvoor in vers 9 schreef: 'Maar wie rijk willen worden, vallen in verzoeking en in een strik en in veel dwaze en schadelijke begeerten, die de mensen doen wegzinken in verderf en ondergang
Le Sage schreef:
nogmaals: waar staat in de bijbel dat wedden en gokken zondig is?
Nog een keer wedden en gokken is tegen mijn geloof! Goede werken zijn uiterlijkheden, of ze nu voortkomen uit innerlijk goed willen doen of niet. Het is een uiterlijk handeling.
Nee zoals ik al eerder gesteld heb, jij stelt nu dat je wel wil bekeren maar wel onder de voorwaarde dat er eerst tweeduizend mensen bekeerd moeten worden, en daarmee stel je niet het vertrouwen op God maar verwacht je het van mij of Peri, en dan is Peri zijn antwoord heel duidelijk ook voor mij: Jezus zeide tot hem: Er staat ook geschreven: Gij zult de Here, uw God, niet verzoeken.
LeSage Schreef:
——————————————————-
> Dat deed Elia anders wel. En God verhoorde zijn
> gebed. En zo zijn er nog een rits bijbelse helden
> die God op de proef stelden en met succes.
> Zijn er voorbeelden in de bijbel van mensen die
> God op de proef stelden en géén succes hadden?
>
> Komop kleingelovige!
Elia daagde het volk uit om een keus te maken welke God ze zouden dienen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?