Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Er is maar ÉÉN God en ÉÉN J-H-W-H!!!

• Eliyahu

Bs'd

De hele bijbel, ook het NT, leert dat er maar ÉÉN God is:

God'snaam, J-H-W-H, komt bijna 7000 keer voor in het Oude Testament. Vrijwel alle vertalingen weigeren om Gods naam correct weer te geven, en geven in plaats daarvan iets als “de HEERE”, (Staten Vertaling) of “de HERE”, of “de Ene” (Naardense Vertaling). De Nieuwe Vertaling vertaalt dit als “De HERE”.

Deze God J-H-W-H is de enige God voor de joden, zoals geschreven is in de Hebreeuwse bijbel; “Weet daarom heden en neem het ter harte, dat de HERE (in de grondtekst ”J-H-W-H“ ) de enige God is in de hemel daar boven en op de aarde hier beneden, er is geen ander.” Deuteronomium 4:39

“Ziet nu, dat Ik, Ik het ben, daar is geen god, behalve Mij.” Deuteronomium 32:39

“dat Ik dezelfde ben; voor Mij is er geen god geformeerd en na Mij zal er geen zijn.” Jesaja 43:10

“Zo zegt de HERE, de Koning en Verlosser van Israel, de HERE der heerscharen: Ik ben de eerste en Ik ben de laatste en buiten Mij is er geen god.” Jesaja 44:6

“Ik ben de HERE en er is geen ander.” Jesaja 45:18

Deze joodse God is één, zoals geschreven is; “Hoor Israel: de HERE is onze God; de HERE is één!” Deuteronomium 6:4

Het feit dat God één is is zo belangrijk dat God beveelt om het in het hart te dragen. Het moet ijverig aan de kinderen worden onderwezen, de joden moeten er over praten wanneer ze in hun huizen zitten en wanneer ze onderweg zijn, wanneer ze gaan liggen en wanneer ze opstaan. Ze moeten het als een teken op hun hand binden, en het moet een voorhoofdsband tussen hun ogen zijn, en ze moeten het schrijven op de deurposten van hun huizen en aan hun poorten. Zie Deuteronomium 6:4-9 Tot op de dag van vandaag doen de joden dit. Iedere morgen binden zij op hun arm en op hun voorhoofd hun gebedsriemen die bestaan uit zwarte riemen met zwarte leren doosjes, die perkamenten bevatten waarop deze tekst geschreven staat die zegt dat God één is. Op de deurposten van de huizen van religieuze joden zitten kleine kokertjes of doosjes die ook perkamenten bevatten waarop geschreven staat dat God één is.

Dus voor het joodse volk is er maar één God, en die ene God is één.

Verrassend genoeg, in het Nieuwe Testament is er ook één God die één is. Lees voor dit feit de volgende verzen:

Romeinen 3:30: “Indien er namelijk één God is, …”

1 Korintiers 8:4: “…, wij weten, dat er geen afgod in de wereld bestaat en dat er geen God is dan één.”

Idem vers 6: “… voor ons nochtans is er maar één God, …”

Efeziers 4:6; “één God en vader van allen, …”

1 Timoteus 2:5; “Want er is één God …”

Deze teksten zeggen duidelijk dat er maar één God is.

Nu wat teksten die zeggen dat die ene God één is:

Marcus 12:29-34; Hier zegt Jezus zelf toen hem gevraagd werd: Wat is het eerste gebod?: “Hoor Israel, de Heer onze God, de Heer is één.” Hij citeert hier Deuteronimium 6:4.

En in vers 32 krijgt hij als antwoord: “… dat Hij één is en dat er geen ander is dan Hij.”, waarop Jezus antwoord: “Gij zijt niet verre van het koninkrijk Gods.”

Dus ook voor Jezus is God duidelijk één.

En kijk wat Jakobus zegt in Jakobus 2:19; “Gij gelooft, dat God één is? Daaraan doet gij wel, …”…..

Ook in het Nieuwe Testament is er één God die één is.

Het feit dat God één is is één van de belangrijkste fundamenten van het jodendom. Maar aangezien de christelijke leer is dat er één God is die drie is, zijn de meeste bijbelvertalingen aangepast aan het het christelijk geloof, en is het feit dat God één is meestal zo verdraaid dat die vertalingen niet zeggen dat God één is, maar dat er maar één God is. Maar op één plaats is zelfs de Staten Vertaling vergeten om het feit dat God één is weg te vertalen: “En de middelaar is niet middelaar van één, maar God is één.” Gal 3:20 Staten Vertaling.

Dus het moge nu duidlijk zijn dat er zowel in het OT als in het NT maar één God is, en dat die ene God één is.

En wie is die ene God?

"opdat zij weten, dat alleen uw naam is: J-H-W-H, de allerhoogste over de ganse aarde." Ps 83:19

Dus er is maar ÉÉN God die ÉÉN is, en zijn naam is J-H-W-H.

Komen de messiaslijders ons vertellen dat er 2 of 3 J-H-W-H's zijn.

Totale kolder natuurlijk.

Florin beweert zelfs dat J-H-W-H . J-H-W-H . J-H-W-H echad.

Hij schrijft zijn eigen bijbel. Eén met drie J-H-W-H's.

Nou weet ik dat er geschreven staat: שמע ישראל י-ה-ו-ה אלהנו י-ה-ו-ה אחד

Maar waar er geschreven staat J-H-W-H . J-H-W-H . J-H-W-H echad, dat is me niet duidelijk.

Nooit gezien eigenlijk.

Ik geloof dat hij nu dingen verzint die nergens in de bijbel te vinden zijn.

Ik denk dat hij helemaal van 't pad af is.

Zeg aub even waar ik dat in de bijbel kan vinden.

Ondertussen zeg ik je dit even: Deuteronomium 4:35 “Gij hebt het te zien gekregen, opdat gij zoudt weten, dat J-H-W-H God is, er is geen ander behalve Hij.”

Oh. En waar zijn nou die ander twee J-H-W-H's??

Jesaja 44:6 “Zo zegt J-H-W-H, de koning en verlosser van Israel, J-H-W-H der heerscharen: Ik ben de eerste en de laatste, en buiten mij is er geen God.”

Oh, geen God buiten J-H-W-H. Maar waar zijn dan die andere twee J-H-W-H's???

Joel 2:27 “Dan zult gij weten, dat Ik in het midden van Israël ben, en dat Ik, J-H-W-H uw God ben, en niemand anders;”

Oh, alleen Hij is J-H-W-H, en niemand anders. Maar waar blijven dan die andere twee J-H-W-H's??

Neh 9,6 "Gij toch zijt ALLEENJ-H-W-H"

Er is maar ÉÉN J-H-W-H, en geen ander.

Een ieder die beweert dat er drie J-H-W-H's zijn die lijdt aan hersenverweking.

Amen en HalleluJah!

• theo

met steeds meer van hetzelfde gedram.

Als ik webmaster zou zijn zou ik niemand (s berichten) verwijderen behalve prive schendingen en racistische taal

maar ik zou er vast ook sterk over nadenken om al jouw nieuwe berichten die steeds over hetzelfde gaan te verwijderen

keessie zou wel schrijven; webmaster, werk aan de winkel.

• Frederik D

Steeds dezelfde prikbordberichten zijn een vorm van prikbordverzieking.

En nu jij het toch over de webmaster had,

allerbeste webmaster,

hef de ban van Richard op. Hij hakt niet in op de persoon zelf, doet niet aan privacyschendingen, verkondigt geen racisme, uit geen bedreigingen en werkt niet samen met criminelen. Richard gaat in op reacties en opent niet om de haverklap een draad met weer hetzelfde.

• Gonnie

Mee eens, en als mens heb ik Richard hoog in het vaandel, en dat is vind ik het belangrijkst. Is bekeerde crimineel beter dan een ongelovige.?

• LeSage

De tempel is vernietigd. JHWH heeft dus geen woning meer.

Waar kunnen we JHWH vinden, Eliyahu?

• perihelium

ÉÉN God en ÉÉN J-H-W-H. Is dat geen twee-eenheid in jouw redenatie van de drie-eenheid wat niet ÉÉN kan zijn?

Jezus Christus (de Messias) heeft eigenschappen die alleen de godheid kan hebben: eeuwigheid (Johannes 8:58), aanwezigheid alom (Matteüs 18:20, 28:20), alwetendheid (Matteüs 16:21), almachtigheid (Johannes 11:38-44).

Jezus wekte niet alleen mensen op uit de dood (Johannes 5:21; 11:38–44), en vergaf zonden (Handelingen 5:31; 13:38), maar Hij schiep ook het universum en houdt dit in stand (Johannes 1:2; Kolossenzen 1:16-17)! Dit wordt zelfs nog krachtiger uitgedrukt wanneer je overweegt dat Jahweh zei dat Hij alleen was tijdens de schepping (Jesaja 44:24).

Het is het één om te beweren om God te zijn of om iemand te doen geloven dat dat waar is, maar het is iets compleet anders om te bewijzen dat dat zo is. Christus leverde bewijs voor Zijn bewering dat hij goddelijk was door middel van zijn grote aantal wonderen en door zelfs uit de dood op te staan. http://www.gotquestions.org/nederlands/godheid-van-Christus.html

• CU

Nee hoor, er zijn er minstens twee;

Vergeten al het offerbloed aan de deurposten in Egypte? Van het offeren van dieren , te lezen in Ex. 12:11, inclusief het voorschrift voor de bbq.

Dat was dan ingesteld door jouw God nr. 1

En dat deed God nr. 1 even later nog een keer over.

Exodus 29:16-18

16 Slacht het dier en giet het bloed tegen de zijkanten van het altaar. 17 Snijd de ram in stukken, was de ingewanden en de poten en leg ze bij de stukken vlees en de kop. 18 Verbrand de ram in zijn geheel op het altaar. Het is een brandoffer, een geurige gave die de HEER behaagt.

Maar dan, Jouw God nr. 2 aan het woord;

Jeremia 7:22

22 Toen Ik jullie voorouders uit Egypte leidde, heb ik hun nooit iets gezegd of voorgeschreven over brand- en vredeoffers.

Zie je? Twee verschillende goden.

• ¥ Lotje ¥

De Hebreeuwse lettercombinatie יהוה (jod-hee-vav-hee (JHWH of JHVH)) is in de Hebreeuwse Bijbel de Naam van God.

Eén God . Als ik jou stukje leest is er net of er 2 zijn.

Eliyahu schreef: Er is maar ÉÉN God en ÉÉN J-H-W-H!!!

• perihelium

1 Korintiërs 8:6

wij weten: er is één God, de Vader, uit wie alles is ontstaan en voor wie wij zijn bestemd, en één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat en door wie wij leven.

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=1+Korinti%EBrs+8%3A6&id42=1&id18=1&id47=1&id37=1&id16=1&id35=1&id17=1&id49=1&l=nl&set=10

• Daan

perihelium Schreef:

——————————————————-

> 1 Korintiërs 8:6

> wij weten: er is één God, de Vader,

Dat schreef Eliyahu al.

Zie je nu zelf ook dat Jezus = niet God ?

uit wie

> alles is ontstaan en voor wie wij zijn bestemd, en

> één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat

> en door wie wij leven.

>

> http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=1+Korinti%EBr

> s+8%3A6&id42=1&id18=1&id47=1&id37=1&id16=1&id35=1&

> id17=1&id49=1&l=nl&set=10