Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

inzicht in de meest complexe materie (19:30 - 20:25 Nederland 3)

• perihelium

DWDD University presenteert: De oerknal

19:30 - 20:25 Nederland 3

College van de scheidend professor Robbert Dijkgraaf van het KNAW vanuit de Koepelkerk in Amsterdam over het ontstaan van het universum en onze planeet aarde. Aan de hand van spectaculaire animaties en eenvoudige demonstraties geeft Dijkgraaf inzicht in de meest complexe materie. Matthijs van Nieuwkerk assisteert de professor bij zijn betoog.

Ben benieuwd naar wetenschappelijk inzicht over het ontstaan maar ben bang dat dit oude leugenachtige koek is dat onze Maker wil ontkennen. De grootste atheïst weet toch ook diep in zijn verstand en hart dat het universum niet zonder een oorzaak / scheppingsmoment kan. Hoe kan je anders ook maar over ontstaan spreken?

• Ellen-Josee

Ik moet wel even lachen! Ik dacht eigenlijk eerst dat ze een demonstratie zouden geven van de oerknal.

Dat zou nog eens een klap op de vuurpijl zijn!

Eigenlijk niet nodig hier want de buurvrouw heeft alle kleinkinderen op bezoek en dat is ook net een oerknal :D

• Frederik D

Door wie is de Maker dan gemaakt?

Robbert Dijkgraaf houdt, net als ik, er ernstig rekening mee dat ons universum wellicht een deeltje is in een groter, wellicht oneindig multiversum. Met het model van het multiversum hoef je geen Maker te proclameren en ook geen Maker van de Maker et ceteri.

Het multiversummodel is in zekere zin al te vinden bij Giordano Bruno, die in 1600 als ketter werd verbrand. Wat is het christendom toch een mooie religie. Bruno was overigens meer poëet dan wetenschapper.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Giordano_Bruno

• samuel

Maar hij zegt dat onze oerknal een stukje van een andere oerknal is en die weer van een andere enz. enz. dan blijft nog steeds de dezelfde vraag wat was er dan voor die allereerste oerknal?

• Allen

''Ben benieuwd naar wetenschappelijk inzicht over het ontstaan maar ben bang dat dit oude leugenachtige koek is dat onze Maker wil ontkennen. De grootste atheïst weet toch ook diep in zijn verstand en hart dat het universum niet zonder een oorzaak / scheppingsmoment kan. Hoe kan je anders ook maar over ontstaan spreken?''

Wat een arrogant l*lverhaal.

Bewijs eens dat het leugenachtige koek is.

Ik vraag je ook gelijk maar te bewijzen dat God bestaat,

of bewijs mij dat God niet bestaat.

m.a.w, je kletst uit je nek en hebt een kolossale plank voor je knar.

Allen.

• Frederik D

Eén of andere oneindigheid.

• samuel

Dus niet definieerbaar, ja zo kan je ze wel blijven verzinnen.

• Frederik D

Die speculatie is minder speculatief dan jouw soort speculaties.

• perihelium

Allen Schreef:

——————————————————-

> ''Ben benieuwd naar wetenschappelijk inzicht over

> het ontstaan maar ben bang dat dit oude

> leugenachtige koek is dat onze Maker wil

> ontkennen. De grootste atheïst weet toch ook diep

> in zijn verstand en hart dat het universum niet

> zonder een oorzaak / scheppingsmoment kan. Hoe kan

> je anders ook maar over ontstaan spreken?''

>

> Wat een arrogant l*lverhaal.

>

> Bewijs eens dat het leugenachtige koek is.

Ik heb nog nooit een evolutie uitleg gehoord waarbij God de eer krijgt die Hem toekomt. Maar ik was in slaap gevallen en heb niet gekeken. Heb jij gekeken en kan je er wat over vertellen?

>

> Ik vraag je ook gelijk maar te bewijzen dat God

> bestaat,

> of bewijs mij dat God niet bestaat.

>

> m.a.w, je kletst uit je nek en hebt een kolossale

> plank voor je knar.

>

> Allen.

Ik dacht dat je tot geloof was gekomen maar je spot is alweer terug. Zonde!

• samuel

Je blijft ze verzinnen! Nee beste man, het verbaasd mij dat een persoon zoals jij, die zich zichzelf toch intelligent acht, zomaar in zo`n antwoord trapt.