Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gezocht een Neerlandicus.

• BOAZ

Grammatica is niet mijn sterkste eigenschap.

Als ik een theologisch debat heb met iemand die daarop geen antwoord heeft, dan word ik wel aangepakt op mijn schrijf en taal fouten.

Ik heb aan twee getalenteerde taalkundigen om een reactie gevraagd en nou zwijgen zij:S

Welke Neerlandicus geeft een commentaar op wat ik geschreven heb?

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15461604/15472662/re-twee-jahwehs-#msg-15472662

Boaz.

• Boris

http://www.youtube.com/watch?v=GL_RGoJ7PSw

• keessie

Met wat voor doel hou jij je bezig op het bijbel prikbord?

• Boris

Dat.

• ¥ breed ­­¥

keessie Schreef:

——————————————————-

> Met wat voor doel hou jij je bezig op het bijbel

> prikbord?

Ik weet het antwoord.

• voorbijganger

Het maakt niets uit, BOAZ.

Al zou jij je bijdragen hier in vlekkeloos Nederlands neerzetten, de meesten hier hebben hun oren dichtgestopt en zijn er enkel op uit om de Bijbel ongelijk te bewijzen. Zij grijpen de meest pietluttige zaken aan om het maar nooit over de kern te moeten hebben. Want diep van binnen weten ze dat ze dan voor de bijl gaan. Net zoals dat de farizeeën Jezus probeerden te ‘vangen’ op allerlei zaken die er in feite helemaal niet toe deden, zo doen deze figuren precies hetzelfde bij mensen zoals jij. Jouw taalkundige vaardigheid zal daar niets aan kunnen veranderen. Ik kan me zelfs herinneren dat ik op dit forum er wel eens van beticht ben om de dingen ‘te mooi’ te brengen. Dus tja, je ziet. Sommige mensen WILLEN niet horen, hoe het ook gebracht wordt.

• CU

Pffft.

Wat wil je, het is toch onmogelijk te bewijzen dat iets niet bestaat? Laat staan dat een neerlandicus onmogelijk zinvol kan praten, zowel positief als negetief, over iets wat niet bestaat.

• Stefan

Ach, mijn grammatica laat ook regelmatig te wensen over.

Daar maak ik mij soms druk om, en verbeter dit na het plaatsen wel eens, wanneer ik het zie.

Het gaat erom wat er geschreven wordt, en inhoudelijk wat iemand daarmee bedoelt en of dat dan gezien wordt; de kern van zijn betoog, het doel of de visie.

Is dat niet wat de ander wil zien dan zal, ondanks de grammatica in perfecte Nederlandse taal en met de komma's op de juiste plekken, de letter helaas geen uitkomst bieden.

• Frederik D

Nou, kom eens tot de kern, zou ik zeggen. Ik ben benieuwd.

Overigens ben ik van origine geen Neerlandicus, al heb ik veel belangstelling voor mijn eigen taal en dat zouden meer mensen moeten hebben waarbij ik wel de aantekening maak dat jouw taalgebruik zeer goed door de beugel kan.

• Frederik D

Jouw Nederlands is op zich goed. Maar de inhoud van wat jij schrijft, is meestal uiterst warrig.