Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

bijbeltekst Joh.6:37

• Stefan

Al wat Mij de Vader geeft, zal tot Mij komen; en die tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen.

Want Ik ben uit de hemel neergedaald, niet opdat Ik Mijn wil zou doen, maar de wil van Hem, Die Mij gezonden heeft.

En dit is de wil des Vaders, Die Mij gezonden heeft, dat al wat Hij Mij gegeven heeft, Ik daaruit niet verlieze, maar het opwekke ten uitersten dage.

En dit is de wil van Hem, Die Mij gezonden heeft, dat een ieder, die de Zoon aanschouwt, en in Hem gelooft, het eeuwige leven hebbe; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.

• CU

Die uiterste dagen moeten nog komen. want ik ken niemand die in mijn omgeving al opgewekt tot eeuwig leven is.

Ik zou zeggen dat dit, wat Jezus zei, oncontrolleerbare nonsens is.

• perihelium

CU Schreef:

——————————————————-

> Die uiterste dagen moeten nog komen. want ik ken

> niemand die in mijn omgeving al opgewekt tot

> eeuwig leven is.

>

> Ik zou zeggen dat dit, wat Jezus zei,

> oncontrolleerbare nonsens is.

Johannes 6:54

Die Mijn vlees eet, en Mijn bloed drinkt, die heeft het eeuwige leven; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.

• perihelium

Johannes 17:6-8

Jezus zei: Ik heb aan de mensen die u mij uit de wereld gegeven hebt uw naam bekendgemaakt. Zij waren van u, maar u hebt hen aan mij gegeven. Ze hebben uw woord bewaard, en nu begrijpen ze dat alles wat u mij hebt gegeven, van u komt. Ik heb de woorden die ik van u ontvangen heb aan hen doorgegeven, zij hebben ze aanvaard en nu weten ze echt dat ik van u gekomen ben, en ze geloven dat u mij hebt gezonden.

• CU

Kannibaal!!!!!

• perihelium

CU Schreef:

——————————————————-

> Kannibaal!!!!!

gaaaap…

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/read.php?335,9926789,9929663#msg-9929663

• samuel

Wat is voor jou die opwekking?

En wat betekent voor jou ten uitersten dage?

• Stefan

Dit zei de Zoon in hem, die het Licht is en het Woord spreekt.

En het geraakte door het Woord en dit Woord tot zich neemt en behoudt, Die zal groeien.

Wat groeit, zich ont-wikkelt, is de Zoon, Christus, het Licht wat toeneemt in de mens die Hem volgt.

En wat de vruchtbare aarde is, is de geraakte mens waarin de Zoon wast; Hij moet wassen, ik minder worden.

15 Johannes getuigt van Hem, en heeft geroepen, zeggende: Deze was het, van Wie ik zeide: Die na mij komt, is vóór mij geworden, want Hij was eer dan ik.

16 En uit Zijn volheid hebben wij allen ontvangen, ook genade voor genade.

17 Want de wet is door Mozes gegeven, de genade en de waarheid is door Jezus Christus geworden.

18 Niemand heeft ooit God gezien; de eniggeboren Zoon, Die in de schoot des Vaders is, Die heeft Hem ons verklaard.