Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Godsbewijs

• Frederik D

Iets meer dan een halve eeuw geleden heeft 1 van de meest gruwelijke gebeurtenissen in de menselijke geschiedenis plaatsgevonden. Zes miljoen mannen, vrouwen, en kinderen werden vermoord op een manier die nog niet eerder voorgekomen is. Zij waren allen burgers, non-combatants. En vele van hen werden niet alleen maar vermoord, maar op een vreselijke manier doodgemarteld, op een schaal en met een medogenloosheid die alle voorstellingsvermogen te boven gaat.

Waarom gebeurde dit?

Vele mensen vragen: “Waar was G.d in Auswitz?” Wat daar gebeurd is is zo vreselijk dat vele mensen er hun geloof door verloren. Zij zeggen: “Als er een G.d is, hoe heeft Hij dan iets als dit kunnen laten gebeuren?”

Maar het feit is dat de holocaust een spirituele gebeurtenis was. In plaats van dat het een bewijs zou zijn dat G.d niet bestaat is het juist een sterk bewijs voor het feit dat Hij bestaat.

————————

Van de site van Eliyahu.

Alles wat onverklaarbaar is, komt van God. Des te minder we begrijpen en des te dommer je bent, des te groter is God. De God van Lotje is dus vele malen groter dan de God van Theo.

Maar God zelf is ook onverklaarbaar en komt dus van een andere god. Dus Eliyahu's Jahweh is geschapen door Wodan.

• Stefan

Het lijkt mij eerder een bewijs waar de mens toe in staat is wanneer ‘'de controle’' van het verstand en het gevoel wegvalt.

En het beest in de mens ongeremd zijn gang kan gaan.

• theo

Misschien moet je je bericht even wijzigen en wat duidelijker uit laten komen wat van de site van E. komt en wat van jou.

Zoals je het nu hebt geschreven zou dat voor veel mensen verwarrend kunnen zijn.

—————-

Je conclusie begrijp IK trouwens niet.

• David

Frederik D Schreef:

>

> Maar God zelf is ook onverklaarbaar en komt dus

> van een andere god. Dus Eliyahu's Jahweh is

> geschapen door Wodan.

Wel weer spitsvondig.;)

Maar wij, als mensen, proberen God te begrijpen door hem tot mens te reduceren en hem menselijke gedachten toe te kennen. Overigens niet vreemd want ook in de bijbel wordt God vaak menselijke iegenschappen toegekend met al zijn tekortkomingen. Waarschijnlijk ook om Hem te kunnen begrijpen. Zo zou God dan spijt hebben, jaloers zijn. wraakzuchtig, toornig etc.

Ik ben het wel met Eli eens dat de grootheid van God juist ligt in het feit dat Hij niet met ons menselijk redeneren is te verklaren.

God heeft inderdaad de holocoast niet voorkomen, Hij heeft de moord op de eerste christenen niet voorkomen. Overigens leidde ddat laaste juist tot een onstuitbare groei van het christendom ipv dat mensen hun geloof verloren. En als belangrijkste redde Hij zijn Zoon niet van de kruisdood..

Daar kan je heel wat menselijke redeneringen op los laten en veel daarvan zijn heel plausibel zoals dat God de mens een vrije wil gegeven heeft die Hij niet steeds als het Hem goeddunkt afneemt. Zo kan hij wel aan de gang blijven em wat is dan nog de zin van de vrije wil?

Maar uiteindelijk is er ook veel niet te begrijpen met ons beperkte verstand.

En dan mag je trots zijn dat Lotje misschien dommer is dan jij maar relatief zijn we allemaal maar domme wezens hoor. En daar hoort gepaste bescheidenheid bij. ;)

David ;)

• ¥ Lotje ¥

je lokt me uit om te reageren want je noemt me naam

Frederick zegt ;

Alles wat onverklaarbaar is, komt van God. Des te minder we begrijpen en des te dommer je bent, des te groter is God.Ook wat verklaarbaar is zoals natuur. Ik heb het als eens meer geschreven , maar ja wie ben ik . Als Lotje het schrijft wil je niks aannemen . dan schrijf ik het aan jou bericht maar voor andere die lezen ( Want die zijn er meer dan jij denk) en ook dat geloof je niet , maar dat terzijde.Ooit ( nog niet zolang geleden) heb ik geschreven, dat wij de mensheid niks weten van of heel weinig van alles , zoals de schepping, geloof ect……Dus we begrijpen idd niks van alles en we, (is dus iedereen) zo dom als wat, ook jij. De God van Lotje is dus vele malen groter dan de God van Theo.Er is ( en we noemen HEM God.Die groter is dan de mensheid en alles in handen heeft van hoe en wat , Dus wat jij verschil ziet in de God van Lotje of Theo is mij een raadsel

ow vergeet nog wat. Wat ik wil zeggen dat we niks weten over heel het gebeuren van de schepping ect, Wat de mensheid doet is SPECULEREN. Dus alles wel willen weten hoe het in elkaar zit en zich afvragen na het lezen van o.a bijbel , boeken……. is het wel waar of niet .WE zijn zo nieuwsgierig als wat en we komen er niet achter……….De vragen blijven , HOE en WAT en WAAROM en WANNEERMisschien heb God wel een geheimpje voor later als we in de hemel zijn:)

• CU

Jantje bouwde op het strand een zandkasteel met een mooie hoge zandtoren. Een paar andere jongens waren op het strand aan het voetballen, en ja hoor, daar raakte de bal de zandtoren en die storte in. Jantjes hele zandkasteel kapot.

Jantje was ontroostbaar. Zomaar zijn zandkasteel vernield door een paar jongens. Hij pakte het appelschilmesje van zijn ma en sneed de bal aan stukken. Jantje bouwde daarna weer opnieuw zijn zandkasteel met toren op.

Maar dan, aan het eind van de dag als Jantjes moeder Jantje riep om naar huis te gaan, vernielde Jantje zijn zandkasteel zelf. Zonder verdriet en gebrul. Want stel je voor dat een ander kind ermee ging spelen.

Zo ging het met de joden ook. God had een verbond met de joden. Het was zijn volk. En ieder die aan zijn volk kwam werd in de pan gehakt.

Maar dan, als zijn volk niet naar hem luisterde, liet hij toe dat zijn volk in de pan werd gehakt. En dat gebeurde in ‘40-’45.

• Gonnie

Ja maar er wordt ook beweerd dat dat eigen schuld is, want God heeft de mens een vrije wil gegeven, al hoe wel God dat allemaal heeft kunnen voorzien, wat de gevolgen daar van zouden zijn.

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Iets meer dan een halve eeuw geleden heeft 1 van

> de meest gruwelijke gebeurtenissen in de

> menselijke geschiedenis plaatsgevonden. Zes

> miljoen mannen, vrouwen, en kinderen werden

> vermoord op een manier die nog niet eerder

> voorgekomen is. Zij waren allen burgers,

> non-combatants. En vele van hen werden niet alleen

> maar vermoord, maar op een vreselijke manier

> doodgemarteld, op een schaal en met een

> medogenloosheid die alle voorstellingsvermogen te

> boven gaat.

>

>

>

> Waarom gebeurde dit?

>

>

>

> Vele mensen vragen: “Waar was G.d in Auswitz?” Wat

> daar gebeurd is is zo vreselijk dat vele mensen er

> hun geloof door verloren. Zij zeggen: "Als er een

> G.d is, hoe heeft Hij dan iets als dit kunnen

> laten gebeuren?"

>

> Maar het feit is dat de holocaust een spirituele

> gebeurtenis was. In plaats van dat het een bewijs

> zou zijn dat G.d niet bestaat is het juist een

> sterk bewijs voor het feit dat Hij bestaat.

>

> ————————

>

> Van de site van Eliyahu.

Bs'd

Voor de liefhebber, hier is het hele verhaal: https://sites.google.com/site/bergzion/torah/holocaustnl

• CU

Natuurlijk is het eigen schuld, want wie bouwt er nu een zandkasteel voor de eeuwigheid.

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Ja maar er wordt ook beweerd dat dat eigen schuld

> is, want God heeft de mens een vrije wil gegeven,

> al hoe wel God dat allemaal heeft kunnen voorzien,

> wat de gevolgen daar van zouden zijn.

Je hebt liever geen citaten uit de Bijbel maar Gods Woord geeft wel antwoord op je vragen. Zoek je in de Bijbel of wil je niet echt antwoord?