Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Als wij Godschepsels zijn,

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Twee mensen met ieder hun eigen hersens hun eigen

> gedachten, maar met een lichaam ,iets erger kan ik

> mij niet voor stellen.

Dat zullen ze vast niet leuk vinden om te horen en je zal verbaasd zijn als ze zaken over jou noemen die zij misschien weer heel erg vinden.

> Stel de één is gelovig en

> wil naar de kerk of gewoon in stilte bidden tot

> God maar de ander is niet gelovig heeft een afkeer

> van het geloof, maar helaas de één moet de ander

> volgen tegen zijn of haar gevoel in.

Precies hetzelfde in die situatie als bv naar het toilet gaan, dat laat je toe als er behoefte is. Gunnen noemen we dat en je kan een ander een goed leven gunnen, ook als die lichamelijk (of geestelijk) niet perfect is. Je kan ook gelukkig zijn als je niet perfect bent maar daar is wel geloof voor nodig. Geen mensen die je het allerergste vinden..

• perihelium

:)

• Alma

Nee, natuurlijk niet. God heeft alles mooi geschapen, wij maken er een potje van. Siamese tweelingen, slachtoffers van Tsjernobyl, mensen die niet meer reageren op anti biotica omdat we ons vee ermee volgepropt hebben. Denk je dat God dit alles blij bekijkt? Ik denk dat Hij zich afvraagt wanneer wij ons gezond verstand gaan krijgen, en als dit niet gebeurt, dan maakt Hij er een eind aan. ( dat zou ik allang gedaan hebben)

Liefs

Alma

• Gonnie

Ik kwam op die gedachte omdat ik een bos mooie rozen heb staan en één stengel heeft twee rozen.

En helaas een heel enkele keer gebeurd dat ook bij levende wezens als ook bij de mens.

Daarom ook mijn vraag is dat een fout van God of een nare speling van de natuur.:S

• Frederik D

Schuif het maar op de mens af. Dan ben je van het probleem af. Wel zo gemakkelijk. Maar de verantwoordelijkheid blijft gewoon bij God liggen.

• Frederik D

Volgens consequente gelovigen is God de oorzaak. Volgens ongelovigen de blinde natuur. En volgens inconsequente gelovigen ligt het aan de mens.

• perihelium

Een zwangere Britse vrouw die vorige week ontdekte dat ze beschikt over een Siamese tweeling heeft toegezegd geen abortus te plegen. http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=6760

Artsen zeggen dat er slecht 20 procent kans is op overleving voor de Siamese tweeling van Mike Pedace en Lisa Chamberlain. Ze bezitten aparte hoofden, maar delen hetzelfde lichaam.

Ondanks de risico's zegt het katholieke echtpaar het “geschenk van God” niet zal weggooien, dat ze na zeven jaar van inspanningen hebben gekregen. De 25-jarige Chamberlain maakt zich niet druk over wat andere mensen ervan vinden, “want ik voel me gezegend,” zegt ze in ‘The Telegraph’. “De tweeling is voor mij een geschenk van God en we zijn vastbesloten om hen een kans op leven te geven.”

Chamberlain en de 32-jarige Pedace zeggen dat ze hoop hebben gevonden uit het geval van Abigail en Brittany Hensel. Deze 18-jarige Siamese tweeling leeft een normaal leven in de Verenigde Staten, ondanks dat ze een ribbenkast, twee armen, twee benen en organen onder de taille met elkaar delen.

http://www.youtube.com/watch?v=7ZUzi0RhBpM

• theo

Helaas voor je verdediging: Er zijn zolang de mensheid bestaat mensen geboren met geestelijke of lichamelijke beperkingen.

Is dat Gods wil?

Ik geloof er helemaal niks van.

• theo

In ieder geval niet Gods wil.

Hoewel er best bijbelteksten te vinden zijn die spreken dat ALLES van God komt.

• Gonnie

Ik zelf houd het er op dat het een trieste fout van de natuur is.

En dat God er niets van doen heeft.