Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Geen einde der tijden

• M*j*r**

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Het new age geloofje dat op 12 december 2012 de

> wereld vergaat omdat een mayakalendertje op die

> datum stopt, kan dus de vuilbak in.

>

> Nu de andere eindtijdgeloofjes nog.

Volgens mij is het net andersom. De christenen geloven dat de wereld vergaat met alle slechte mensen en ongelovigen. De christenen mogen dan naar God, de rest komt gruwelijk aan haar/zijn einde.

De New Age gelooft m.i. niet dat de wereld vergaat. Die geloven dat er iets anders staat te gebeuren. In ieder geval geen vernietiging dacht ik zo.

• Frederik D

Er komt een nieuwe dimensie. Maar niet voor de ongelovigen.

• LeSage

Ah. Hoe denk jij dan dat het komt dat onze maatschappij dat toch heel anders vindt?

• keessie

Er is trouwens wel een spektakel film over gemaakt.

• Richard II

Ik kan dit niet echt een opluchting noemen.

Ik had uit mijn agenda alvast alle dagen na 12 december uitgescheurd, omdat er voor die periode toch niets meer af te spreken is.

Ik ben begonnen mijn geld op te maken.

Op 11 december wilde ik naar een kerk om me nog even te bekeren. Omdat de laatsten de eersten zullen zijn. Had ik me enorm op verheugd.

En nu gaat het niet door… :(

.

• Richard II

Da's niet echt, joh!

• Frederik D

Wat vinden wij anders? Dat er dynamiek moet zijn?

• Frederik D

Nou, dan kom jij maar op 31 december bij mij oliebollen bakken. Krijgt je leven toch nog zin. :)

• Richard II

Eerst een nieuwe agenda versieren.

• LeSage

'Wij' als maatschappij denken dat er een einde der tijden zal zijn. terwijl we weten dat alles zich evolueert, en dat we qua ontwikkelingsmogelijkheden bepaald nog lang niet uit-ontwikkeld zijn , hooguit misschien aan het einde van een begin staan.

Misschien kunnen we stellen dat juist het weten dat heel veel zich nog kan en zal ontwikkelen, tevens een angst voor de onbeheersbaarheid daarvan met zich mee brengt en dat een ‘eind der tijden’ waarin heel veel vernietigd zal worden, een weerslag is van die angst.