Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Genieten mag

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ik geniet van hevige regens waarin hele oogsten

> waarvan wij moeten eten, wegspoelen. Ik geniet van

> de ijzel die verkeersongelukken veroorzaakt. Ik

> geniet van leeuwen die een zebraveulen tergend

> langzaam doden. Ik geniet van een aardbeving

> waardoor mensen omkomen. Ik geniet van een merel

> die een levende worm verorbert. Want genieten mag.

Dank God dus dat je te eten hebt, lichamelijk kunt wat je kan, niet door een natuurramp bent getroffen en niet als een beest bent afgemaakt. Daar mag je best van genieten en dat hoeft niet ten koste te gaan van degene die dat wel is overkomen. Als je je daarover druk maakt ben je in een goede positie om anderen te helpen die dat of een andere ramp overkomen.

• theo

¥ Lotje ¥ Schreef:

——————————————————-

> Ik heb het over God en van God mag je genieten .

Zijn er of ken jij mensen die zeggen of vinden dat God zou vinden dat wij mensen niet zouden mogen genieten?

> Er zijn veel mensen die genieten niet van God

> schepping.

O ja? Ik geen er geen.

Nou ja mensen die zwaar depressief zijn, die KUNNEN nergens van genieten, die kunnen NERGENS van genieten, mar anders ken ik geen mensen die niet van Gods schepping genieten.

Of prikmuggen, daar geniet ik als opperoptimist zelfs niet van maar voor de rest?

Ken jij mensen die van mening zijn dat we niet van Gods natuur zouden mogen genieten?

• Frederik D

Lotje geniet van een merel die een levende worm oppeuzelt. Lijkt mij toch wat sadistisch.

• ¥ Lotje ¥

Zijn er of ken jij mensen die zeggen of vinden dat God zou vinden dat wij mensen niet zouden mogen genieten?

************************************************************************************************

mensen die niet in God geloven zouden dat misschien kunnen zeggen , Sommige schuiven immers alles af op God

Nou ja mensen die zwaar depressief zijn, die KUNNEN nergens van genieten, die kunnen NERGENS van genieten, mar anders ken ik geen mensen die niet van Gods schepping genieten.

Of prikmuggen, daar geniet ik als opperoptimist zelfs niet van maar voor de rest?

Ken jij mensen die van mening zijn dat we niet van Gods natuur zouden mogen genieten?

ik ken demente mensen en die genieten nog, weten ook van niks Dan prikmuggen die slaat jij zeker dood?? Er zijn zeker mensen die van de natuur genieten maar sommige maken er ook een rotzooi van de natuur en zien de schepping niet die verwaarlozen de schepping

• theo

Aha, dus nu komen de nuanceringen.

Overigens sla ik nooit prikmuggen dood, we hebben horren dus geen prikmuggen, maar daarom geniet ik nog niet van prikmuggen en bacillen en hier en daar een virus en ratten en als ik in den vreemde zou wonen dan denk ik dat ik ook niet zou geieten van giftige slangen en leeuwen en tijgers in de achtertuin.

Jij wel?

• Boris

Lotje geniet vast ook wanneer een wesp in haar nek steekt.

• ¥ Lotje ¥

ga dan nooit naar het buitenland je kan zomaar in de bergen een beer tegen komen . wat doe je dan Theo? en slangetjes in je tuin kan je hebben in Australië . Maar ja weet jij veel.8-)

• theo

Geniet jij maar fijn verder.

• ¥ Lotje ¥

ja ik geniet van Gods schepping . kan ik uren naar kijken .probeer dat ook eens te realiseren. ;)

• theo

Ik geniet (bijna) iedere dag !!

Letterlijk.