Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Hoort God jouw gebeden en geeft Hij er ook antwoord op?

• ¥ Lotje ¥

Absoluut! De Here Jezus zegt: Wij weten dat Hij naar ons luistert als wij Hem iets vragen wat met Zijn wil overeenstemt. En als wij weten dat Hij naar ons luistert, mogen wij er ook zeker van zijn dat Hij ons geeft wat wij Hem vragen'.

(1 Johannes 5:14)

bron: het evangelie van J. Christus

• Boris

bron: het evangelie van J. Christus

??????

• Frederik D

Ik wist niet dat Jezus zelf ook een evangelie schreef. Hoe zit dat?

Ik bid vaak dat de prikbordvandalen stoppen en dat ze geen steun meer krijgen van bepaalde mensen. Denk je dat God mijn gebed verhoort?

Wil je mijn vragen beantwoorden? Of dacht je: “Ik pleur maar wat neer”?

• Allen

''Wil je mijn vragen beantwoorden?

Of dacht je: “Ik pleur maar wat neer”?''

Ik gok op het tweede,

en ik weet met een aan zeker grenzende waarschijnlijkheid dat ik goed gegokt heb,

ten tweede hoop ik dat God je gebed verhoord.

AllenB)

• Richard II

Als je je schoen zet, dan krijg je misschien wel pepernoten of een leuk cadeautje.

Wel een liedje zingen, hoor!

• Johanan

Gebeden worden alleen verhoord als men zich aan Gods wet houd.

Mensen die Gods wet minachten, bidden tevergeefs. Jehovah voelde zich eens gedwongen om tegen huichelachtige aanbidders te zeggen: Ook al zendt gij veel gebeden op, ik luister niet; met bloedvergieten zijn uw eigen handen vervuld geworden…Jesaja 1:15.

De Bijbel zegt: ….Hij die zijn oor afwendt van het horen der wet… zelfs zijn gebed is iets verfoeilijks…Spreuken 28:9.

Daar staat tegenover dat Jehovah altijd zal luisteren naar de oprechte gebeden van aanbidders die hun best doen om hem overeenkomstig zijn wil te dienen.

Maar wil dat zeggen dat hij elk verzoek van hen zal inwilligen? Nee. Sta eens stil bij een paar Bijbelse voorbeelden.

Mozes had een uitzonderlijk nauwe band met God; toch moest ook hij vragen…overeenkomstig..God… wil.

In strijd met Gods bekendgemaakte bedoeling smeekte Mozes om toestemming het land Kanaän binnen te mogen gaan: Laat mij alstublieft naar de overkant trekken en het goede land zien dat aan de overkant van de Jordaan ligt.

Maar eerder had Mozes wegens zijn zonde te horen gekregen dat hij dat land niet zou betreden. Dus in plaats van Mozes’ verzoek in te willigen, zei Jehovah tegen hem: Nu is het genoeg! Spreek mij nooit meer over deze zaak…Deuteronomium 3:25, 26; 32:51.

De apostel Paulus vroeg of hij verlost mocht worden van wat hij zijn…doorn in het vlees… noemde….2 Korinthiërs 12:7.

Met die…door… kan hij een chronische oogkwaal of de voortdurende last van tegenstanders en valse broeders bedoeld hebben 2 Korinthiërs 11:26; Galaten 4:14, 15.

Paulus schreef: Ik heb de Heer driemaal dringend verzocht dat die van mij zou wijken. Maar God wist dat als Paulus ondanks die hardnekkige doorn in het vlees bleef prediken, daaruit duidelijk Gods kracht en Paulus’ onvoorwaardelijke vertrouwen in Hem zouden blijken.

Dus in plaats dat God Paulus’ verzoek inwilligde, zei hij tegen hem: Mijn kracht wordt in zwakheid tot volmaaktheid gebracht 2 Korinthiërs 12:8, 9.

En dan is er nog iets, God weet beter dan wij of het inwilligen van bepaalde verzoeken wel in ons belang is. Jehovah reageert altijd met het oog op ons welzijn, in harmonie met zijn liefdevolle, in de Bijbel opgetekende voornemens.

Johanan.

• theo

Ik vraag om vrede tussen alle mensen en dat wil God ook, dat weet ik (bijna) zeker.

Ik vraag God dat alle mensen behouden worden en dat wil God ook , dat weet ik 100% zeker want dat staat in de bijbel.

Je zin stopt zeer opvallend halverwege en bijbeltekst.

Bovendien staat er nog wat voor maar zeker ook achter.

Waar wil je het eigenlijk over hebben?

Laatste opmerkingen

13 Dit alles schrijf ik u omdat u moet weten dat u eeuwig leven hebt, u die gelooft in de naam van de Zoon van God. 14 Wij kunnen ons vol vertrouwen tot God wenden, in de zekerheid dat hij naar ons luistert als we hem iets vragen dat in overeenstemming is met zijn wil. 15 En omdat we weten dat hij naar ons luistert, wat we hem ook vragen, weten we ook dat we alles al hebben gekregen wat we hem gevraagd hebben. 16 Als iemand zijn broeder of zuster een zonde ziet begaan die niet tot de dood leidt, moet hij voor hem of voor haar bidden en zo de zondaar het leven geven. Dit geldt wanneer er sprake is van een zonde die niet tot de dood leidt. Er bestaat ook zonde die wel tot de dood leidt. In dat geval geldt mijn aansporing om te bidden niet. 17 Alle kwaad is zonde, maar niet elke zonde leidt tot de dood.

18 We weten dat iemand die uit God geboren is niet zondigt. De Zoon, die uit God geboren werd, beschermt hem, zodat het kwaad geen vat op hem heeft. 19 We weten dat wij uit God voortkomen, terwijl de hele wereld in de macht is van hem die het kwaad zelf is. 20 We weten ook dat de Zoon van God gekomen is en ons inzicht heeft gegeven om de Waarachtige te kennen. En wij zijn in de Waarachtige, omdat we in zijn Zoon Jezus Christus zijn. Hij is de ware God, hij is het eeuwige leven. 21 Kinderen, wees op uw hoede voor de afgoden.

• keessie

Het is vaak de mens zelf die niet luistert, de kunst is om te zien of iets van Gods wegen uit is maar de mens raadpleegt liever de mens wetende dat hij ook vaak blind is.

• Frederik D

De mens is transparanter dan God.

• ¥ Lotje ¥

Het is vaak de mens zelf die niet luistert,

Mooi gezegd Keessie . en zo is het ook Alleen : het IS de mens zelf die niet luistert