Ik moet ook aan de slag.
Douce
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDouce Schreef:
——————————————————-
> Dat zei je niet, jij meent dat een ander van de
> hak op de tak springt. Dat is iets heel anders.
> Inderdaad heeft iedereen structuur nodig, ook zij
> die dat ontkennen of niet zien.
>
> Douce
Ik kan er geen touw aan vastknopen van wat Thomas allemaal zegt met andere verbanden, teksten en conclusies en het is helemaal verwarrend als hij dan zegt dat hij hetzelfde zegt. Daar trap ik niet in.
Structuur in denken wil zeggen dat je niet met onzin meegaat en het is goed om vast te houden aan de waarheid. Die is volgens de Bijbel, en dat geloof ik, in Jezus Christus en die is in ons door het geloof in hem. Niet door het new-age denken (of wetenschappelijk denken of seksueel gericht denken of wat dan ook).
Kan nog net even..je schreef in een ander topic, waar je waarschijnlijk op doelde, dit;
In mijn opinie kun je pas de “vrucht van de Geest” verwachten als je al de facetten van het aardse mee laat wegen en in evenwicht kunt brengen, dat is inderdaad een innerlijk proces, dat z'n uitstraling heeft.
Juist.
Dat is de Johannes-mens, in afwachting van het Licht dat komende is; Jezus aan, in en door de Jordaan, ontvangende de Geest.
Ik kan er geen touw aan vastknopen van wat Thomas allemaal zegt met andere verbanden, teksten en conclusies en het is helemaal verwarrend als hij dan zegt dat hij hetzelfde zegt. Daar trap ik niet in.
Jullie spreken elkaars taal niet en wellicht kun je dan aan mijn reactie zien hoe of wat?
Structuur in denken wil zeggen dat je niet met onzin meegaat en het is goed om vast te houden aan de waarheid. Die is volgens de Bijbel, en dat geloof ik, in Jezus Christus en die is in ons door het geloof in hem.
Jij hebt weinig tot geen idee wat structuur in denken wil zeggen. En jouw geloof wordt helemaal niet aangevallen, waar ben je bang voor?
Niet door het new-age denken (of wetenschappelijk denken of seksueel gericht denken of wat dan ook).
Dit is een zin die ik bij jou laat en verdiep ik me niet in.
Voorlopig heb ik het nu gehad met je en heb ik je naar behoren van repliek gediend. Of staan er nog vragen en/of opmerkingen van jou aan mij open?
Tip: maak eerst je eigen straatje schoon voordat je gaat wijzen naar de denkbeeldige meuk bij een ander.
Succes.
Douce
Douce Schreef:
——————————————————-
> Ik kan er geen touw aan vastknopen van wat Thomas
> allemaal zegt met andere verbanden, teksten en
> conclusies en het is helemaal verwarrend als hij
> dan zegt dat hij hetzelfde zegt. Daar trap ik niet
> in.
>
> Jullie spreken elkaars taal niet en wellicht kun
> je dan aan mijn reactie zien hoe of wat?
Gelovigen spreken dezelfde taal. Als niet of anders gelovigen hier komen zouden ze op zijn minst kunnen luisteren naar gelovigen ipv hun eigen taal te spreken en iets anders te verkondigen.
>
> Structuur in denken wil zeggen dat je niet met
> onzin meegaat en het is goed om vast te houden aan
> de waarheid. Die is volgens de Bijbel, en dat
> geloof ik, in Jezus Christus en die is in ons door
> het geloof in hem.
>
> Jij hebt weinig tot geen idee wat structuur in
> denken wil zeggen.
Ik zei dat ik structuur nodig heb en je kent me niet goed genoeg om te zeggen dat ik dat te weinig of helemaal niet heb. Als je me wel beter zou kennen zou je dat ook niet hier neerzetten.
> En jouw geloof wordt helemaal
> niet aangevallen,
We worden vervolgd, maar worden niet in de steek gelaten. We worden geveld, maar gaan niet te gronde. (2 Kor 4:9)
> waar ben je bang voor?
Ik verdraag het. (1 Kor 4:12)
>
> Niet door het new-age denken (of wetenschappelijk
> denken of seksueel gericht denken of wat dan
> ook).
>
> Dit is een zin die ik bij jou laat en verdiep ik
> me niet in.
>
> Voorlopig heb ik het nu gehad met je en heb ik je
> naar behoren van repliek gediend.
Jammer! Maar naar wiens behoren en wat is het probleem?
> Of staan er nog
> vragen en/of opmerkingen van jou aan mij open?
Hoe weet je behouden te zijn?
> Tip: maak eerst je eigen straatje schoon voordat
> je gaat wijzen naar de denkbeeldige meuk bij een
> ander.
Ook al zouden we dat wel moeten proberen, als je denkt dat wij perfect kunnen doen dan heb je het mis. Bij Jezus mogen we komen zoals we zijn (en in Hem alleen kunnen we behouden worden).
> Succes.
>
> Douce
Gods zegen,
Steven
Douce Schreef:
——————————————————-
> Wellicht, maar ik ben in een andere taal
> onderwezen en deze “voelt” anders. Voel jij dat
> niet dan?
> Vandaar dat ik jou, je bent niet verplicht tot
> antwoorden, vraag welke meester heeft jou
> onderwezen?
>
> Douce
Haar meester is de Jan v Rijckenborgh en zijn boek “De nieuwe mens” is het handboek van waaruit zij de Bijbel leest en interpreteert.
Daarom leest en voelt het anders.
Wat jij leest van Thomas is de leer van de Rozenkruisers.
Boaz.
Richard II Schreef:
——————————————————-
> De Heeeere loven?
>
> Waarom zou je dat doen?
Goede vraag..
God heeft geen lof nodig. Hij is van nature perfect.
Wij zijn het die moeten gaan beseffen dat God perfect is en wij van Hem afhankelijk zijn om zelf tot perfectie te komen.
Bidden loven en danken is vooral voor onszelf als gelovigen.
David
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?