Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Motieven

• samuel

Door welke doop met water? En door welke Geest, hoe ontvang je deze?

• Stefan

Satan trekt Jobs motieven in twijfel. Volgens de duivel ben je gek, als je God dient. En als die iemand ontmoet die God dient, wantrouwt hij onmiddellijk zijn motieven.

Is dit gegeven hier op dit prikbord ook de realiteit?

• samuel

Nou daar gaat het om. Nu kan je wel proberen mijn tekst te misbruiken, voor jou niet willen antwoorden, maar mijn vraag is volkomen legitiem de Bijbel zegt duidelijk wat de doop is en hoe men de Geest ontvangt, en om daar van af te wijken is dus niet Bijbels: 3 en u te beijveren de eenheid des Geestes te bewaren door de band des vredes: 4 één lichaam en één Geest, gelijk gij ook geroepen zijt in de ene hoop uwer roeping, 5 één Here, één geloof, één doop, 6 één God en Vader van allen, die is boven allen en door allen en in allen. Ef.4

• Stefan

Het ingetogen Feest is voor hen, die Hem liefhebben.

Vaarwel.

• samuel

Voor hen die Hem liefhebben is een Feest bereid, zorg dat je de juiste kleding hebt!

Ingetogenheid in Hem brengt je nergens, maar belijdenis in en over Hem en Zijn naam is de sleutel.

Ik zeg liever tot ziens en het ga je goed.

• CU

samuel Schreef:

> Volgens de

> duivel ben je gek, als je God dient.

Daar kan de duivel wel eens gelijk in hebben. Want de hel is koeler dan de hemel. De hel is volgens Openbaring 21:8 als een poel van zwavel. Dat is ongeveer 445 graden C.

Voor de temperatuur van de hemel kan je de situatie lezen in Jesaja 30:26

26 Dan is het licht van de maan als het licht van de zon, en het zonlicht wordt verzevenvoudigd, als het licht van zeven dagen tegelijk. Op die dag verbindt de HEER de wond van zijn volk en geneest hij de striemen die het zijn toegebracht.

Dan is het opeens niet zo moeilijk meer om te bepalen hoe warm en behaaglijk het in de hemel is. Gewoon even rekenen.

1 + 49 (van 7 maal 7), is vijftig keer zoveel licht, en dus warmte, van de hoeveelheid licht die de aarde van de zon krijgt.

We kennen de temperatuur van de aarde en ook de stralingswet als onderdeel van de warmteleer die zelfs een putjesschepper als ik heb geleerd. Dan kom je uit op een hemel die pakweg 525 graden C. is.

Het is dus inderdaad zo dat je gek bent als je in de hemel terecht wil komen.

• perihelium

CU Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> > Volgens de

> > duivel ben je gek, als je God dient.

>

> Daar kan de duivel wel eens gelijk in hebben. Want

> de hel is koeler dan de hemel. De hel is volgens

> Openbaring 21:8 als een poel van zwavel. Dat is

> ongeveer 445 graden C.

>

> Voor de temperatuur van de hemel kan je de

> situatie lezen in Jesaja 30:26

>

> 26 Dan is het licht van de maan als het licht van

> de zon, en het zonlicht wordt verzevenvoudigd, als

> het licht van zeven dagen tegelijk. Op die dag

> verbindt de HEER de wond van zijn volk en geneest

> hij de striemen die het zijn toegebracht.

>

>

> Dan is het opeens niet zo moeilijk meer om te

> bepalen hoe warm en behaaglijk het in de hemel is.

> Gewoon even rekenen.

> 1 + 49 (van 7 maal 7), is vijftig keer zoveel

> licht, en dus warmte, van de hoeveelheid licht die

> de aarde van de zon krijgt.

>

> We kennen de temperatuur van de aarde en ook de

> stralingswet als onderdeel van de warmteleer die

> zelfs een putjesschepper als ik heb geleerd. Dan

> kom je uit op een hemel die pakweg 525 graden C.

> is.

>

> Het is dus inderdaad zo dat je gek bent als je in

> de hemel terecht wil komen.

Jesaja 24:23

Dan zal de heldere maan zich schamen,

de stralende zon van schaamte verbleken.

Want de HEER van de hemelse machten heerst op de Sion,

in Jeruzalem wordt zijn luister getoond

aan de oudsten van zijn volk.

• CU

Ja, dat Sion dat betoverd je aardig, zo te lezen. Laat Ellen dit maar niet lezen. Ook uit Jesaja 30

19 Volk van Jeruzalem, dat op de Sion woont, je hoeft geen tranen meer te storten. ….enz…..enz…. ‘Eruit!’ zul je tegen ze zeggen, zoals je een vrouw wegstuurt die ongesteld is.:D

ik ben vast een zondaar en kom dus in de koelere hel, want ik heb mijn vrouw nog nooit weggestuurd omdat ze ongesteld was. Ik was er juist blij om.:)

• samuel

CU Schreef:

——————————————————-

>

>

> ik ben vast een zondaar en kom dus in de koelere

> hel, want ik heb mijn vrouw nog nooit weggestuurd

> omdat ze ongesteld was. Ik was er juist blij om.:)

43 En indien uw hand u tot zonde verleidt, houw haar af. Het is beter, dat gij verminkt ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee handen ter helle vaart, in het onuitblusbare vuur, 44 waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust. 45 En indien uw voet u tot zonde zou verleiden, houw hem af. Het is beter, dat gij kreupel ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee voeten in de hel geworpen wordt, 46 waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust. 47 En indien uw oog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit. Het is beter, dat gij met één oog het Koninkrijk Gods binnengaat, dan dat gij met twee ogen in de hel geworpen wordt, 48 waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust. Matt.9

• perihelium

CU Schreef:

——————————————————-

> Ja, dat Sion dat betoverd je aardig, zo te lezen.

> Laat Ellen dit maar niet lezen. Ook uit Jesaja 30

>

>

> 19 Volk van Jeruzalem, dat op de Sion woont, je

> hoeft geen tranen meer te storten.

Psalmen 137

http://www.youtube.com/watch?v=a73FW0YIhII&feature=related

> ….enz…..enz…. ‘Eruit!’ zul je tegen ze

> zeggen, zoals je een vrouw wegstuurt die ongesteld

> is.:D

>

>

> ik ben vast een zondaar en kom dus in de koelere

> hel, want ik heb mijn vrouw nog nooit weggestuurd

> omdat ze ongesteld was. Ik was er juist blij om.:)

In de primitieve tijd waarin die wet aan de Joden werd opgelegd en ze een nomadisch bestaan in de woestijn leidden kon dat een bron van infecties zijn. In die tijd was het dus een erg zinvolle wet maar intimiteit tijdens die tijd van de maand is nog steeds niet erg hygiënisch.