samuel Schreef:
——————————————————-
> Het is een volkomen terechte vraag van Frederik.
> Er staat niks bij van deze beste man wat zijn
> achtergrond is of hij dit doet vanuit zijn
> geloof.
> Er zijn vele mensen die misbruik maken van
> kinderen om zich zelf een inkomen te verschaffen,
> via skype kom ik met zijn naam op Zwolle uit als
> plaats van bewoning. Kan zijn dat hij naar Bolivia
> is gegaan.
Jezus doorzag iemand meteen maar ik kan zo snel geen teksten bedenken dat zijn discipelen argwanend waren om te helpen.
Het klinkt op zich ook best logisch om te weten waar je geld heen gaat maar die zekerheid hebben we niet eens als het op de bank staat. Banken en goede doelen beleggen/belegde in zaken als kinderarbeid en wapenhandel, de kanker stichting bv stopte tot voor kort geld in de tabaksindustrie. Als een dakloze om geld vraagt geef je ook zonder zijn doopceel te lichten wel of niet, zonder af te vragen of hij uit geloof staat te bedelen.
God weet ieders intentie en ziet alles en aan hem is uiteindelijk het oordeel, ook en juist als zaken niet zijn als voorgesteld. God heeft me laten zien dat zelfs als iemand het vertrouwen niet waard is het een wereld van verschil kan maken als je toch vertrouwen geeft en als wij vervolgens op God vertrouwen om met die persoon aan de slag te gaan. You win some and you loose some..
Soms zie je een bordje boven een deur waarop iets staat in de trant van dat de volgende persoon die binnen komt lopen Jezus kan zijn..
Laten we de ‘beste man’ niet zomaar goed of af keuren, maar ons vertrouwen geven als dat de bedoeling is. God weet het antwoord!