Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Nogmaals Gods liefde of wreedheid.

• ¥ Lotje ¥

nee je leest niet wat ik schrijf. maar ik zeg nu. Dat ik ( en dat is de derde keer al in deze korte tijd ) Dat ik heel de reutemeteut niet terug ga lezen.En wie weet Boris ik zit niet heel de dag achter de pc hoor , ben ik idd zo weer weggies.

• Richard II

God is wreed en zet mensen aan tot wreedheid.

De bijbel is daarvoor het onomstotelijk bewijs.

Van liefde heeft de Here nog nooit gehoord.

Dat is het wel zo ongeveer.

• theo

Wat ik dus al schreef, het boeit je dus niet echt.

• ¥ Lotje ¥

dag Theo pffttttttttttt.

• Boris

Het boeit je dus niet.

• ¥ Lotje ¥

nou fijne avond weer maar je dramt . dus ben er weer vandoor komt ook niks uit bij je .

• ¥ Lotje ¥

dag lieve jongen pffft wat ben je een zeur zeg

• Boris

Niet dus.

• theo

Tsja, niemand komt tot nu toe met een redelijk antwoord dat God goed is, dat valt ook niet mee want de verhalen waaruit zou (kunnen) blijken dat God wreed is staan in de bijbel.

Ik noemde als voorbeeld de kindermoord maar er zijn meer voorbeelden.

Niemand durft zich er zeker aan te branden , net als met jouw vraag over Bethesda.

TOCH zegt Jezus:

Mar 10,18

En Jezus zeide tot hem: Waarom noemt gij Mij goed? Niemand is goed dan God alleen.

.

Luc 18,19

Jezus zeide tot hem: Waarom noemt gij Mij goed? Niemand is goed dan God alleen.

• ¥ Lotje ¥

Als je de bijbel goed leest, dan zie je dat God wel degelijk ingrijpt. Hij laat ons niet aan ons eigen lot over… Hij waarschuwt ons aan een stuk door. Daarmee wordt de schuld van de mens alleen maar helderder. Een paar voorbeelden: God waarschuwde Adam (en Eva). God waarschuwde Kaïn voor de moord op Abel. Jezus waarschuwde de Farizeeën. Paulus laat zien dat, omdat mensen enig besef van goed hebben, de mens gewaarschuwd is, al wel niet luisterend naar God, maar hij kan luisteren naar de geschiedenis van het kwaad.

Als de mens een ingrijpende God wil, omdat de waarschuwende God niet genoeg is, berooft de mens zichzelf van verantwoordelijkheid en daarmee van zijn mensheid, want het eigene van de mens is: antwoorden op God en beantwoorden aan God. Het mooiste van de geschapen mens is dat hij een verantwoordelijk wezen is!!

De woede over de zonde is bij God wel afgewenteld op zijn eigen Zoon. Hij is naar de mensen toegekomen, met al hun ellende en verdriet. Hij heeft het zich zo sterk aangetrokken, dat Hij Zijn Zoon naar de wereld gestuurd heeft: Jezus Christus. Die werd mens als andere mensen. Hij was bekend met honger, dorst, angst en wanhoop. Hij werd gemarteld en eindigde Zijn leven met de waaromvraag op zijn lippen.

bron: God grijp in