Mattheus 23:27
Wee u, gij Schriftgeleerden en Farizeen, gij geveinsden, want gij zijt den witgepleisterden graven gelijk, die van buiten wel schoon schijnen, maar van binnen zijn zij vol doodsbeenderen en alle onreinigheid.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlCU Schreef:
——————————————————-
> Mattheus 23:27
>
> Wee u, gij Schriftgeleerden en Farizeen, gij
> geveinsden, want gij zijt den witgepleisterden
> graven gelijk, die van buiten wel schoon schijnen,
> maar van binnen zijn zij vol doodsbeenderen en
> alle onreinigheid.
Ik vraag niet om respect en leg geen regels op gelijk Schriftgeleerden en Farizeen, maar wijs naar Jezus. Hem heeft God openlijk aangewezen als middel tot verzoening, door het geloof in Zijn bloed. Dit was om Zijn gerechtigheid te bewijzen vanwege het voorbij laten gaan van de zonden die eertijds hadden plaatsgevonden onder de verdraagzaamheid van God.
Hij deed dit om Zijn rechtvaardigheid te bewijzen nu in deze tijd, zodat Hijzelf rechtvaardig is én rechtvaardigt diegene die uit het geloof in Jezus is. (Rom 3:25-26)
Daar zeg je iets belangrijks. God het hoogste woord (Jezus was het Woord) laten zijn in je leven, zou dat niet betekenen dat je er dan niet boven uit hoeft te komen?
Ratelen terwijl je (algemeen) beter kunt luisteren wat de plannen zijn, zou de meeste christenen heel wat stiller maken. Dan pas straal je uit dat je uit God bent geboren. Ik geloof namelijk helemaal niet dat de vrucht van de Geest klinkt als het gekwetter van lokeenden of als kwik kwak en kwek.
Douce
Douce Schreef:
——————————————————-
> Daar zeg je iets belangrijks. God het hoogste
> woord (Jezus was het Woord) laten zijn in je
> leven, zou dat niet betekenen dat je er dan niet
> boven uit hoeft te komen?
> Ratelen terwijl je (algemeen) beter kunt luisteren
> wat de plannen zijn, zou de meeste christenen heel
> wat stiller maken. Dan pas straal je uit dat je
> uit God bent geboren. Ik geloof namelijk helemaal
> niet dat de vrucht van de Geest klinkt als het
> gekwetter van lokeenden of als kwik kwak en
> kwek.
>
> Douce
Als je een schat hebt gevonden ga je die toch niet verstoppen?
CU Schreef:
——————————————————-
> Geest? Dan zijn er onder hen ook velen die denken
> dat duivels en engelen bestaan.
>
> Maar daarom is dat nog niet zo.
>
> Ook mensen zoals Peri en Sammy die zeggen alles te
> doen volgens hun heilig Woord, en alleen het
> geestelijke belijden, leven in de enige wereld, de
> materiele.
Johannes 17:14-21
de wereld heeft hen gehaat, omdat zij niet van de wereld zijn, zoals Ik (Jezus) niet van de wereld ben. Ik bid niet dat U hen uit de wereld wegneemt, maar dat U hen bewaart voor de boze. Zij zijn niet van de wereld, zoals Ik niet van de wereld ben. Heilig hen door Uw waarheid; Uw woord is de waarheid.
Zoals U Mij in de wereld gezonden hebt, heb ook Ik hen in de wereld gezonden. En Ik heilig Mijzelf voor hen, opdat ook zij geheiligd zijn in de waarheid.
En Ik bid niet alleen voor dezen, maar ook voor hen die door hun woord in Mij zullen geloven, opdat zij allen één zullen zijn, zoals U, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons één zullen zijn, opdat de wereld zal geloven dat U Mij gezonden hebt.
Peri toch, lees nu toch eens op je gemak wat er staat en vooral lees het in de context…..en duik er nu eens niet direct op. Je neemt, en dat is mijn waarneming, in je enthousiasme nooit de tijd om iets tot je te laten doordringen en daarmee is de stem van God niet meer te horen………., daar ging het over.
Douce
thomas Schreef:
——————————————————-
> Het is genoeg geweest hier op pb.
Dat gevoel (her)ken ik.
>
> Ik heb niets meer te brengen blijkbaar.
Jawel hoor, hoewel ik je wel “wat zweverig” vind dankzij mijn zelfverzekerde gereformeerde opvoeding en mijn friese klompen in klei heb je wel degelijk wat te brengen.
Dat sommigen het niet kunnen of willen of durven horen ligt aan de ander en niet aan jou.
De harden des harten horen per definitie alleen hun eigen stem.
>
> Vaarwel.
Dat is erg jammer.
>
> En dat geldt ook voor Peri; het is hier op pb
> onmogelijk gebleken het ingetogen Feest van
> herkenning van de Stem te delen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?