Hij moet wassen, maar ik minder worden.
Die van boven komt, is boven allen; die uit de aarde is voortgekomen, die is uit de aarde, en spreekt uit de aarde.
Die uit de hemel komt, is boven allen.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlthomas Schreef:
——————————————————-
> theo Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Voor sommigen nergens vrees ik, hun eigen stem
> > overschreeuwt iedere fluistering vanuit den
> hoge
> > en van de naaste.
>
> Ja, vaak wel.
>
> Ik hoorde laatst een uitspraak; God is stil, maar
> de duivel fluistert.
Daar ben ik het niet mee eens.
Dan denk ik aan het verhaal van Elia, God komt niet met donderend geweld, Jezus komt ook niet als een generaal met een groot leger of als een bliksemflits langs.
>
> Best moeilijk om die stilte te verwoorden.
Dat is waar en zeker in onze cultuur, wij kunnen niet meer tegen stilte.
Kijk maar de praktijk van alledag; kinderen met “”oortjes“” in op de fiets. tamtammuziek in autos met subwoovers ( ofzo??) een winkel binnenstappen en muziek en zelfs in de kerk kunnen we maar moeilijk met stilte omgaan.
Als stilte God is, dan ben ik zeer godsdienstig, tot ergernis van menige wethouder. Geluidsoverlast is een vorm van verkrachting en zou streng bestraft moeten. Blijf uit andermans openingen, dus ook uit andermans oren.
Waarom er alleen op vier mei twee minuten stilte is, is mij een raadsel. Laat er meer stilte zijn. En waarom er alleen stiltegebieden voor wilde dieren zijn, is mij ook een raadsel. We leven in een krankzinnige wereld en het krankzinnigste is dat men dit zelden beseft.
En waarom mensen altijd moeten leuteren, is mij ook een raadsel. Hou eens je muil, is mijn stil adagium.
Stilte … Rust … In de stilte vind ik niet God maar mijn eigen stem, mijn eigen gedachtes. Wellicht vinden zij die geloven dat ze God in de stilte vinden, geen God maar ook zichzelf, zij het hun religieuze zelf.
Niet God moet groeien (wassen) maar de eigen geest moet groeien of, beter, behoort zichzelf te ontwikkelen.
De term “geestelijk leven” is mij zeer lief maar dan wel zonder allerlei religieuze bijbetekenissen.
En muziek, dat zou de omlijsting van stilte moeten zijn.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?