Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Adieu God – Erik van Muiswinkel

• Boris

Grootste schurk? Hij is een oorlogsmisdadiger die in de gevangenis thuishoort. En bespaar me dat religieuze geneuzel.

Dit soort types misbruikt het geloof om zichzelf schoon te praten en types als jij trappen daar in.

• Boris

Inderdaad, deze oorlogsmisdadiger behoort de rest van zijn leven in een cel door te brengen.

• Boris

Inderdaad zwaar gestoord en zoals jij al zei is zijn “bekering” onderdeel van zijn gekte. En goedgelovige types als perihelium slikken alles wat hij zegt als zoete koek.

• CU

Waarom het Peri zo aantrekt snap ik wel.

Deze man heeft net als Peri slachtoffers gemaakt en deze man meent net als Peri zijn schuld te kunnen voldoen door gelovig te zijn.

• perihelium

Boris Schreef:

——————————————————-

> Het is schandalig dat deze oorlogsmisdadiger

> gratie heeft gekregen. Hij zou weg moeten rotten

> in een cel.

Ik kan me voorstellen dat je dat denkt maar de slachtoffers komen daarmee niet terug. Hij heeft berouw betoont en volgens het gerecht gratie gekregen.

• Frederik D

Opknopen die mensenslachter.

• samuel

Maar dat is toch wreed?

• CU

samuel Schreef:

——————————————————-

> Maar dat is toch wreed?

Hoe kom je daar nu bij.

Lees eens hoe je Gods welbehagen kan kietelen door het ophangen van onschuldigen:

2 Samuël 21:8

Maar de koning nam de twee zonen van Rizpa, dochter van Aja, die zij Saul gebaard had, Armoni en Mefiboseth; daartoe de vijf zonen van Michals zuster, Sauls dochter, die zij Adriel, den zoon van Barzillai, den Meholathiet, gebaard had; En hij gaf hen in de hand der Gibeonieten, die ze ophingen op den berg voor het aangezicht des HEEREN;

• samuel

Ach je leest zoals gewoonlijk weer de helft, dat heb je met zoeken op woordjes,

1 Er was in de dagen van David een hongersnood gedurende drie jaren achtereen; en David zocht het aangezicht des HEREN. De HERE zeide: Op Saul en op zijn huis rust een bloedschuld, omdat hij de Gibeonieten gedood heeft. 2 Toen riep de koning de Gibeonieten en zeide tot hen – de Gibeonieten nu behoorden niet tot de Israëlieten, maar tot de rest der Amorieten en ofschoon de Israëlieten hun een eed hadden gedaan, had Saul in zijn ijveren voor de Israëlieten en voor de Judeeërs getracht hen om te brengen – 3 David zeide dan tot de Gibeonieten: Wat kan ik voor u doen en waarmee kan ik verzoening bewerken, opdat gij het erfdeel des HEREN zegent? 4 Toen zeiden de Gibeonieten tot hem: Het gaat ons in de zaak met Saul en zijn huis niet om zilver of goud, en het staat niet aan ons iemand in Israël te doden. Maar hij zeide: Wat verlangt gij, dat ik voor u doen zal? 5 Daarop zeiden zij tot de koning: De man die ons wilde vernietigen en die het erop toelegde ons te verdelgen, zodat wij nergens in het gebied van Israël zouden kunnen voortbestaan – 6 laat ons uit zijn zonen zeven mannen gegeven worden, opdat wij hen ophangen, voor de HERE, in het Gibea van Saul, de uitverkorene des HEREN. En de koning zeide: Ik zal hen geven. 2 Sam, 21

Voor mij is het gewoon rechtvaardigheid.

Maar het is dus niet wreed iemand op te hangen voor zijn misdaden, maar wel rechtvaardig.

• CU

samuel Schreef:

>

> Voor mij is het gewoon rechtvaardigheid.

>

Voor mij is het krankzinnig om de onschuldige kinderen van een vijand op te hangen.

> Maar het is dus niet wreed iemand op te hangen

> voor zijn misdaden, maar wel rechtvaardig.

Even hiervoor vond je het wreed om een oorlogsmisdadiger op te hangen.