Zijn bekering blijft een variatie op zijn gekte.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nltheo Schreef:
——————————————————-
> Dat is mooi maar wiens schuld is het volgens je
> eerdere zin dat een mens niet gaat veranderen?
Die verantwoordelijkheid ligt natuurlijk bij de mens zelf. Wij kiezen er bijvoorbeeld voor om niet te moorden omdat dat slecht is, ook al zouden we dat willen. Maar het gaat niet om zomaar verandering en alleen goed proberen doen, het gaat om bekering en geloven in het goede zelf. De grootste mafkees kan bekeren als hij inziet dat God een ander en beter plan voor zijn leven heeft. Jezus redt echt!
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Zijn bekering blijft een variatie op zijn gekte.
Ik wilde dat ter sprake brengen maar deed expres niet omdat ik wilde weten wat je ervan dat hij inzag dat hij fout zat en nu om vergeving vraagt. Als ongelovige zou je toch ook kunnen inzien dat je fout zit en vergeving vragen?
Ik merk op: je spreekt geloofstaal, dat doe ik ook.
Je spreekt echter te gemakkelijk over tamelijk moeilijke bijbelse/theologische problemen.
———————-
Nogmaals:
God kan iedereen veranderen maar doet dat niet
> omdat niet iedereen er voor kiest?
>
> ???
>
> Wiens schuld is het dan dat iemand niet gaat
> veranderen?
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Vergeving vragen voor wat? Omdat ik mijn verstand
> gebruik? Het moet niet gekker worden.
Er ontbrak een woord.
perihelium schreef:
"Ik wilde dat ter sprake brengen maar deed expres niet omdat ik wilde weten wat je ervan dacht dat hij inzag dat hij fout zat en nu om vergeving vraagt. Als ongelovige zou je toch ook kunnen inzien dat je fout zit en vergeving vragen?"
je moet dus niet vergeving vragen als je je verstand gebruikt, ik vroeg wat je ervan vond dat hij dat deed. En als ongelovige kan je toch ook inzien dat je iets fout doet en vergeving vragen aan degene die je wat misdaan hebt?
>
> En die man moet zich aangeven bij het
> Internationaal Gerechtshof voor misdaden tegen de
> mensheid.
Heb je die documentaire gezien?
Je praat te gemakkelijk en te ondoordacht over tamelijk grote menselijke vragen.
Je antwoordt zelden op vragen die er toe doen en als het te confronterend wordt dan laat je het afweten zo valt me op.
Het probleem ; God wil het en de mensen aanvaarden het niet..dan maak je een beeld van God als een machteloze God.
Als je Jezus maar in je hartje hebt dan komt alles wel goed. De praktijk wijst uit dat het daarmee NIET goed komt met het hier en nu.
Mensen lijden “gewoon”door.
Geloven is niet ;sterk staan in je geloof dankzij je eigen kracht, geloven is een gave Gods en op zich is DAT al moeilijk, donders moeilijk.
Immers, dan kunnen niet en andersgelovigen er helemaal niks aan doen dat ze het (juiste) geloof niet hebben.
Je spreekt te gemakkelijk, je haalt te gemakkelijk bijbelteksten aan die je gelijk bevestigen en “vergeet”de bijbelteksten die je eigen beweringen en geloofsovertuiging(en) tegenspreken.
Jij hebt “een ”geloof , dat heb ik ook.
Misschien moet je eens beter leren om te willen luisteren naar anderen ?
Het gaat niet om eigen kracht van de mens, het gaat niet om eigen verdienste, het gaat om de Vrede en de Rust in het lijf van Godswege.
theo Schreef:
——————————————————-
> Je praat te gemakkelijk en te ondoordacht over
> tamelijk grote menselijke vragen.
>
> Je antwoordt zelden op vragen die er toe doen en
> als het te confronterend wordt dan laat je het
> afweten zo valt me op.
>
> Het probleem ; God wil het en de mensen aanvaarden
> het niet..dan maak je een beeld van God als een
> machteloze God.
Ik niet, ik maak daar uit op dat God graag wil dat we gered worden maar ook dat hij ons niet als robotten achter hem aan laten lopen.
>
> Als je Jezus maar in je hartje hebt dan komt alles
> wel goed.
Ja!
> De praktijk wijst uit dat het daarmee
> NIET goed komt met het hier en nu.
Wij kunnen er aan bijdragen dat het nu goedkomt, er gebeuren soms wonderen waardoor iets nu goed komt, en uiteindelijk zal alles goed komen als je gelooft in de blijde boodschap.
>
> Mensen lijden “gewoon”door.
Jezus heeft ook geleden en in hem zijn we genezen. Het gaat niet om het tijdelijk lijden te verzachten, maar om van het eeuwige lijden verlost te zijn.
>
> Geloven is niet ;sterk staan in je geloof dankzij
> je eigen kracht, geloven is een gave Gods en op
> zich is DAT al moeilijk, donders moeilijk.
Als je een gave hebt gaat dat juist makkelijk af, ook al kan het valkuilen hebben. Ook al meen je het niet, donders komt volgens mij van verdomd en vervloekt.
>
> Immers, dan kunnen niet en andersgelovigen er
> helemaal niks aan doen dat ze het (juiste) geloof
> niet hebben.
Volgens de Bijbel is niemand te verontschuldigen.
>
> Je spreekt te gemakkelijk, je haalt te gemakkelijk
> bijbelteksten aan die je gelijk bevestigen en
> “vergeet”de bijbelteksten die je eigen beweringen
> en geloofsovertuiging(en) tegenspreken.
Het gaat niet om het gelijk van anderen of van mij, het gaat om de waarheid van God die ons kan redden.
>
> Jij hebt “een ”geloof , dat heb ik ook.
>
> Misschien moet je eens beter leren om te willen
> luisteren naar anderen ?
Als ik je vraag hoe het zit met je alverzoeningsgeloof dan kom je niet verder dan een paar teksten te plaatsen die daar op zouden kunnen wijzen (zonder verdere context) en zeg je dat ik alverzoening eerst zelf moet bestuderen. Wat ik van jou hoor klopt niet met het evangelie dat ik hoorde toen ik me bekeerde en tot geloof kwam en wat christenen belijden. Als ik dat zeg dan zeg je dat er zoveel stromingen zijn maar er is maar 1 geloof en 1 waarheid en dat is Jezus. Ook al noem je waarheid ergens objectief en subjectief tegelijk, Jezus is echt de waarheid en die is door geloof en dat staat haaks op je alverzoeningsverkondiging.
>
> Het gaat niet om eigen kracht van de mens, het
> gaat niet om eigen verdienste, het gaat om de
> Vrede en de Rust in het lijf van Godswege.
Dan zeg je dat ik te makkelijk praat… Heeft iemand rust in het lijf als die doorgerot is van een enge ziekte? Vrede kan door geloof in eeuwige verlossing en Jezus is de weg tot God. Dan heb je de vrede en rust die God ons wil geven in de naam van Jezus. Prijs de Heer!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?