Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Is het mogelijk om God te verlaten?

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Ga eens op mijn argumenten in, Peri

Mijn plannen zijn niet jullie plannen,

en jullie wegen zijn niet mijn wegen – spreekt de HEER.

Want zo hoog als de hemel is boven de aarde,

zo ver gaan mijn wegen jullie wegen te boven,

en mijn plannen jullie plannen.

• Stefan

Vind ik een mooi schrijven, ten aanzien van de boom van de kennis van goed en kwaad.

Het ondergaan van de gevolgen van de kennis, is het ondergaan (..) in onze plannen.

De boom des Levens wacht geduldig, tot de mens toegeeft dat deze wereld niet datgene brengt wat ingefluisterd werd.

• LeSage

wat mij betreft: het gaat niet echt in op de denkwijze die ik liet zien en de onontkoombare implicsties die dit mijns inziens heeft.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Vind ik een mooi schrijven, ten aanzien van de

> boom van de kennis van goed en kwaad.

>

> Het ondergaan van de gevolgen van de kennis, is

> het ondergaan (..) in onze plannen.

De waarheid maakt vrij. Het is de zonde dat het denken en handelen beïnvloed.

>

> De boom des Levens wacht geduldig, tot de mens

> toegeeft dat deze wereld niet datgene brengt wat

> ingefluisterd werd.

Hebreeën 4:1-13

1 Aangezien de belofte om binnen te gaan in Gods rust nog steeds van kracht is, moeten we ervoor waken dat iemand van u ook maar de schijn wekt deze gelegenheid aan zich voorbij te laten gaan. 2 Want aan ons is het goede nieuws verkondigd, net als indertijd aan hen; maar anders dan voor wie het in geloof aannemen, was het verkondigde woord voor hen niet heilzaam. 3 Omdat wij echter geloven, gaan we binnen in de rust waarvan eerder sprake was: ‘In mijn toorn heb ik gezworen: “Nooit zullen ze binnengaan in mijn rust,”’ – en dat terwijl zijn werk toch al met de grondvesting van de wereld voltooid werd! 4 Over de zevende dag wordt immers ergens gezegd: ‘En op de zevende dag rustte God van al zijn werk,’ 5 terwijl hier wordt gezegd: ‘Nooit zullen ze binnengaan in mijn rust.’ 6 Het staat dus vast dat er wel mensen in kúnnen binnengaan. En omdat zij aan wie vroeger het goede nieuws verkondigd is, er vanwege hun ongehoorzaamheid niet zijn binnengegaan, 7 legt God nu opnieuw een dag vast, een ‘vandaag’, waarover hij, zoals eerder is opgemerkt, lange tijd later David heeft laten zeggen: ‘Horen jullie vandaag zijn stem, wees dan niet koppig.’ 8 Was de rust hun al door Jozua gegeven, dan zou God daarna niet meer over een andere dag hebben gesproken. 9 Er wacht het volk van God dus nog steeds een sabbatsrust. 10 En wie is binnengegaan in zijn rust, vindt rust na zijn werk zoals God na het zijne. 11 Laten we dus alles op alles zetten om te kunnen binnengaan in die rust, en zo voorkomen dat ook maar iemand dit voorbeeld van ongehoorzaamheid volgt en te gronde gaat. 12 Want levend en krachtig is het woord van God, en scherper dan een tweesnijdend zwaard: het dringt diep door tot waar ziel en geest, been en merg elkaar raken, en het is in staat de opvattingen en gedachten van het hart te ontleden. 13 Niets van wat geschapen is blijft voor hem verborgen, alles is onverhuld en volkomen zichtbaar voor de ogen van hem aan wie wij rekenschap moeten afleggen.

Jesaja 65:11-12

Maar jullie die de HEER hebben verlaten

en mijn heilige berg veronachtzaamd,

die voor de god van het geluk de tafel dekten

en voor de god van het fortuin de kruiken vulden,

jullie zal ik voor het zwaard bestemmen,

ieder van jullie zal knielen voor de slacht.

Want ik heb geroepen, maar jullie antwoordden niet,

ik heb gesproken, maar jullie luisterden niet;

jullie deden wat slecht is in mijn ogen,

en jullie verkozen wat ik niet wil.

Voorbestemmen voor het zwaard kan op twee manieren, kop eraf, of.. geloven dat het woord van God levend en krachtig is, en scherper dan een tweesnijdend zwaard.

• CU

Ik heb nog wel een laken om het schuim uit je mondhoeken te vegen.

Niet geloven, kop eraf.:D

Niet geloven is dus erger dan iemand vermoorden. Want Kaïn dode Abel, en als beloning zal God Kaïn beschermen tot zijn natuurlijke dood.

Hoe gek moet je wel niet zijn om dat te geloven.

• Stefan

>Voorbestemmen voor het zwaard kan op twee manieren, kop eraf, of.. geloven dat het woord van God levend en krachtig is, en scherper dan een tweesnijdend zwaard.

Het zwaard hanteren, is de Waarheid brengen.

Dat is aan enkelen gegeven.

Wie is de zaaier, dan Hij die het Woord brengt?

• perihelium

CU Schreef:

——————————————————-

> Ik heb nog wel een laken om het schuim uit je

> mondhoeken te vegen.

>

> Niet geloven, kop eraf.:D

>

> Niet geloven is dus erger dan iemand vermoorden.

> Want Kaïn dode Abel, en als beloning zal God

> Kaïn beschermen tot zijn natuurlijke dood.

>

> Hoe gek moet je wel niet zijn om dat te geloven.

Wees blij dat we onder ons koningshuis zoveel vrijheid hebben dat je alle praatjes van de wereld kan hebben. Maar denk niet dat we geen rekenschap af hoeven te leggen en bij een echte koning ging vroeger dan echt de kop er wel af.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Het zwaard hanteren, is de Waarheid brengen.

>

> Dat is aan enkelen gegeven.

Jezus zei dat wie naar het zwaard grijpt door het zwaard zal omkomen.

>

> Wie is de zaaier, dan Hij die het Woord brengt?

Waarom leg je me vragen voor die je bedenkt?

• CU

Waarmee je zegt dat jouw koning niet een echte koning is. Je gelooft dus niet in een echte koning.:D

Peri schreef: Wees blij dat we onder ons koningshuis zoveel vrijheid hebben dat je alle praatjes van de wereld kan hebben. Maar denk niet dat we geen rekenschap af hoeven te leggen en bij een echte koning ging vroeger dan echt de kop er wel af

• Stefan

Sorry.

Ik ging in op je teksten en wat je daarop schreef als laatste regel.

Ik zal je niet meer lastigvallen.

Blieft u nog een kopje thee? http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15448097/15448402/re-vrijheid-(in-en-uit-lopen)#msg-15448402

:D