Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Pharmakeia

• samuel

Dan heb jij zeker een hoop surrogaten nodig voor een gelukzalig gevoel als atheïst zijnde? Nee toch, nu dan vergelijk het geloof niet met drugs en verwar jou verwarde gedachten met geloof en God en hoe kerkdiensten en mensen in de kerk zijn niet in dom kortzichtig gewauwel.

• Richard II

In de bijbel staat dat Jezus “voor onze zonden gestorven is”. Nou ja, dat is wat Paulus er van maakte. Maar rks en prots geloven dat allebei.

Dat RK meer aan Maria-verering doet is slechts een detail. Voor jou misschien niet, maar buitenstaanders halen over zo'n verschil de schouders op. .

• samuel

Dan zouden die buitenstaanders zich iets meer moeten verdiepen in de doctrines van deze geloofsrichtingen inplaats van oppervlakkigheid tentoonspreiden is mijn bescheiden mening, indien deze buitenstaanders een debat willen aangaan met gelovigen.

• Richard II

> Dan heb jij zeker een hoop surrogaten nodig voor

> een gelukzalig gevoel als atheïst zijnde? Nee

> toch, nu dan vergelijk het geloof niet met drugs

> en verwar jou verwarde gedachten met geloof en God

> en hoe kerkdiensten en mensen in de kerk zijn niet

> in dom kortzichtig gewauwel.

Als er niet zoveel overeenkomsten zouden zijn tussen geloof en drugs, dan zou ik die vergelijking niet maken.

• Richard II

Maak jij eerst maar eens aannemelijk dat er essentiële verschillen bestaan tussen rks en prots.

Dus dat het niet allemaal één pot nat is.

• samuel

Als je zou stellen dat het geloof in Jezus Christus een verslaving is dan heb je enigszins gelijk, christenen kunnen niet zonder Hem, Hij is het leven.;)

• samuel

heb ik je net een voorbeeld van gegeven, maria verering!

• Richard II

En ik heb daarvan aangegeven dat die Maria-verering slechts een detailpuntje betreft.

Jij gelooft intussen net zo hard als de katholieken dat Maria maagdelijk zwanger geworden is.

• Richard II

> Als je zou stellen dat het geloof in Jezus

> Christus een verslaving is dan heb je enigszins

> gelijk, christenen kunnen niet zonder Hem, Hij is

> het leven.;)

Je geeft dus toch toe dat het christelijk geloof een soort opium is.

En, zoals veel drugs, nog verslavend is ook.

Verslaafden zien de hallucinaties die drugs oproepen ook wel eens als het echte leven.

• samuel

Ja maar niet dat maria zelf uit een maagd is geboren wat de RK dus leert, en maria is geen maagd gebleven wat de RK ook nog steeds leert, zie je het verschil.