Wat is er dan vervormd aan mijn constatering?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDat je verondersteld in je argumentatie dat christen in een verdoving en levenloos op een sofa liggen, wat een opium gebruiker dus doet wanneer hij zijn pijpje paft.
Daar tegenover staat dat christenen juist uitbundig en vol van leven God prijzen en dienen, vandaar dat je een “vervormd beeld van de realiteit” krijgt toebedeelt van mij.
> Dat je verondersteld in je argumentatie dat
> christen in een verdoving en levenloos op een sofa
> liggen, wat een opium gebruiker dus doet wanneer
> hij zijn pijpje paft.
> Daar tegenover staat dat christenen juist
> uitbundig en vol van leven God prijzen en dienen,
> vandaar dat je een "vervormd beeld van de
> realiteit" krijgt toebedeelt van mij.
De invloed van het christelijk geloof op jullie denken is vergelijkbaar met dat wat drugs doen.
Jullie zijn nauwelijks nog in staat zinnig te argumenteren.
De bijbel lezen jullie “met de Heilige Geest”, met als gevolg dat jullie het spoor volledig bijster raken.
Mensen zitten in de kerk levenloos naar preken te luisteren. Hoeveel toehoorders kunnen die preek achteraf navertellen?
Geloof is een verdovend middel, dat, net als drugs, pijn en zorgen over het bestaan doet vergeten en een lekker gevoel geeft.
samuel Schreef:
——————————————————-
> Nee, en als jij wat je zelf zegt protestants bent
> opgevoed dan weet je dat we juist meer
> tegenstrijdigheden hebben met het rooms katholieke
> geloof dan overeenkomsten.
Da's mij nooit opgevallen. Het draait allemaal om schepping door een god, profeten die Jezus heten te hebben aangekondigd, Jezus die voor onze zonden gestorven heet te zijn en uit de dood zou zijn opgestaan om tenslotte ten hemel te varen. De inzichten over Maria verschillen licht, maar voor protestant en katholiek is zij maagdelijk zwanger geraakt van de Heilige Geest. In de NBV zijn zelfs de katholieke apocriefen opgenomen tegenwoordig. Wezenlijk verschil is er dus niet.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?