Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vanwaar komt die verdorvenheid, die in u is?

• LeSage

perihelium Schreef:

>

> Zullen ook alle mensen door de Middelaar Jezus

> zalig worden, gelijk zij allen door Adam zijn

> verdoemd geworden?

> Neen, maar alleen, die Hem met een waar geloof

> aannemen, gelijk geschreven staat: Alzo lief heeft

> God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon

> gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft,

> niet verderve, (dat is: niet verloren ga) maar het

> eeuwige leven hebbe.

>

Is de schrift eenduidige over de redding van het verloren gaan door het geloof?

Neen zij, op velen plaatsen komt men de benadrukking van de de beoordeling van wat men gedaan heeft in plaats van wat men gelooft heeft, tegen.

Men leze bijvoorbeeld Openbaringen 20:11 alwaar gesteld wordt dat allen op hun daden geoordeeld worden.

Daarenboven overdenke men de roode lijn van het Oude Verbond, waar God -in wien geen zweem van verandering noch ommekeer is- middels den Oud-Testamentischen Middellaar Mozes stelt in Deuteronomium 30:18 dat ieder die niet doet de woorden der heiligen wet, uit het land Kanaän weggevoerd zal worden. Ook den voortreffelijken apostel Jacobus trekt dezen lijn door in zijn geheelen brief waarin hij dergeenen op hun plaats zet die meenen dat het allemaal wel goed komt door het geloof alleen.

Teevens past het ons een moment stil te staan bij al de booze zondaars die het heilig onbetwijfeld christelijk geloof niet deelachtig zijn, en dus op grond van de beweeringen van mijn opponent verdoemd zouden worden. Sommigen hunner hebben desondanks door hun voortreffelijken en voorbeeldigen levenswandel, onderhoudende de armen hunner gemeenschap, verzorgende de zieken zwakken en misselijken onder hen, vrede en vertroostinghen brengend waar oorlog woedt, getoond dat de Geest des Heeren onafhankelijk werkt van de aanname des geloofs welke in Christus Jezus is.

De meening en het geloof dat zij in eeuwigheid gepijnigd worden is een goddelooze blasfemie en veronachtzaaming der liefde Gods welke alle verstand (zo zulke lieden daarvan al eenig verstand deelachtig zijn) te boven gaat. Hun wacht voorzeker een lot dat de veronderstelde pijniging der goddelozen nog verre te boven zal stijgen.

(www.hetenighwaaregeloof.nl)

• samuel

LeSage, staat er in de Bijbel dat iedereen in het oordeel komt?

En waarom zou de Geest van van God op mensen zijn die niet in Hem geloven, goed doen heeft meerdere betekenissen in de ogen van de mens, hoe God het bekijkt staat in Zijn Woord de Schrift de Bijbel.

Is dat ook jou maatstaf dat Woord?

• LeSage

samuel Schreef:

——————————————————-

> LeSage, staat er in de Bijbel dat iedereen in het

> oordeel komt?

>

Ja zij, zoals daar geschreeven staat in Openb. 20.

Allen die ten tijde van de vervulling van de profetie zoals gegeeven in Openb. 20 gestorven zijn, zullen geoordeeld worden naar hunne werken (20:12b)

En volgens de woorden van onze Heere Jezus Christus zullen er ten tijde van Zijn Oordeel 2 groepen geoordeeld worden; de ene groep, de schaapen, te weeten zij die gedaan hebben de wil Zijns Vaders, zullen ingaan ten eeuwigen leeven.

Zij echter die slechts geroepen hebben ‘Heere Heere’, en onder hen niet gevoed hadden hen diej hongerden, en niet gekleed hadden hen die naakt waren, noch hen gelaafd hebben die toen dorstten, tot hen zal Hij zeggen: ‘Gaat weg van mij gij vervloekten, naar het eeuwige vuur’.

> En waarom zou de Geest van van God op mensen zijn

> die niet in Hem geloven,

De Geest des Heeren is op wien Hij wil en geheel te Zijner vrijwilligen uitverkiezing. Zou Hij, die in staat is Zijn lof te verwekken uit de steenen der straat, niet in staat zijn te rechtvaardigen wien Hij wil? En zou Hij die de heidensche Bileam de Woorden Zijner Wil deed proofeteren, niet in staat zijn hen met Zijn Geest te vervullen wien Hij wil?

• samuel

LeSage Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > LeSage, staat er in de Bijbel dat iedereen in

> het

> > oordeel komt?

> >

> Ja zij, zoals daar geschreeven staat in Openb.

> 20.

22 Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft het gehele oordeel aan de Zoon gegeven, 23 opdat allen de Zoon eren gelijk zij de Vader eren. Wie de Zoon niet eert, eert ook de Vader niet, die Hem gezonden heeft.

24 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie mijn woord hoort en Hem gelooft, die Mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven en komt niet in het oordeel, want hij is overgegaan uit de dood in het leven.

Joh. 5

> Allen die ten tijde van de vervulling van de

> profetie zoals gegeeven in Openb. 20 gestorven

> zijn, zullen geoordeeld worden naar hunne werken

> (20:12b)

25 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, de ure komt en is nu, dat de doden naar de stem van de Zoon van God zullen horen, en die haar horen, zullen leven. 26 Want gelijk de Vader leven heeft in Zichzelf, heeft Hij ook de Zoon gegeven, leven te hebben in Zichzelf. 27 En Hij heeft Hem macht gegeven om gericht te houden, omdat Hij de Zoon des mensen is. 28 Verwondert u hierover niet, want de ure komt, dat allen, die in de graven zijn, naar zijn stem zullen horen, 29 en zij zullen uitgaan, wie het goede gedaan hebben, tot de opstanding ten leven, wie het kwade bedreven hebben, tot de opstanding ten oordeel. Jon. 5

> En volgens de woorden van onze Heere Jezus

> Christus zullen er ten tijde van Zijn Oordeel 2

> groepen geoordeeld worden; de ene groep, de

> schaapen, te weeten zij die gedaan hebben de wil

> Zijns Vaders, zullen ingaan ten eeuwigen leeven.

> Zij echter die slechts geroepen hebben 'Heere

> Heere', en onder hen niet gevoed hadden hen diej

> hongerden, en niet gekleed hadden hen die naakt

> waren, noch hen gelaafd hebben die toen dorstten,

> tot hen zal Hij zeggen: 'Gaat weg van mij gij

> vervloekten, naar het eeuwige vuur'.

>

> > En waarom zou de Geest van van God op mensen

> zijn

> > die niet in Hem geloven,

>

> De Geest des Heeren is op wien Hij wil en geheel

> te Zijner vrijwilligen uitverkiezing. Zou Hij, die

> in staat is Zijn lof te verwekken uit de steenen

> der straat, niet in staat zijn te rechtvaardigen

> wien Hij wil? En zou Hij die de heidensche Bileam

> de Woorden Zijner Wil deed proofeteren, niet in

> staat zijn hen met Zijn Geest te vervullen wien

> Hij wil?

Was Bileam een ongelovige?

1 Zo is er dan nu geen veroordeling voor hen, die in Christus Jezus zijn. 2 Want de wet van de Geest des levens heeft u in Christus Jezus vrijgemaakt, van de wet der zonde en des doods. 3 Want wat de wet niet vermocht, omdat zij zwak was door het vlees – God heeft, door zijn eigen Zoon te zenden in een vlees, aan dat der zonde gelijk, en wel om de zonde, de zonde veroordeeld in het vlees, 4 opdat de eis der wet vervuld zou worden in ons, die niet naar het vlees wandelen, doch naar de Geest. 5 Want zij, die naar het vlees zijn, hebben de gezindheid van het vlees, en zij, die naar de Geest zijn, hebben de gezindheid van de Geest. 6 Want de gezindheid van het vlees is de dood, maar de gezindheid van de Geest is leven en vrede. 7 Daarom dat de gezindheid van het vlees vijandschap is tegen God; want het onderwerpt zich niet aan de wet Gods; trouwens, het kan dat ook niet: 8 zij, die in het vlees zijn, kunnen Gode niet behagen. 9 Gij daarentegen zijt niet in het vlees, maar in de Geest, althans, indien de Geest Gods in u woont. Indien iemand echter de Geest van Christus niet heeft, die behoort Hem niet toe. Rom. 8

• Richard II

Ik weet al heel lang, hoor, dat het een kiwi was.

Maar dit verhaal draait natuurlijk niet om het determineren van vruchten, maar om de minder fraaie karaktertrekjes des Heren.

• samuel

Ach, heeft de Here dan van de vrucht gegeten? Het zijn de kwalijke trekjes van de mens, zoals jij en ik.

• LeSage

samuel Schreef:

——————————————————-

> LeSage Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > samuel Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > LeSage, staat er in de Bijbel dat iedereen in

> > het

> > > oordeel komt?

> > >

> > Ja zij, zoals daar geschreeven staat in Openb.

> > 20.

>

> 22 Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft

> het gehele oordeel aan de Zoon gegeven, 23 opdat

> allen de Zoon eren gelijk zij de Vader eren. Wie

> de Zoon niet eert, eert ook de Vader niet, die Hem

> gezonden heeft.

> 24 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie mijn woord

> hoort en Hem gelooft, die Mij gezonden heeft,

> heeft eeuwig leven en komt niet in het oordeel,

> want hij is overgegaan uit de dood in het leven.

> Joh. 5

>

> > Allen die ten tijde van de vervulling van de

> > profetie zoals gegeeven in Openb. 20 gestorven

> > zijn, zullen geoordeeld worden naar hunne

> werken

> > (20:12b)

>

> 25 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, de ure komt en is

> nu, dat de doden naar de stem van de Zoon van God

> zullen horen, en die haar horen, zullen leven. 26

> Want gelijk de Vader leven heeft in Zichzelf,

> heeft Hij ook de Zoon gegeven, leven te hebben in

> Zichzelf. 27 En Hij heeft Hem macht gegeven om

> gericht te houden, omdat Hij de Zoon des mensen

> is. 28 Verwondert u hierover niet, want de ure

> komt, dat allen, die in de graven zijn, naar zijn

> stem zullen horen, 29 en zij zullen uitgaan, wie

> het goede gedaan hebben, tot de opstanding ten

> leven, wie het kwade bedreven hebben, tot de

> opstanding ten oordeel. Jon. 5

Waaruit maar weer blijkt hoe belangrijk het is om het goede te doen en het kwade te laten.

>

>

> > En volgens de woorden van onze Heere Jezus

> > Christus zullen er ten tijde van Zijn Oordeel 2

> > groepen geoordeeld worden; de ene groep, de

> > schaapen, te weeten zij die gedaan hebben de

> wil

> > Zijns Vaders, zullen ingaan ten eeuwigen

> leeven.

> > Zij echter die slechts geroepen hebben 'Heere

> > Heere', en onder hen niet gevoed hadden hen

> diej

> > hongerden, en niet gekleed hadden hen die naakt

> > waren, noch hen gelaafd hebben die toen

> dorstten,

> > tot hen zal Hij zeggen: 'Gaat weg van mij gij

> > vervloekten, naar het eeuwige vuur'.

>

>

> >

> > > En waarom zou de Geest van van God op mensen

> > zijn

> > > die niet in Hem geloven,

> >

> > De Geest des Heeren is op wien Hij wil en

> geheel

> > te Zijner vrijwilligen uitverkiezing. Zou Hij,

> die

> > in staat is Zijn lof te verwekken uit de

> steenen

> > der straat, niet in staat zijn te

> rechtvaardigen

> > wien Hij wil? En zou Hij die de heidensche

> Bileam

> > de Woorden Zijner Wil deed proofeteren, niet in

> > staat zijn hen met Zijn Geest te vervullen wien

> > Hij wil?

>

> Was Bileam een ongelovige?

Wikipedia geeft dit over Bileam:

Bileam (Hebreeuws: בִּלְעָם, “verslinder” of “verwoester van het volk”) is een heidense profeet die genoemd wordt in het boek Numeri van de Thora.

Volgens het Bijbelverhaal werd hij door Balak, de koning van de Moabieten, uitgenodigd om de Israëlieten te vervloeken en zo hun opmars uit Egypte te stoppen, maar hij kon alleen maar zeggen wat God hem ingaf, zodat hij Israël tot drie keer toe zegende en uiteindelijk zelfs Moab vervloekte.

Bileam betekent ‘verwoester van het volk’. Hij is het grote voorbeeld van zwarte magie in het Oude Testament. Bileam staat in contact met Elohim. Elohim kan goden betekenen, maar het wordt ook gebruikt voor de God van Israël. Bileam was een erg machtig man, hij werd volop gevreesd voor zijn vervloekingen. Er zijn zelfs teksten gevonden van Bileam van 700 jaar na zijn dood. Dus 700 jaar na zijn dood werd Bileam nog steeds geëerd. Maar volgens het Bijbelverhaal in Numeri 22- 24 is God machtiger dan Bileam, Hij is zo machtig dat hij Bileam andere woorden kan laten spreken.

• Frederik D

Jij hebt menselijke genen en menselijke genen zijn, gezien vanuit het individu, sterfelijk.

• theo

Gaat nu snel en spoedig henen,

wellicht heb ik gans geen genen.

Ik ben theo en ik ben

misschien theo zonder gen.

Ik zit hier met kromme tenen,

zeer bewust maar zonder genen.

Moet ik mij nu zelf bewenen

en op zoek gaan naar wat genen?

• Frederik D

Bij dezen

heb je genen.