Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vanwaar komt die verdorvenheid, die in u is?

• samuel

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15439635/15443473/re-vanwaar-komt-die-verdorvenheid-die-in-u-is#msg-15443473

Hetzelfde verhaal.

• Stefan

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15439635/15443517/re-vanwaar-komt-die-verdorvenheid-die-in-u-is#msg-15443517

Dit is mijn laatste reactie aan je. Samuel.

• Richard II

> Nee het is ook geen kiwi, het is niet zo erg dat

> je wil redetwisten met Christelijke gelovigen,

> maar weet dan wel waar je het over hebt, staat zo

> dom, toch!

Ach, de meeste christenen weten zelf ook niet waar ze het over hebben.

Daardoor valt mijn domheid gelukkig niet echt op.

• samuel

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15439635/15443530/re-onsterfelijke-mensen#msg-15443530

• samuel

Bij mij valt die domheid wel op!

• samuel

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15439635/15443536/re-vanwaar-komt-die-verdorvenheid-die-in-u-is#msg-15443536

Dat heb ik vaker gehoord, maar heb je het nu gelezen? Of blijf je er blind voor wat de Bijbel verteld?

• Stefan

Het is beter niet te zien, dan zeggen te zien en blind zijn.

• Richard II

> Bij mij valt die domheid wel op!

Het valt mij inderdaad op dat jou mijn domheid opvalt.

Maar jij behoort hier tot de christenen die het meest christelijk zijn. Een echte. Dat merk je. Maar de meeste andere christenen hier zullen het niet opmerken en de andere ongelovigen waarschijnlijk ook niet. Alleen Frederik misschien..

• samuel

Richard II Schreef:

——————————————————-

> > Bij mij valt die domheid wel op!

>

> Het valt mij inderdaad op dat jou mijn domheid

> opvalt.

Ik denk als ik je er niet op gewezen had, je het nog steeds over de appel der kennis van goed en kwaad zou hebben.

>

> Maar jij behoort hier tot de christenen die het

> meest christelijk zijn. Een echte. Dat merk je.

Ik lees mijn Bijbel, en ik weet wat er instaat en wat er niet instaat.

Of mij dat een echte Christen maakt? Dat heeft meer met mijn geloof te maken in Jezus Christus, die ook het Woord van God kent en is.

> Maar de meeste andere christenen hier zullen het

> niet opmerken en de andere ongelovigen

> waarschijnlijk ook niet. Alleen Frederik

> misschien..

Het is een ingeslopen symbooltje geworden in het christendom, Frederik zal het wel weten ik heb er wel eens meer op gewezen.

• Stefan

>In die situatie bevinden wij ons, mensheid. Met in ons nog het Oorspronkelijke Zaad, het Woord, maar wat hervonden moet worden,

en hiermee de Weg van de boom des Levens (dat is in ons, in Christus, de Weg van de Zoon, de Gezalfde) hervonden is; de toegang tot Gods Koninkrijk heropend.

Jezus dan zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Mozes heeft u niet gegeven het brood uit de hemel; maar Mijn Vader geeft u dat ware Brood uit de hemel.

Want het Brood Gods is Hij, Die uit de hemel neerdaalt, en Die aan de wereld het leven geeft.

Zij zeiden dan tot Hem: Heere, geef ons altijd dit Brood.

En Jezus zeide tot hen: Ik ben het Brood des levens; die tot Mij komt, zal geenszins hongeren, en die in Mij gelooft, zal nimmermeer dorsten.

Maar Ik heb u gezegd, dat gij Mij ook gezien hebt, en gij gelooft niet.

Al wat Mij de Vader geeft, zal tot Mij komen; en die tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen.

Want Ik ben uit de hemel neergedaald, niet opdat Ik Mijn wil zou doen, maar de wil van Hem, Die Mij gezonden heeft.

En dit is de wil des Vaders, Die Mij gezonden heeft, dat al wat Hij Mij gegeven heeft, Ik daaruit niet verlieze, maar het opwekke ten uitersten dage.

En dit is de wil van Hem, Die Mij gezonden heeft, dat een ieder, die de Zoon aanschouwt, en in Hem gelooft, het eeuwige leven hebbe; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.