Maar er wordt toch beweerd dat als je Jezus niet hebt aangenomen dat er geen troost is, want je wordt alleen behouden als je Jezus in je hart hebt. Ik neem aan dat Joden dat niet hadden.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlGonnie Schreef:
——————————————————-
> Wat voor troostende antwoorden kan men geven, als
> mensen die niets misdaan hebben niet meer dan wie
> ook, onschuldigen hele familie's, als beesten
> worden afgemaakt. ?
> Laten wij dan nog niet eens over de kinderen
> hebben, die zo als ieder kind levensverwachtingen
> hadden.
Dat is nu nog steeds zo hoor, er zijn kinderen met levensverwachtingen en (christelijke) organisaties die proberen de kwaliteit van leven voor die kinderen te verbeteren. Mensen die hun comfortabele carriere en goed inkomen eraan opofferen. Er zijn artsen die onder primitieve omstandigheden met gevaar voor eigen leven proberen te redden wat te redden valt. Vele mensen die behoorlijke bedragen storten om dit mogelijk te maken.
Je kan wel terug gaan kijken, maar je mag ook naar het nu kijken en misschien verwacht God wel dat je met inzet van al je krachten probeert iets te doen aan al die dingen die jij zo akelig vindt. En dat Hij je dan gaat helpen bij die taak
Misschien kan je via Amnesty wat kaartjes met troostende woorden die kant op sturen? Er is voor iedereen wel wat wat ze kunnen doen.
Ellen
Richard II Schreef:
——————————————————-
> Jezus Christus IS onzin.
Jezus zegt van zichzelf dat hij de waarheid is en het tegendeel laat je niet zien zonder argumenten. Daarbij.. ongeloof is ook Bijbels..
>
> En ik bouw mijn levensvisie inderdaad liever niet
> op onzin. Zou jij ook eens over moeten denken.
Volgelingen van Jezus bouwen op hem als rots en de rest blijkt drijfzand. Hoe stevig en blijvend is jouw bouwwerk en op welk fundament staat dat?
Gonnie Schreef:
——————————————————-
> Dan moet men ophouden om als maar te roepen dat
> God liefde is.
> God heeft lief enkel onder voorbehoud.
Wat maak je je druk over God als je niet in Hem geloofd?
>
> En wat voor opmerking maak jij weer van maak je
> niet druk dood is dood, zo komt het over.
> Dus zo erg vind jij het niet, want ach dood is
> dood, jij neemt aan dat ongelovigen zo denken.
Ik zei niet dat ongelovigen zich niet zouden drukmaken over de dood, ik zei dat ze toch niet geloven in een leven na de dood.
Gonnie Schreef:
——————————————————-
> Zucht …Jij begrijpt geloof ik zelf niet wat je
> schrijft.
Het komt er op neer dat een ongelovige ook niet zonder zin in zijn of haar leven kan. De vraag is waar jij als ongelovige de zin van het leven op baseert als dat blijkbaar niet de Christelijk-Bijbelse geloof in Jezus is, gezien je jarenlange gevecht daartegen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?