In die zin moet ik je gelijk geven. De bijbel spreekt zich op sommige punten tegen. In die zin kan de bijbel niet van kaft tot kaft de absolute waarheid zijn.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlRichard II Schreef:
——————————————————-
> Ik vind Jezus nauwelijks van belang.
En ik vind Jezus van allesbepalend belang. Dat is het verschil tussen iemand als jij en iemand als ik. Geloof. En nogmaals - velen die eerst geloofden geloven niet langer. En velen die nu nog geloven zullen in een later stadium ook niet meer geloven. Maar enkelen zullen ondanks alle tegenwerpingen uit de wereld blijven geloven. De kleine kudde die niemand zal kunnen roven. En ten overvloede… ik beweer niet tot die kleine kudde te behoren. Ik hoop het enkel. Maar iedereen die vast wil houden aan het heilige bloed van Jezus Christus zal getest gaan worden. En de discussies op een prikbord als dit stellen daarbij niets voor.
Met een groet,
Michiel…
De evolutie is voor jou bewezen. In de wetenschap nog niet definitief. En verder heb ik daarbij geen enkel punt. Ik heb het eerder gezegd en speciaal voor jou zeg ik het nog eens. Mij interesseert het werkelijk geen ene biet of de wereld door God is geschapen zoals in de bijbel verhaald of door evolutie zoals in de 19e eeuw door Charles Darwin in zijn boeken is neergelegd.
Voor mij is dat geen punt. Voor velen hier en in de wereld wel begrijp ik. Laat het dat dan voor jullie een punt blijven. Ik wacht verdere ontwikkelingen in deze met spanning af. Ongeacht de uitkomst van de strijd - op mijn geloof zal het weinig invloed hebben.
En ter aanvulling:
Dit komt omdat iedereen die het christendom wil bestrijden met de evolutietheorie het allerbelangrijkste vergeet. Als je gelooft in Jezus op basis van geschreven letters op papier die via een kaft bijeen zijn gebracht tot een boek dat in de boekenkast staat en de bijbel heet en waarbij dat alles is - dat is je geloof toch verloren. Vroeg of laat ga je dan toch voor de bijl. De letter is dood. Maar Jezus leeft. Jezus is geen letter op papier. Hij is de levende. Zijn woorden zijn geest en leven. Tot in de eeuwen de eeuwen.
Wie enkel de letter ziet - ziet niets. Wie de geest erachter ziet - ziet alles.
Amen…
Mijn kinderen mogen onderwezen worden in de evolutietheorie. Ik zal het gekker maken. Ik vertel ze er met liefde en plezier zelf over. Ik zie de evolutietheorie totaal niet als een bedreiging voor het christelijke geloof. En Charles Darwin als een van de geniaalste geesten die de wereld heeft voortgebracht. Hulde voor wat die man in zijn leven aan denkwerk en redeneren tot stand heeft gebracht. Petje af.
Wat veel erger is… Ajax is vanavond kampioen geworden.
Alhoewel - ook al geen bedreiging voor het christelijke geloof…
-D
Natuurlijk.
Als we het bijbelse scheppingsverhaal niet als historisch beschouwen waar blijven we dan.
Waar blijven we DAN !!
Waar BLIJVEN we dan?
Het is een afglijdende schaal, waar blijven we als dit soort Waarheden in twijfel worden getrokken.
Waar blijven we dan !!
—————————-
Waar blijven we dan als we NIET blijven en niemand komt kijken waar we zijn gebleven omdat de harden des harten hard schreeuwen: Waar blijven we DAN !!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?