Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

bijbeltekst Joh.2:23

• samuel

thomas Schreef:

——————————————————-

> Dat wat Jezus deed komt uit de Vader, omdat Hij de

> Zoon is.

>

> En de mens, die om de tekenen en wonderen gelooft,

> maar niet met het hart, zal de Zoon niet hebben,

> of geraakt zijn in het geloof van de Zoon.

>

> Dat geloof is wat herkenbaar is in de Geest.

5 Niet dat wij uit onszelf bekwaam zijn iets als óns werk in rekening te brengen, maar onze bekwaamheid is Gods werk, 6 die ons ook bekwaam gemaakt heeft om dienaren te zijn van een nieuw verbond, niet der letter, maar des Geestes, want de letter doodt, maar de Geest maakt levend. 2 Kor.3

3 Want wíj zijn de besnijdenis, die door de Geest Gods Hem dienen, die in Christus Jezus roemen en niet op vlees vertrouwen. Fil. 3

13 Ik vermag alle dingen in Hem, die mij kracht geeft. Fil. 4

• Stefan

Precies.

• samuel

;) Dat dacht ik wel!

• Stefan

Blij dat je het herkent.

• Frederik D

De koningin is in wezen een republikein. Dus je eert haar het meest door haar niet te eren. Uit persoonlijke ervaring weet ik dat zij dit zeer op prijs stelt.

• Frederik D

Omdat je geen aanstoot moet geven?

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Omdat je geen aanstoot moet geven?

Er is geen broeder in Christus die zal oordelen of aanstoot nemen dat je de Heer uitbundig viert.

Rom 14:13

Laat ons dan elkander niet meer oordelen; maar oordeelt dit liever, namelijk, dat gij den broeder geen aanstoot of ergernis geeft.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> De koningin is in wezen een republikein. Dus je

> eert haar het meest door haar niet te eren. Uit

> persoonlijke ervaring weet ik dat zij dit zeer op

> prijs stelt.

Ik zei klinkt als en verwees naar Koning Jezus. Je verder niet Bijbels ter zake doende ongelovige en afkrakerige gepraat ga ik niet op in.

• Stefan

Leuk, dat; Koning Jezus.

Misschien kan je in verband met deze benaming, de tekst lezen uit 1 Kor 15, en zien dat vóór de kruisiging en ná..verschil zit.

De vraag of Jezus van de kruisiging anders is dan van nu, is wat Joh 16 voorstaat; de Geest die opgestaan is (uit het graf, door de dood) en dan de harten verblijdt van hen die Hem aannemen.

25 Want Hij moet als Koning heersen, totdat Hij al de vijanden onder Zijn voeten zal gelegd hebben.

26 De laatste vijand, die te niet gedaan wordt, is de dood.

27 Want Hij heeft alle dingen Zijn voeten onderworpen. Doch wanneer Hij zegt, dat Hem alle dingen onderworpen zijn, zo is het openbaar, dat Hij uitgenomen wordt, Die Hem alle dingen onderworpen heeft.

28 En wanneer Hem alle dingen zullen onderworpen zijn, dan zal ook de Zoon Zelf onderworpen worden aan Hem, Die Hem alle dingen onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.

Thomas schreef eerder;En daarmee is de Opgestane, de Geest, Diegene die de Zoon opwekt in de mens.

Zo dan, opdat de Zoon in de mens de Weg aan zal vangen om uiteindelijk op te staan.

Als Geest.

Wordt Jezus aan het kruis verheerlijkt, dan is dat de Zoon.

Wordt Jezus als de Opgestane aanbeden, dan is dat de Vader, omdat God is Geest.

Wat wordt wedergeboren in de mens?

De Zoon.

• ¥ Lotje ¥

Niet dat wij uit onszelf bekwaam zijn iets als óns werk in rekening te brengen, maar onze bekwaamheid is Gods werk,

****************************************************************************************************

Ik vind dat een hele mooie zin. En zo waar:)