Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

[OT] Koninginnedag.

• Allen

Zit een poosje tv te kijken,

Ik ben geen monarchist, maar wat een sterke en krachtige vrouw is Koningin Beatrix.

wilde ik even gezegd hebben.

allemaal een fijne dag toegewenst.

AllenB)

• Gonnie

Nu dat mag gezegd worden,en dat Maxima het meest populair is bij de koninklijke familie , nog meer dan Beatrix om dat zij altijd zo mooi is en straalt vind ik niet eerlijk, want Beatrix gezien het leeftijd verschil ,en ook het privé leven van Beatrix is niet geheel zonder verdriet en zorg voorbij gegaan,en dat vind ik van bepaalde mensen die dat via de TV lieten weten, dat zij Maxima veel aardiger vinden erg kortzichtig.

Al hoe wel ik toch altijd al zo'n hekel had om mensen te vergelijken met anderen.

• LeSage

En vanwaar dat ?

• theo

IK en de keuniging hebben hetzelfde weer mogen genieten vandaag.

Jij ook?

• theo

Ik zal er nog een paar bijbelteksten bij plaatsen anders krijg ik weer gezeur

1.

Spreuken 14,35

Een verstandige dienaar geniet de gunst van de koning, diens woede treft de dienaar die zijn taak verwaarloost.

12.

Spreuken 21,15

De rechtvaardige geniet ervan het recht in acht te nemen, wie onrecht doet, wacht ellende.

13.

Spreuken 31,23

Haar man geniet bekendheid in de stad, hij vergadert met de oudsten in de poort.

14.

Prediker 2,24

Het is daarom nog maar het beste voor een mens dat hij zich aan eten en drinken te goed doet en volop geniet van alles wat hij moeizaam heeft verworven. En ook dat, zo heb ik ingezien, is in de hand van God.

15.

Prediker 3,13

Want wanneer hij zich aan eten en drinken te goed doet en geniet van al het goede dat hij moeizaam heeft verworven, is dat een geschenk van God.

16.

Prediker 5,17

Het is daarom, zo heb ik ingezien, goed en weldadig voor een mens wanneer hij zich aan eten en drinken te goed doet, en geniet van alles wat hij heeft verworven. Daar zwoegt hij voor onder de zon gedurende het luttel aantal levensdagen dat hij van God gekregen heeft; dat is wat hem is toebedeeld.

• Esther

Leve de Republiek !!

________________________________________________________________________________________________________________________________

»Op de dag van vandaag nog hebben dieren geen rechten, de mensen geen plichten ten opzichte van hen volgens de officiële leer van de katholieke kerk.

Moraal en zonde, dat alles speelt zich exclusief af tussen God en mens, mens en mens; wat er met de dieren gebeurt, is onbelangrijk.«

Nelly Moia.

• Allen

Nou, om er gelijk weer een Bijbeltekst tegenaan te kwakken?

En wat dat gezeur betreft,

lekker laten zeuren, gewoon doorgaan theo.

''we zullen doorgaan'' zong Ramses Shaffy ooit.

AllenB)

• Allen

Halleluja, amen.

AllenB)

• theo

Zijn de Sjarkoesies en de Boesjes en de weetikveelhoezeallemaalheten in andere landen beter?

Zijn de burgers daar beter af?

Zijn de sociale voorzieningen daar beter?

Wordt daar beter op de ouderen en gehandicapten van de samenleving gepast?

Hebben de dieren daar een diervriendelijker bestaan?

Zijn de gelovigen EN de nietgelovigen daar beter?

Om maar wat te noemen.

• Esther

Ik zal me er in verdiepen. Ik zie niet in waarom deze geld verslindende popppenkast en het op een voestuk plaatsen van mensen die net zo poepen en piesen als jij en ik nog langer voort zou moeten duren. Die achterlijke verheerlijking van mensen van het koningshuis stuit me tegen de borst. Opzouten ! De hele trutte familie met die irritante wuifhandjes worden bijna aanbeden alsof het goden zijn.

——————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

»Op de dag van vandaag nog hebben dieren geen rechten, de mensen geen plichten ten opzichte van hen volgens de officiële leer van de katholieke kerk.

Moraal en zonde, dat alles speelt zich exclusief af tussen God en mens, mens en mens; wat er met de dieren gebeurt, is onbelangrijk.«

Nelly Moia, Luxemburgse lerares-professor Engels, dierenbeschermster en auteur