Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Waarheid - speciaal voor keessie.

• theo

Omdat het zo dikwijls an de orde komt.

Waarheid moet absoluut ook als historisch hebben plaatsgevonden anders lijkt het geen waarde te hebben.

Ik wordt er achtermelkaar mee om de oren geslagen.

Eén van de beroemdste/beruchtste problemen over waarheid staan in onderstaande teksten.

Keessie: Wat is nou de echte Waarheid; heeft God of heeft satan David ertoe gebracht om een volkstelling te houden?

Als je meer voorbeelden wilt waar Waarheid als historisch geweld wordt aangedaan dan kan ik die zo geven.

————————–

2 Samuel 24

De volkstelling

24

1 Opnieuw ontstak de HEER in toorn tegen Israël. Hij zette David tegen het volk op met de woorden: ‘Ga in Israël en Juda een volkstelling houden.’

————————

1 Kronieken 21

De volkstelling

21

1 Satan keerde zich tegen Israël en zette David ertoe aan in Israël een volkstelling te houden.

• perihelium

2 Petrus 3:1-2

Geliefde broeders en zusters, dit is al de tweede brief die ik u schrijf. Met beide wil ik u tot een helder inzicht brengen, en wel door u te herinneren aan de woorden die de heilige profeten destijds hebben gesproken en aan het gebod van onze Heer en redder dat uw apostelen u hebben doorgegeven.

• theo

.

• perihelium

Theo je hoeft de waarheid van mij niet aan te nemen, maar dit is een pb (prikbord) en geen pb (persoonlijk bericht).

• holybol

als jij en kappelaan theo nou gewoon eens gaan uitslapen ipv die onzin hier neer te kwakken

• perihelium

Ruim 2 jaar geleden kwam je al met twijfel ( Of..? ) en de vraag wie David in het oor fluisterde om een volkstelling te houden en kon je ook begrijpen dat iemand Jezus niet als Messias aanneemt. http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/read.php?335,10540642,10541760#msg-10541760

• perihelium

holybol Schreef:

——————————————————-

> als jij en kappelaan theo nou gewoon eens gaan

> uitslapen ipv die onzin hier neer te kwakken

Slapen als je met de Heer kunt waken?

• Allen

Het keesje heeft de waarheid in pacht, denkt dat hij de waarheid zelve is,

zo is het nu eenmaal en niet anders.

AllenB)

• theo

Je hebt er dus ook geen antwoord op en wat mij bovenmate met zeer grote verbazing vervuld: Je wist je onchristelijke opmerking over mij niet meer et herinneren en dit wel??

Maar goed, als je toch alleen maar reacties hebt en geen antwoorden wil je dan zo vriendelijk zijn om mij ook geen reacties meer te geven en in ieder geval keessie even de ruimte geven om te reageren ??

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Je hebt er dus ook geen antwoord op

ruim een jaar geleden:

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/13499885/13500956/re-scheppingevolutie-is-non-discussie#msg-13500956

> en wat mij

> bovenmate met zeer grote verbazing vervuld: Je

> wist je onchristelijke opmerking over mij niet

> meer et herinneren en dit wel??

>

> Maar goed, als je toch alleen maar reacties hebt

> en geen antwoorden wil je dan zo vriendelijk zijn

> om mij ook geen reacties meer te geven en in ieder

> geval keessie even de ruimte geven om te reageren

> ??