in onze maatschappij is uitslapen taboe. Zelfs op zondagmorgen moet je naar de kerk. Liefst om 9.00 uur. Om wat te doen? Psalmen zingen.
Vanochtend wilde ik lekker uitslapen en wat gebeurt er? Bim Bam Bim Bam, jawel de kerkklokken bimbammen intimiderend om me op andere gedachten te brengen.
ik denk dat god een speciale bedoeling heeft met uitslapen. Allereerst is uitslapen een voorafschaduwing van de dood. Als je wakker wordt, is dat een verwijzing naar de opstanding uit de dood. De dood wordt niks anders dan slaap genoemd in de bijbel. Hier mag wel eens meer bij stil worden gestaan.
Verder is slapen en onder de dekens kruipen Adios zeggen tegen de boze wereld. Eigenlijk erken je door uit te slapen dat de wereld niet is zoals hij hoort te zijn. Op zondagmorgen op een debiel vroeg tijdstip naar de kerk gaan, is tegen iedere menselijke natuur ingaan maar ook tegen Gods plan.
sommigen christenen maken het nog gekker en doen 's ochtends ook het avondmaal. Ik zeg, ochtend is ochtend en avond is avond.
http://www.youtube.com/watch?v=Se1k0REmUPg