Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Zal God ons altijd alles geven, waar we om vragen?

• ¥ Lotje ¥

Nee, omdat we soms vanuit verkeerde motieven om iets vragen, of met zonde in ons hart.

'Als u bidt, maar niets krijgt dan hebt u het Hem op een verkeerde manier gevraagd. Als u Hem alleen iets voor uw eigen genoegen vraagt, geeft Hij het niet'. (Jakobus 4:3)

'Als mijn motieven onzuiver waren geweest, zou de Here echt niet hebben geluisterd'. (Psalm 66:18)

bronnn: het Evangelie van Christus

waar of niet waar?? ik geloof het.

• CU

Nou, geloof dat maar niet, want er gaat nog iets aan vooraf.

Je zal eerst God moeten vragen je te laten zien wat God wel of niet wil. En God wil niets. Probeer maar te vragen.

1 Joh 5,14

En dit is de vrijmoedigheid, die wij tegenover Hem hebben, dat Hij, indien wij iets bidden naar zijn wil, ons verhoort.

En zo zal je als lezer toch je ogen geopend moeten worden.

• ¥ Lotje ¥

Je moet niet dwingen naar God toe . Dan gebeurd er echt niks .

Dat moet je begrijpen . Pak weg je zelf . (ik tenminste wel) als ze mij iets dwingen zeg ik ook ga even verder .

Dwingen of vragen is een groot verschil CU.

• Richard II

Nooit. God heeft nog nooit een gebed verhoord.

Zelfs niet dat van zijn eigen zoon toen die vroeg de beker aan hem voorbij te laten gaan.

• Frederik D

Maar toen Jezus dat vroeg was hij volgens Lotje zelfzuchtig. Maar Jezus was zonder zonde en dus zonder zelfzucht. Ergens klopt het niet.

• ¥ Lotje ¥

Het is het onvergankelijke Zaad van God dat in Maria een Kind verwekte, Gods Zoon. Wanneer we nu naar de biologie gaan kijken, dan weten we dat de bevruchting plaatsvindt wanneer het zaad van de man de eicel bij de vrouw binnenkomt. Het leven in de eicel kan pas beginnen wanneer het mannelijk zaad aanwezig is! Dan begint een bloedstroom, dan ontstaat een kleine baby, een foetus nog. Weet u wat er van de bloedstroom van zo’n kind bekend is? Het staat volledig op zichzelf. Het kind is met de moeder verbonden via de navelstreng en de moederkoek (de placenta). Dit is zo een ingenieus systeem, dat alleen uitwisseling van zuurstof en bouwstenen voor het lichaam van het kind plaatsvindt. Het bloed van het kind wordt niet uitgewisseld met het bloed van de vrouw! Met andere woorden: het Leven dat de Heilige Geest in Maria verwekte, stond volledig op Zichzelf! Alhoewel Maria de bouwstenen leverde voor het vleselijk lichaam van de Heere Jezus, had de Heere Jezus Goddelijk bloed, Goddelijk leven! En doordat dat bloed, dat leven van God was, zonder zonden, werd ook het Lichaam van de Heere Jezus weliswaar een lichaam van vlees op aarde, maar een zondeloos lichaam. De Heere Jezus was niet onder de macht van de zonde. Hij was de Tweede Mens, de Heere uit de hemel. Hij was, zoals 1 Timótheüs 3 : 16 laat zien, God geopenbaard in het vlees: “En buiten alle twijfel, de verborgenheid der godzaligheid is groot: God is geopenbaard in het vlees…” (zie ook Hand. 2 : 27, 31). Jezus Christus kon als Zoon van God, zonder zonden, de doodstraf voor ons zondige mensen op Zich nemen, opdat wij in Hem leven! Hij was de Enige Die ons kon redden van onze zonden. Kolossensen 1 : 14 zegt dan ook: “In wie wij de verlossing hebben door Zijn bloed, namelijk de vergeving der zonden.” Dat de Heere Jezus zowel volledig God als volledig mens was, blijkt uit de Schrift.

Bron bijbelgeloof

• Frederik D

Weet je zelf wel wat je plaatst? Vat het even in je eigen woorden samen.

• ¥ Lotje ¥

ja helemaal.

Bron mijn eigen woorden . Niet gaan zeuren PS . gewoon over het geloof discussiëren . moeilijk voor je maar toch…..

• Richard II

> Het is het onvergankelijke Zaad van God dat in

> Maria een Kind verwekte, Gods Zoon.

Bij mensen komen bij zo'n verwekking miljoenen zaadjes vrij, waarvan er maar eentje de eicel bevrucht. De rest sterft, is vergankelijk.

Hoe gaat dat bij God? Waar is bij de Here, op dat ene bevruchtende zaadje na, de onvergankelijke rest gebleven?

• ¥ Lotje ¥

Vraag dat aan de HEER zelf eens . nu of in het hiernamaals .Wij als mens weten heel weinig van de wereld….. Bepaalde dingen is voor ons niet duidelijk .