Precies. En dat doet God met opzet opdat de Theo's ze dan kunnen troosten.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlTheo schreef:
Het enige wat ik daarover zou kunnen uitleggen/beweren/bekijken: Mensen hebben Gods hand erin gezien.
Net als er nu ook nog steeds mensen zijn die van mening zijn dat God aan hun kant staat in een oorlog, dat een Tsunami door Gods wraak komt, dat het dodelijk ongeluk van een jong mens een straf van God is.
Maar of dat terecht is? Of dat eerlijk van mij is? Of ik daar de bijbelschrijvers recht mee doe?
*******************************************************************************************************
Zo nu zijn we er ., Moeilijk uit te leggen de Bijbel schreef ik ergens al . JE moet het voelen , meemaken . Zien wat er gebeurd ……….De bijbel is de rode draad maar of alles nog zo is als in het begin ……………….doordat het tig keer herschreven is door jan en alleman…………. Daarom denk ik dat de Bijbel niet meer is zoals GOD woord was.
> > Er worden dan namelijk alleen maar weduwen en
> > wezen bij gemaakt.
>
> Dat vind ik met mijn geloofsvisie ook een
> probleem.
>
> Het enige wat ik daarover zou kunnen
> uitleggen/beweren/bekijken: Mensen hebben Gods hand erin gezien.
> Net als er nu ook nog steeds mensen zijn die van
> mening zijn dat God aan hun kant staat in een
> oorlog, dat een Tsunami door Gods wraak komt, dat
> het dodelijk ongeluk van een jong mens een straf
> van God is.
Mensen zien er vooral Gods hand in als de weduwen en wezen ontstaan bij de tegenpartij.
Met het concept van een rechtvaardige, liefdevolle en goedertieren Here kom je er in ieder geval niet uit.
Dus moet die god, al's ie bestaat, wat anders zijn.
Het concept van een wrede onrechtvaardige tiran sluit daar veel beter op aan - al zeg ik het zelf.
> Of ik daar de bijbelschrijvers recht mee doe?
Misschien dat de god van de bijbelschrijvers veel primitiever is dan jij veronderstelt of wilt?
Een god die erg veel lijkt op al die andere goden van toen, die niet vereerd mochten worden.
gedrukt . in alle talen . ( Moet jij toch weten) bij een taal ga er een letter af een woordje er tussen ect…. Dus verwrongen .
Duidelijk?????
Pak het zelvde als
PAK een aantal mensen . jij fluistert iets in het oor en alle mensen moeten dat fluisterend in het oor doorgeven . De laatste zegt hardop wat de eerste gezegd heeft. Nou ……………. weet wel dat er heeeeeeeeeeel iets anders uitkomt . Zo is het vermoed ik met de bijbel ook . Tis in alle talen uitgegeven . En talen zijn allemaal verschillend in hun schrift .
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?